Foxconn bekräftar Apples tv-apparat

Permalänk
Medlem

priset kommer döda den. saken är varför inte bara skaffa en TV som har samma panel typ och en apple TV om du så måste ha det du förlorar siri (vilket du inte längre använder på mobilen) och facetime (använd skype som alla personer i värden har ett account av).

sägar bara att den lägger inte fram något extra som inte kan göras biligare från andra företag. skulle hällre säga skaffa en ny TV + en xbox 360 än en apple TV samma funktion men du kan också spela spel mycket bättre och säkert biligare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felix:

Undrar om de funderar på att använda sina 100 miljarder dollar till att bygga egna fabriker...

Betvivlar det starkt. Apple gjorde sig av med de egna fabrikerna på 90-talet och vinsten med egna fabriker är idag väldigt små.

Permalänk
Medlem

lite som Bang & Olufsen i prissättning kanske ? ;>

Permalänk
Medlem
Skrivet av harith:

priset kommer döda den. saken är varför inte bara skaffa en TV som har samma panel typ och en apple TV om du så måste ha det du förlorar siri (vilket du inte längre använder på mobilen) och facetime (använd skype som alla personer i värden har ett account av).

sägar bara att den lägger inte fram något extra som inte kan göras biligare från andra företag. skulle hällre säga skaffa en ny TV + en xbox 360 än en apple TV samma funktion men du kan också spela spel mycket bättre och säkert biligare

Oj vad många som sagt det tidigare. Apple säljer oavsett prissättning...

Permalänk
Medlem

Fattas bara icouch, som om man hoppar i den så byter den kanal på itvn, t.ex. barnkanalen

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Betvivlar det starkt. Apple gjorde sig av med de egna fabrikerna på 90-talet och vinsten med egna fabriker är idag väldigt små.

Intel verkar fungera fint med egna fabriker. Så om de skulle sälja dem och börja använda TSMC/GF skulle vinsten öka mångfalt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Jag har alltid varit emot /fientlig mot Apple datorer. Jag har endast haft telefoner och skaffade precis mig en iPad vilket jag totalt avgudar.
Nu jobbar jag med Mac och älskar min Mac Pro på jobbet och har insett att jag kommer skaffa en iMac till hemmet. Apple har alltid varit det jag velat ha men aldrig skaffat, och jag kommer bli så otrolig neddragen i Apple ekosystemet så jag lär skaffa TVn när den väl kommer.
Meeen så var det det här med spelandet. Jag kommer alltid ha en stark spelmaskin i hemmet - just för att spela på, allt annat kommer ske med Macen.

Du behöver inte ursäkta dig! Det är inte alls dumt att ha flera "världar" däremot är det bra dumt att utesluta! Att vara en fanboi till endast en "värld" är inte bara begrensande, det är faktiskt väldigt korkat!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Mögel:

Hoppas bara att den inte har en centrerad display med tunna ramar runt & en fjärrkontroll, för då kanske samsung/panasonic/whatever stämmer skiten ur dom.

Jag tror snarare att det kommer bli det omvända... när iTV kommer så kommer Äpple att stämma de andra för att de gör produkter som liknar deras

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marxor:

Apple kommer och styr upp TV-marknaden som de redan gjort med musikspelare, telefoner och tablets.

Du menar så länge det står skrivet Apple på produkten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Intel verkar fungera fint med egna fabriker. Så om de skulle sälja dem och börja använda TSMC/GF skulle vinsten öka mångfalt?

Det är lite skillnad på kretstillverkare och OEM. De flesta OEM:er outsourcar tillverkning då marginaler för persondatorer är relativt låga.

Permalänk
Skrivet av Svbg:

Förstår inte varför man skulle vilja ha en "smart-tv".

Förstår inte varför man skulle vilja ha en "smartphone" - 2007

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av skog1s:

Du behöver inte ursäkta dig! Det är inte alls dumt att ha flera "världar" däremot är det bra dumt att utesluta! Att vara en fanboi till endast en "värld" är inte bara begrensande, det är faktiskt väldigt korkat!!

Skickades från m.sweclockers.com

Är nog mest att jag har varit rädd för ett nytt UI och att de varit dyra för prestandan man får. Men faktiskt tänker jag lite såhär om saken: En bil från Opel rullar och tar dig från A till B. Samma sak gör en Audi A4 men med lite mer av det goda.

^^

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Svbg:

Förstår inte varför man skulle vilja ha en "smart-tv".

Väldigt bra, nu streama film från sin server utan att behöva köpa en mediaspelare, låt säga Boxee Box eller Apple TV.

Permalänk
Avstängd

Asså det här kommer att revolutionera tv-apparaterna!

Även om LG har släppt 5k super upplösnings tv-apparater med som är endast 10mm tjock! så slängs det åt sidan för APPLE ALL MIGHTY! har släppt en tv med inbyggd box+kenect i sig! Som inte har funnits sedan 1999?!

MEN det är vitt, har ett tuggat äpple på baksidan så det måste vara senaste tekniken och kommer leda utvecklingen framåt!

Även om Sharp har släppt en tv med 5k upplösning! Så skiter vi i dom! För när Apple släpper sina tv-apparater med 4k upplösning då ska vi börja hypa deras apparater och säga att APPLE var för med 5k upplösning-apparater

Längtar till alla ska börja se utan för den där APPLE Boxen....

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

I vilket ändamål? Om man int eär en fanboy till Apple?"

Av samma orsak som du köper en Sony, Panasonic, Samsung eller gudarna vet vad...

Permalänk
Medlem

Men samsung har redan en tv man kan prata med eller styra med handen

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Hoppas Samsung knäcker ryggraden på Apple när/om Apple börjar sälja tv-apparater. I vårt hem har vi tre Samsung, varav 2 LED, och jag skulle aldrig tänka mig att byta.

Permalänk
Medlem

Den som gapar över mycket.. Känns som marknaden börjar bli rätt så Apple-mättad vid det här laget.
Vad jag inte förstår är varför inte andra tillverkare av telefoner/laptops/stationära datorer/mm följer Apples exempel och konsoliderar sina produkter.
Tex har Asus har femtielva olika laptops i sitt sortiment när de istället borde göra max 4-5 olika modeller men finputsa dem ordentligt. Med färre produkter i sortimentet blir dessutom tillverkningen billigare och de kan de rikta reklamen på ett fåtal produkter istället för att sprida den över ett stort sortiment.

Visa signatur

R&D Elektronikingenjör

Permalänk
Medlem

Så blir det ju, eller tvärt om fast apple kmr nog börja sedan hoppar alla andra på ^^

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem

Vad skulle vara fördelen med den här i stället för en htpc kopplad till tv:n? Fast självklart kommer den ändå sälja, man måste ju ha en iTV....

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

Har jag missat något? har man inte diskuterat Apple TV länge? Att man nu bekräftar att man planerar att producera det säger väll inte så mycket? Ingen information om själva produkten är väll släppt? Förstår inte helt nyheten? Eller är det tanken att Sweclockers nu börja ska skriva om alla produkter även inom TV branchen som är på väg att tillverkas? Eller är Apple TV tänkt att kunna köra valfritt mediacenter så som XBMC?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk

En 42" av denna får man nog inte under 20k, dock kommer den sälja som smör i solsken. Apple har satt sig i en position där de i princip kan ignorera andra tillverkares prissättning.

Visa signatur

i73820 | P9X79 PRO| Intel 330 120gb | 16gb Corsair 1600 | GTX680OC | Antec P280 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Jag har alltid varit emot /fientlig mot Apple datorer. Jag har endast haft telefoner och skaffade precis mig en iPad vilket jag totalt avgudar.
Nu jobbar jag med Mac och älskar min Mac Pro på jobbet och har insett att jag kommer skaffa en iMac till hemmet. Apple har alltid varit det jag velat ha men aldrig skaffat, och jag kommer bli så otrolig neddragen i Apple ekosystemet så jag lär skaffa TVn när den väl kommer.
Meeen så var det det här med spelandet. Jag kommer alltid ha en stark spelmaskin i hemmet - just för att spela på, allt annat kommer ske med Macen.

Och? Jag var alltid fientlig mot PC, och körde bara mac. Nu kör jag uteslutande PC. And I´m looooving it!

OnT, så kaanske jag skulle köpa en, ifall den innehåll en Macbook-Air i en docka. Som Asus Epad Transformer, fast bättre.

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem

htpc+"dumtv"=mycket smartare!

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Har jag missat något? har man inte diskuterat Apple TV länge? Att man nu bekräftar att man planerar att producera det säger väll inte så mycket? Ingen information om själva produkten är väll släppt? Förstår inte helt nyheten? Eller är det tanken att Sweclockers nu börja ska skriva om alla produkter även inom TV branchen som är på väg att tillverkas? Eller är Apple TV tänkt att kunna köra valfritt mediacenter så som XBMC?

Se det på ljusa sidan SnowJim. Hade vi inte haft notiser och artiklar om Apple så hade du inte haft något att gnälla om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Betvivlar det starkt. Apple gjorde sig av med de egna fabrikerna på 90-talet och vinsten med egna fabriker är idag väldigt små.

Jag menade inte att det var troligt

Annars så sa ju Jobs till Obama att det fanns två anledningar till att de inte byggde fabriker i USA. Den första var att det finns för få högskoleingenjörer, 30'000 för få om jag minns rätt. Den andra var att det är för dyrt och krångligt att ens börja bygga fabriker.

Men de borde kunna bygga egna fabriker i Kina till exempel. Då kan de fortsätta med sitt extrema hemlighetsmakeri, som ju är en stor del av framgången. Fortfarande ha arbetare som får och vill arbeta upp emot 50 timmar i veckan till, med västvärldens mått mätt, låga löner.

Sen är det ju inte troligt. Precis som du säger.

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Musikälskare

Hoppas detta blir grymt! Användarvänlighet till max!

En sorts "hyllning" till Steve med på nått sätt om de lyckas, jag vet inte

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av thorsama:

Så blir det ju, eller tvärt om fast apple kmr nog börja sedan hoppar alla andra på ^^

Tvivlar på att dom har så mycket mer än gränssnittet för operativsystemet att kunna stämma andra för när det kommer till TV-apparater, annars ska dom ha en riktigt revolutionerande produkt på g, och jag har svårt å tro att iTV kommer bli lika revolutionerande som Iphone och Ipad. Här snackar vi nog mer åt Macbook hållet, sticker ut lite från andra motsvarande produkter, men nå mer än så lär det inte bli.

Jag tror TV-branschen kan må bra av att få in ett företag som Apple. Det måste skakas om rätt rejält på den marknaden. Det var nog även bra att IKEA vågade sig in på marknaden då dom visar att en TV inte behöver se tråkig ut.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Foxconn är uppenbarligen ett problem, ang läckor, för apple....

Hela hypen inför en keynote är som bortblåst när alla redan vet vad som skall presenteras....

[Edit] ...eller är detta apples nya strategi?

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |