Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Munka-Ljungby
Registrerad
Jan 2012

Hjälp, Ny Mus/TGB, Game, Deathadder

Tjosan allihopa!

Jag har letat runt nu ett bra tag över prisjakt, dessa forum osv men inte direkt hittat något som fått mig att tänka "Den vill jag ha!"

Så jag tänkte ställa frågan ut över forumet och se vad ni tycker.

Jag har just nu en Razer Deathadder 3500dp Optisk mus som jag haft i ca 7 år, nu har hjulet pajat och det är dags för en ny mus.

Jag har som sagt kollat runt lite på forumet och prisjakt efter något liknande men nytt och kommit fram till att det är Laser jag vill ha denna gång.
Jag lirar mycket CoD spel där jag använder macro för att byta mellan olika dpi så det vill jag gärna ha på den nya eller en dpi knapp som kan ställas in mellan två profiler.
Deathaddern ligger bra i min hand då jag har rätt stora händer så en mini mus är INGET alternativ.
Jag behöver inte särskilt många knappar. De vanliga plus någon extra kan vara gött.
Utseende? Jag gillar svart, inget direkt krav på lysande eller inte det blir bara plus i kanten.
Prisklass runt 500 tänkte jag.

Så min fråga går ut, vilka möss tycker ni passar in på mina önskemål?

Sen kommer vi in på tangentbord, då jag fick prova ett mekaniskt för inte så länge sedan på ett lan med svarta cherry knappar blev jag såld. Jag vill ha ett sådant men samma där vilka tgb är något att ha? Jag har läst många recensioner och det lutar åt ett steelseries 7G eller det ned bantade 6G V2.
Jag kommer köra över USB 2.0 möjligtvis 3.0
Prisklass på tgb förstår jag kommer gå upp lite mer.

Vad tycker ni?

Tack för er tid!
Filip

Laptop ASUS G53SX-S1139V PROC: i7 2670QM GC: GTX 560 2 048 MB RAM: 8GB HD: 500GB Sata 3 MUS: Steelseries Sensei Keyboard: Steelseries 7G Black

Playernames: Zio, DeathEye