Behöver hjälp i Baldurs Gate II :)

Permalänk

Behöver hjälp i Baldurs Gate II :)

Jag har kommit till platsen där gänget möter Troll. De där vidriga bestarna som endast dör av Acid arrow eller Fire arrow. Jag hittade fire arrow i en marknad men de är sviiiindyra - typ 1800 Guld/pil !!!

Hur får jag enklast tag i acid eller fire arrows på andra sätt?

Visa signatur

Spelkonsoler> | PS1\PS2\PS2Slim\PS3Slim | N64 Black/Grey
Soffdator> MacbookPro "13 Retina '12

Permalänk
Medlem
Skrivet av thedarkknight:

Jag har kommit till platsen där gänget möter Troll. De där vidriga bestarna som endast dör av Acid arrow eller Fire arrow. Jag hittade fire arrow i en marknad men de är sviiiindyra - typ 1800 Guld/pil !!!

Hur får jag enklast tag i acid eller fire arrows på andra sätt?

Du kan ju använda vilken eldmagi som helst för att avsluta jobbet.
Bonka ner trollet tills det ligger och sen lägger du fireball, flame arrow, melf's acid arrow, flaming touch eller vad fasen som helst.

Permalänk
Skrivet av Olay:

Du kan ju använda vilken eldmagi som helst för att avsluta jobbet.
Bonka ner trollet tills det ligger och sen lägger du fireball, flame arrow, melf's acid arrow, flaming touch eller vad fasen som helst.

Tack för tipsen!

Visa signatur

Spelkonsoler> | PS1\PS2\PS2Slim\PS3Slim | N64 Black/Grey
Soffdator> MacbookPro "13 Retina '12

Permalänk

njut av spelet

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av thedarkknight:

Tack för tipsen!

Ett till tips vore att vänta tills i sommar då Baldur's Gate Enhanced Edition (http://www.baldursgate.com) kommer :>>>>

Permalänk

herregud att få uppleva BG2 från början utan att ha spelat det innan, är ju rena magin!

Permalänk
Medlem

Gamla fina Shadows of Amn, kanske världens bästa spel någonsin

Sedan är spelet gjort för att våra SVÅRT också, kom ihåg det. Detta är inget casual lir som man ska gosa sig igenom, det gäller att klura, läsa på om spells och så. Om man t.ex råkar trilla ner till Kangaxx helt oförberedd som level 5 så åker man på däng så det sjunger om det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

Gamla fina Shadows of Amn, kanske världens bästa spel någonsin

Sedan är spelet gjort för att våra SVÅRT också, kom ihåg det. Detta är inget casual lir som man ska gosa sig igenom, det gäller att klura, läsa på om spells och så. Om man t.ex råkar trilla ner till Kangaxx helt oförberedd som level 5 så åker man på däng så det sjunger om det.

Kangaxx är ju HEMSK! :>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olay:

Kangaxx är ju HEMSK! :>

Jepp,

särskilt hans Imprisonment men det finns ett enkelt, eller i alla fall enklare sätt att ta honom. Han kan bara ta skada av +3 och sedan +4 vapen OCH av spelaren om man transformeras till The Slayer. Vidare är både The Slayer och Minsc i berserker rage, helt immuna mot Imprisonment. Sen måste du ju förstås tampas med Death Spell, Wail of the Banshee, Time Stop men det är en annan historia.

Kangaxx är dessutom inte den enda Demi-lichen man kan möta.

Dold text
Visa signatur

Ne nos sequere nobis secede

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wolfclaw:

Jepp,

särskilt hans Imprisonment men det finns ett enkelt, eller i alla fall enklare sätt att ta honom. Han kan bara ta skada av +3 och sedan +4 vapen OCH av spelaren om man transformeras till The Slayer. Vidare är både The Slayer och Minsc i berserker rage, helt immuna mot Imprisonment. Sen måste du ju förstås tampas med Death Spell, Wail of the Banshee, Time Stop men det är en annan historia.

Kangaxx är dessutom inte den enda Demi-lichen man kan möta.

Dold text

Det var många år sedan jag spelade BG2 nu, men jag minns iaf att jag gjorde nån cheesy lösning genom att spöa honom i slayerform. Någon annan demilich kan jag dock inte minnas (?).

Permalänk
Skrivet av CFSsss:

Gamla fina Shadows of Amn, kanske världens bästa spel någonsin

Sedan är spelet gjort för att våra SVÅRT också, kom ihåg det. Detta är inget casual lir som man ska gosa sig igenom, det gäller att klura, läsa på om spells och så. Om man t.ex råkar trilla ner till Kangaxx helt oförberedd som level 5 så åker man på däng så det sjunger om det.

Jäklar också! Jag är vääldigt casual numera. Annat var det i tonåren. 7 timmars spel på en dag!

Visa signatur

Spelkonsoler> | PS1\PS2\PS2Slim\PS3Slim | N64 Black/Grey
Soffdator> MacbookPro "13 Retina '12

Permalänk
Skrivet av Olay:

Ett till tips vore att vänta tills i sommar då Baldur's Gate Enhanced Edition (http://www.baldursgate.com) kommer :>>>>

Kommer även BG2 enhanced senare!

Visa signatur

Spelkonsoler> | PS1\PS2\PS2Slim\PS3Slim | N64 Black/Grey
Soffdator> MacbookPro "13 Retina '12

Permalänk
Medlem
Skrivet av thedarkknight:

Kommer även BG2 enhanced senare!

Jepp!
Jag har tänkt vara lite nostalgisk och göra som senast.
Det vill säga; spela igenom Baldur´s Gate + Tales of the Sword Coast och sedan importera karaktären till Baldur´s Gate 2 och Throne of Bhaal! :>>>>