Hjälp i val av läsplatta till arbetet.

Permalänk
Medlem

Hjälp i val av läsplatta till arbetet.

Varit i från det här med läsplattor ett tag så därför lägger jag upp ett mail om hjälp.

Sitter i en position på arbetet där jag står i begrepp att beställa en del läsplattor.
Har själv en Ipad 2 hemma och tycker den funkar ok, dock har den bara wifi.

Läsplatta ska knytas till ett program för förvaltning(webbbaserat)

Stora frågan är vad för platta ska jag förespråka?Och varför?

Vill hemskt gärna förespråka nyare modeller som står sig ett tag åtminstone.
Så schysst batteritid, lagringskapacitet är starkt önskvärt, skall krav är dock 3g/4g surf möjlighet.

Tar tacksamt emot svar!

Visa signatur

Chassi Obsidian 800D Aggregat Corsair TX V2 850W Processorer Intel® Core i7-2600K Moderkort MSI Z68A-GD65 (Gen3) Minne Kingston DDR3 4X4GBGrafikkort ZOTAC GeForce GTX 590 3072MB Hårddisk SSD Corsair 120GB Hårddisk,Seagate Barracuda® XT 2TB Tillbehör Razer BlackWidow, Mus Logitech G400 Bildskärm Samsung 23" 120hz

Permalänk

Nya versioner av iPad 2 har ju grym batteritid och kostar inte så mycket. Annars är iPad 3 otroligt trevlig. Ska du köpa en större mängd plattor är det nog bäst att köpa iPad istället för någon Androidplatta. Standardmjukvaran laggar på i princip alla plattor och är inte skönt någonstans. Och jag gissar att du inte orkar roota och flasha alla

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Vet inte om det är jag med min ipad dock är ju då svårigheten med Ipads så att få nått funka som kräver flashplayer? Silverlight?
Dvs utan roota samtliga läsplattor.
Men precis som du skriver, det kommer jag inte gör

Visa signatur

Chassi Obsidian 800D Aggregat Corsair TX V2 850W Processorer Intel® Core i7-2600K Moderkort MSI Z68A-GD65 (Gen3) Minne Kingston DDR3 4X4GBGrafikkort ZOTAC GeForce GTX 590 3072MB Hårddisk SSD Corsair 120GB Hårddisk,Seagate Barracuda® XT 2TB Tillbehör Razer BlackWidow, Mus Logitech G400 Bildskärm Samsung 23" 120hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frodda:

Vet inte om det är jag med min ipad dock är ju då svårigheten med Ipads så att få nått funka som kräver flashplayer? Silverlight?
Dvs utan roota samtliga läsplattor.
Men precis som du skriver, det kommer jag inte gör

Flash är ju något som använts mindre och mindre. Fördelen med iPad är ju att den har ett gränssnitt som många känner igen från iPhone.

Permalänk
Hedersmedlem

iPad har varit den platta som företag valt då den är mest allround och den senaste modeller har en överlägsen skärm men den är dyr om man vill ha en med 32GB och 3G stöd.

Samsung Galaxy Note 10.1 är en ny platta som släpps inom kort och man får den för ett lägre pris. Den kommer även med en penna som gör det lite enklare att anteckna och rita. Dess svaghet är att skärmen inte är i samma klass som på den senaste iPad.
http://www.cyberphoto.se/info.php?article=gt-n8000s

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Ipad blev det inte pga. den inte kommer funka i vår it miljö lite senare.

Blev Asus transformer tf300

Visa signatur

Chassi Obsidian 800D Aggregat Corsair TX V2 850W Processorer Intel® Core i7-2600K Moderkort MSI Z68A-GD65 (Gen3) Minne Kingston DDR3 4X4GBGrafikkort ZOTAC GeForce GTX 590 3072MB Hårddisk SSD Corsair 120GB Hårddisk,Seagate Barracuda® XT 2TB Tillbehör Razer BlackWidow, Mus Logitech G400 Bildskärm Samsung 23" 120hz

Permalänk
Medlem

Grattis, då får någonting intressant och annorlunda och bra. "Alla" i hela världen kör iPad. Själv skall jag köpa en Galaxy Note 10.1 när den kommer ut.

Permalänk
Medlem

lite så känner jag med oldskool!

Visa signatur

Chassi Obsidian 800D Aggregat Corsair TX V2 850W Processorer Intel® Core i7-2600K Moderkort MSI Z68A-GD65 (Gen3) Minne Kingston DDR3 4X4GBGrafikkort ZOTAC GeForce GTX 590 3072MB Hårddisk SSD Corsair 120GB Hårddisk,Seagate Barracuda® XT 2TB Tillbehör Razer BlackWidow, Mus Logitech G400 Bildskärm Samsung 23" 120hz