Permalänk

Köpte själv 4st 10 meters kablar från biltema och körde från bärbara datorer till fullhd plasma. Fungerar perfekt utan flimmer eller störningar, trodde själv att det kanske skulle bli problem men blev glatt överraskad

Visa signatur

5800X3D / Corsair 2X16GB 3600Mhz / 970 Evo / RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterForce / Lian Li O11 Dynamic Evo

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av n_sandstrom:

Jag tror han syftar på att man lätt märker om ens kabel duger eller ej. Om man har en kabel som ger felfri bild, så är det ingen vits med att tänka "det kanske blir lite bättre om jag köper en dyrare"

Och får man artefakter så går man tillbaka till affären där man köpte kabeln och ber att få en ny, för då är kabeln defekt. Det största problemet är att man kanske måste byta den 38 gånger om man köper en kabel för 10 spänn. Risken är väl lite mindre om man lägger en hundring.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk

säger bara om man har en enhet som stödjer deep cooler och tex hdmi 1.4.
Då skall man ha en kabel som har stöd för det. sedan om den kostar flera tusen eller femtio kr. kommer du inte se skilnad på dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sound Shower:

När det gäller avstånd över 10 meter med en del böjar på kabeln så kan det vara bra med nån sorts förstärkare eller seriekoppling i skarvarna, på grund av kabelns uppbyggnad som inte tål allt för mycket böjande.

Inte helt en sanning. Det beror på. Supra har t.ex en tjockare kabel men den är inte helt utfylld med "trådar" just för att man ska kunna böja den.

Se gärna mitt lilla "test", där jag utsätter kablarna för rätt mycket störningar och "böjar":
http://www.sweclockers.com/forum/101-skarmar-och-tv-apparater...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sound Shower:

Din poäng? Den andra billiga kabeln funkade liksom fint.

Fanns väl egentligen ingen "poäng" utan mer bara en läsvärd artikel.

Hade jag testat säg 15 kablar av varje sort i testet så tror jag att utfallet hade blivit något annorlunda.
Jag är t.ex rätt säker på att Supran hade klarat sig i 14 fall av 15.
Champion hade kanske hamnat kring 11-13 av 15 och Deltacon hade hamnat på under 10 av 15.

Detta är bara vad jag tror, efter vad jag sett. Men eftersom jag bara testade en kabel från varje tillverkare så är det inget jag kan "bevisa"