Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2012

Dator utan processor.

Tjenare! Jag undrar; exakt vad skulle hända om jag bara tog ut min processor ut ur datorn, och sedan försökte starta den?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Dec 2010

Den skulle inte starta.

Trädvy Permalänk
Skribent
Mathias Blomberg
Plats
Linköping
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av ReMemberMe:

Den skulle inte starta.

Lol, bästa kommentaren

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair AX 850W] ≈ [ASUS Geforce GTX 1080 Strix] ≈ [Intel Core i5 8600K@4,8 GHz] ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [Corsair Vengeance LPX 16GB@3,0 GHz] ≈ [ASUS TUF Z370-Plus Gaming] ≈ [Samsung 860 EVO 500 GB] ≈ [Intel 520 180 GB] ≈ [Samsung HD103SJ 1 TB] ≈ [ASUS Xonar Essence STX] |
Skrivmaskinen: Lenovo G50-80 Min förlängning av mig själv: Samsung Galaxy S8 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
STHML
Registrerad
Dec 2010

Om BIOS/UEFI går igång nu för tiden, är väl en bra fråga? Förövrigt, så skulle inte mycket mer än det hända

Numera dålig koll på saker

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Son
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av ReMemberMe:

Den skulle inte starta.

Den skulle starta men du kommer inte så mycket längre...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
瑞典
Registrerad
Aug 2004
Skrivet av Burks:

Den skulle starta men du kommer inte så mycket längre...

Beror ju på vad man menar med starta. Blir väl i bästa fall ett par tända dioder samt en pipande system "högtalare".

After Chuck Norris visited The Virgin Islands, they are just known as The Islands.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ucklum
Registrerad
Apr 2005

Har du en gammal 68xxx baserad dator med co-processor må hända den fungerar som den skall dock förlorar du mycket prestanda.

Pratar du om en modern x86 baserad dator så lär det inte hända något värt att notera. Men det skadar inget.

Amiga 1200, CPU: 68K ACA1231 "030" 42MHz, RAM: 2MB chip 63MB Fast + 1MB rom map, GFX: AGA, HDD: 4GB PATA/SSD + 4GB CF 4-way EDIE'99, 11Mb/s 16bit Wifi (toppar 3,2Mb/s på grund av bussen), DVD-Brännare, Chassi: Wedge. Kylning: 5x 40mm fläktar (Hemmabyggd koppar kylare till 030:an). www.som99.se

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2011

Bios/UEFI måste använda en kärna, så ingenting.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
DetDu
Registrerad
Sep 2008
Skrivet av Flawks:

Tjenare! Jag undrar; exakt vad skulle hända om jag bara tog ut min processor ut ur datorn, och sedan försökte starta den?

Då får en trasig dator, Lämna in den på reperation vetja så får du nog en rekommendation om att köpa nytt för 10k

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Son
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av Boss302:

Beror ju på vad man menar med starta. Blir väl i bästa fall ett par tända dioder samt en pipande system "högtalare".

jag ser det mera som. Startar den så startar den. startar den inte så startar den inte.