Call of Duty: Black Ops 2 "behöver ingen ny spelmotor"

Permalänk
Melding Plague

Call of Duty: Black Ops 2 "behöver ingen ny spelmotor"

Trots att kommande Black Ops 2 bygger på samma grund som det mer än tolv år gamla Quake III behövs ingen ny spelmotor för att förbättra grafiken, det menar utvecklarna på Treyarch.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Suck. Betyder det att vi fortfarande kommer höra att +60 fps är suveränt även för skärmar som enbart fixar 60...
Kul att utvecklarna verkar köra sitt race. Jag gillar det. Har personligen aldrig varit ett fan av COD serien iofs

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk

Jag skulle gärna se att dom använder en ny motor
och att dom gör lite mer än så
det har varit samma spel sen call of duty 4

Visa signatur

nuvarande dator: Asus ROG STRIX Z370-E GAMING, Intel i7 8700k 4,7Ghz, Corsair 32gb3200mhz, ASUS RTX 2070 STRIX Gaming OC

Permalänk
Medlem

Släpps på ps3 och xbox360... Håller tillbaka allt...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Suck. Betyder det att vi fortfarande kommer höra att +60 fps är suveränt även för skärmar som enbart fixar 60...
Kul att utvecklarna verkar köra sitt race. Jag gillar det. Har personligen aldrig varit ett fan av COD serien iofs

Personligen har ganska stor del av min vänskapskrets 120hz skärmar (inkluderat jag).

Frågan är 60+ på vilken maskin? Siktar dom på att man ska ha 60 fps på en i5-750 med ett 8800 GTS så lär det ju inte bli
så tillfredställande på grafikfronten...

Permalänk
Medlem

trött man blir money whoring at its best

Visa signatur

(PC): i7 4790k 8gb ram Asus380x 256gb ssd
(Laptop): Dell xps 13 i7-8550u 8Gb

Permalänk
Medlem

Det dem egentligen säger är: "Vi behöver inte anstränga oss för att göra Black Ops 2 bättre, det kommer sälja som smör ändå."

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem

Ja, CoD har aldrig varit något av min smak, och trångsynt att fortfarande klamra sig fast vid en sån usel grafik med tanke på hur stort spel-serien i sig är.

Nu säger jag inte att grafiken gör spelet, absolut inte, men jag tycker personligen att dom hade kunnat arbetat mer på den fronten.

Permalänk
Medlem

Och det är därför CoD förblir en serie för hjärndöda 14-åringar
(Ingen mening ni citerar och hatar, kommer inte svara på'tt ändå )

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

*Dunkar huvudet i bordet* Varför envisas dom med DX9? Kanske bättre om de blev duktiga på något annat eller är dom ett gäng konservartister på utvecklarfronten?

Permalänk
Medlem

*Asgarv*

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J

Permalänk

Optimister.

Permalänk

"Behöver ingen ny spelmotor" = xbox och ps3 klarar ingen ny spelmotor

Permalänk
Medlem

my life in ruin asså...

Visa signatur

Dyselxi är INTE kul att ha, beklagar för eventuella stavfel och/eller grammatik fel.

Permalänk
Medlem

Gäsp...

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Inaktiv

Även om grafiken inte är allt tycker jag att man märker (i alla fall på de tidigare Call of Duty spelen) att motorn inte kan gå hur långt som helt. Trots tidigare uppgraderingar av motorn tycker jag fortfarande att spelen saknar känsla, framför allt pga. dåligt ljud och dåliga animeringar.

Permalänk
Avstängd

Ptja... om folk fortfarande köper samma gamla skräp (enligt mig) så kmr de ju fortsätta, varför riskera miljontals dollar i nya spelmotorer som kanske floppar mer än vad detta redan gjort (enligt mig)?

/ Homer Simpson.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

"And... uuh... yeah, truth is... we're just so horribly lazy, you can't even imagine... yeah."

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

ZzzZZzZZ!! Börjar bli riktigt less på deras "mjölkande". lägg ner serien, för det är samma spel som släpps om och om igen!
Ge serien en ny start med ny motor då kan ja tänka mig att köpa kommande CoD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BostonGurkan:

Det dem egentligen säger är: "Vi behöver inte anstränga oss för att göra Black Ops 2 bättre, det kommer sälja som smör ändå."

Precis vad jag tänkte.

Permalänk
Medlem

oooh det såg skit ut rent ut sagt. men men (Pratar inte om grafiken utan spelet i sig)

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk

ovanligt

Permalänk
Medlem

Det är inte ljussättningen som stör mig, utan snarare fysiken. Har iofs inte spelat MW3, men mer interaktion med miljöerna borde man väl kunna förvänta sig av vad som sannolikt kommer bli 2012 års största spelsläpp?

Permalänk
Medlem

...Eftersom de mjölkar idioter personer på pengar och känner att de inte behöver lägga pengar på att förnya då folk köper oavsett.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 800D Cpu: i5 750 @2.67 Moderkort: Asus P7P55D-E socket 1156
Hårddisk (OS): Intel X-25m 80GB SSD Hårddisk (Gaming): Intel 320 120GB SSD
Grafikkort: Asus HD5870 Ramminnen: Corsair Dominator 1600MHz 8GB Cpu kylning: H50 Hydro
PSU: Corsair HX 850W

Permalänk
Medlem

Ja det är ju en ekonomisk fråga, om de uppgraderar till en ny spelmotor så är det färre som kmr kunna köra spelet på sina inställningar och då blir de kanske besvikna att de inte kan köra det på maxinställningar, det får lite negativ feedback etcetc. Det handlar om att tjäna pengar, sen att de håller tillbaka spelutvecklingen spelar ju ingen roll för de tjänar sina pengar.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

"Behöver ingen ny spelmotor" = xbox och ps3 klarar ingen ny spelmotor

Så med en helt ny motor, välskriven och inte full med massa gammal skit, så tror du inte att det kanske kan komma att flyta på rätt bra?

Eller, vi kanske ska sluta tänka, och inte se längre fram än vad näsan når, det kommer inte komma några nya konsoller.

Permalänk

derass motor är bra och solid men de uppgraderingar dom kallar dom är minimala om dom gorde lite högre renoveringar skulle spelen bli mycket bettre. men dom är snåla som svin lägger ut 5 expansioner för 140kr inom ett år tar 600 för spelet. hoppas dom går under snarare en senare.

Permalänk
Medlem

Tror faktiskt att dom skjuter sig själva i foten. Med kommande BF3 close quarter som erbjuder liknande spelstil som COD fast men mycket bättre grafik och ljud tror (hoppas) jag COD tappar spelare. Detta är nog det enda sättet att få utvecklarna bakom COD att börja om på nytt.
För om vi ärliga, COD är ett väldigt bra spel, speciellt singleplayer....

Permalänk
Medlem

Herregud ännu ett cod spel med samma j*vla skit konsol grafik, och sinnensjukt dåliga multiplayer...
Gör om gör rätt treyarch.

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Medlem

Tror inte många förstår riktigt.

Göra en ny grafikmotor är inget som händer på en vecka, att skriva en helt ny motor hade skjutit upp spelet och förmodligen inte låtit spelet att rulla på 60fps (konsol).

Konsolerna klarar helt enkelt inte mycket bättre grafik än BLOPS2 i 60 fps. BF3 körs i 30fps.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|