Call of Duty: Black Ops 2 "behöver ingen ny spelmotor"

Permalänk
Skrivet av astrob0y:

Suck. Betyder det att vi fortfarande kommer höra att +60 fps är suveränt även för skärmar som enbart fixar 60...
Kul att utvecklarna verkar köra sitt race. Jag gillar det. Har personligen aldrig varit ett fan av COD serien iofs

Mer än 60 FPS gör skillnad i Call of Duty även om du har en 60Hz skärm pga att bilduppritningen inte är skild från fysiken. Det är tex därför du hoppar längre på 125 och 250 FPS och hoppar högre med 333 FPS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XrOo:

Ändå kommer vi se kampanjer som lyder: "Black Ops 2 Datorn!! GTX680 3-Way SLI - 3770K @ 4.5Ghz med ett knapptryck! Och en 1920x1080 skärm!! Allt för bara 28,900:-"

^^

Skrivet av _MmattiasS_:

Du menar en extremt kraftfull tredje generations core i7 och hela 128gb grafikminne? Kanske sitter ett gt520 med dubbla fläktar i?

Skickades från m.sweclockers.com

Komponerat med en störande vd som man får huvudvärk av

Permalänk
Medlem
Skrivet av inflix:

Dom har använd q3 motorn sen cod 2 iallfall. Men att byta namn på motorn och säga "VI HAR GJORT EN HELT NY MOTOR DEN ÄR AWESOME" gör ingen större skillnad jag lovar att ni kan hitta kod från bf 1942 i bf3 motorn.
Sen är ju q3 motorn i min mening den bästa spelmotorn hittils med bra netcode, stabil exakta rörelser och hitscanen är bra, Sen att dom gör finare regn osv, gör det ju inte till ett bättre spel.
Prova spela klassiker som q3(live nu då) och wolfenstein enemy territory som är gratis så ser ni att dom står på en stabil grund. Sen är jag inget cod fan. Singelplayern är väll ok zombie mod på konsoll är ganska kul online har det inte varit roligt sen cod4.

En bra spelmotor är inte baserad helt på FPS där folk med mer FPS får övertag mot andra som har mindre FPS. Något som har varit med i quake motorn ett bra tag och folk som använt den har lidit av samma problem.

COD serien hade problemet eller har vet inte om de har fixat det nu efter alla dessa år.
CSS hade problemet

Skrivet av Saya:

Och Call of Duty använder IW Engine som visserligen bitvis bygger på Quake 3 men det är helt ointressant eftersom resultatet räknas.

Ifrågasätt Valves motor som är totalt omöjlig att skapa något vettigt med i stället.

Tror många inte håller med där när man tittar hur många faktiska spel använder sig av Source motorn på så många olika plan som RTS.

COD har blivit FPS sidans FIFA

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av LeafBox:

Och det är därför CoD förblir en serie för hjärndöda 14-åringar
(Ingen mening ni citerar och hatar, kommer inte svara på'tt ändå )

Tack för att du kallar mig för hjärndöd 14-åring när man är 24 och gillar livet (för det mesta)
samt spelar CoD:)

Permalänk

Man använder inte en grafikmotor för dagens behov utan för imorgon. Dvs vill man att ett spel skall vara bra så skall man kunna spela det om 3 år utan att det känns förlegat. Frostbite 2 verkar kunna hålla i minst 3-5 år! Unreal engine 3 håller fortfarande trots 5 år på nacken. ID Tech 3 bäst före datum gick ut för 3-4 år sedan!

MoH senaste så "tvingades" man att gå över till Frostbite 1.5 i multiplayer! Och i warfighter så blir det frosbite 2 för hela slanten. Orsak: Man vill hänga med i konkuransen med BF och CoD mm. En för gammal grafikmotor och man får arbeta i uppförsbacke !

Orsaker till att man forsätter använda ID Tech 3: 1. Ekonomi. Id tech 3 är free software license (under GNU ). 2. Tid. Man kan snabbare få ut CoD Black Ops 2 pga mindre arbete. Man är inarbetade på ID Tech 3.

Nackdelar : Sämre multiplayer. Sämre banor (mindre). Sämre grafik!

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk
Medlem

Battlefield 2142 eller?

Ännu ett spel som failar totalt med framtidskrigsföring...

lockar bara starwars,stargatenördar

Permalänk
Skrivet av Commander:

En bra spelmotor är inte baserad helt på FPS där folk med mer FPS får övertag mot andra som har mindre FPS. Något som har varit med i quake motorn ett bra tag och folk som använt den har lidit av samma problem.

Det är ju inte riktigt så, om man har 126 FPS hoppar man kortare och lägre än med 125 FPS. Övertaget är i praktiken bara att man kan glitcha bättre.

Skrivet av Luxor ABC80:

Man använder inte en grafikmotor för dagens behov utan för imorgon. Dvs vill man att ett spel skall vara bra så skall man kunna spela det om 3 år utan att det känns förlegat. Frostbite 2 verkar kunna hålla i minst 3-5 år! Unreal engine 3 håller fortfarande trots 5 år på nacken. ID Tech 3 bäst före datum gick ut för 3-4 år sedan!

Men UE uppdateras ju konstant så man kan ju inte riktigt säga att den har 5 år på nacken.. Det gör väl Frostbite också men eftersom den används in-house så får ju inte vi reda på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Tror inte många förstår riktigt.

Göra en ny grafikmotor är inget som händer på en vecka, att skriva en helt ny motor hade skjutit upp spelet och förmodligen inte låtit spelet att rulla på 60fps (konsol).

Konsolerna klarar helt enkelt inte mycket bättre grafik än BLOPS2 i 60 fps. BF3 körs i 30fps.

Bf3s motor gjordes ju efter 2000 talet iaf

Permalänk
Medlem

Är ju klart, hur ska annars alla mellan 10-15 kunna spela spelet? De har ju inte råd med en BF3 setup

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Men de kan köra upp den motorn nånstans där solen inte skiner!

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk

Jag tycker grafiken i trailern ser OK ut. Call of Duty-serien tröttnade jag på i samband med World at War (cod5?) och MW2.

Grejen är ju att det hela tiden kommer nya generationer gamers i åldrarna ca 10-13 som kanske upplever shooters för första gången och då kanske Black Ops 2 blir deras favoritspel pga bristande erfarenhet. Så även om vi som är lite äldre kanske tittar snett på den här delen eller serien i sig så är det ju småttingarna det handlar om också

Visa signatur

Spelkonsoler> | PS1\PS2\PS2Slim\PS3Slim | N64 Black/Grey
Soffdator> MacbookPro "13 Retina '12

Permalänk
Medlem

Hoppas innerligt att de mjölkade kon torr i mw3.
Folk kan väl inte på fullaste allvar betala 600 kr för ännu ett till DLC till cod 4?

Visa signatur

i9-11900F | RTX 3070 ti

Permalänk
Avstängd

Jaja det finns ju mu..ar som köper vad som helst! Sålänge det fungerar så behöver dom bara casha in pengarna!

Kan ju säga att det ligger inte några sena kvällar bakom COD serien sen MW1! Tycker det är ett rent jäkla skämt rent ut sagt !
Hoppas det floppar ordentligt ! Men som vanligt finns det folk som köper bara för att det en gång var ett bra spel men dock inte längre!
Det var länge sen det!

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Medlem

Fan vad folk gnäller, köp inte spelet då. Varför ska dom utveckla/licensera ny motor nu när nästa generation är runt hörnet? Hade det varit 3-4år kvar tills nästa konsol kan jag förstå gnället men nu.. Ska bli intressant att se vilken motor dom väljer i nästa generation. Codmotorn bygger ju på en väldigt modifierad id tech 3 i grunden.

Visa signatur

Dator 1: Intel 6700k @ 4.5ghz |Asus Z170-A |Corsair 16GB Vengence LP |Palit 1080 Jetstream |Samsung 850 EVO 512GB + Crucial m4 128GB
Dator 2: Intel 2500k @ 4,4ghz |Asrock Z68 Extreme4 |Corsair 8GB Vengence |Gigabyte 970 G1 Gaming |Crucial m4 128GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av loweb_:

Fan vad folk gnäller, köp inte spelet då. Varför ska dom utveckla/licensera ny motor nu när nästa generation är runt hörnet? Hade det varit 3-4år kvar tills nästa konsol kan jag förstå gnället men nu.. Ska bli intressant att se vilken motor dom väljer i nästa generation. Codmotorn bygger ju på en väldigt modifierad id tech 3 i grunden.

Ja men den har dom knappt rört sen MW1 ! Easy money.Som att lura småbarn ,men det är väl de som spelar COD numera!
Lättlurade kids!

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leijon89:

För att det kostar massiva mängder med pengar, pengar som dom inte vill lägga ut på att bygga en ny motor till en redan på tok för gammal konsolgeneration bara för att den allt mer krympande andelen PC spelare ska få "Bra grafik".

Ja, men det är standardiserad hårdvara som kommer finnas i nästa generation konsoler. Spelmotorer som byggs idag eller för ett par år sedan kommer fungera alldeles utmärkt på kommande konsoler också. Bygg en motor som kan skalas upp och ner så är det inte ett problem. Frostbite 2 funkar på Xbox 360 och grafiken kommer _garanterat_ att kunna skalas upp när nyare hårdvara dyker upp.

Den stora fördelen med en ny motor är, utöver att man kan bli av med massa gammal kod, att det går att få in nya funktion. En del går givetvis att byggas på, men desto äldre motorn desto svårare blir det p.g.a. fruktansvärda mängder kod. Det verkar dock inte finnas några ambitioner hos Treyarch utöver att släppa samma spel gång på gång. Ingen kan väl påstå att det har hänt särskilt mycket sedan CoD4 släpptes?

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thewiruz:

Ja men den har dom knappt rört sen MW1 ! Easy money.Som att lura småbarn ,men det är väl de som spelar COD numera!
Lättlurade kids!

Ja eller folk som tycker spelet är roligt.

Visa signatur

Dator 1: Intel 6700k @ 4.5ghz |Asus Z170-A |Corsair 16GB Vengence LP |Palit 1080 Jetstream |Samsung 850 EVO 512GB + Crucial m4 128GB
Dator 2: Intel 2500k @ 4,4ghz |Asrock Z68 Extreme4 |Corsair 8GB Vengence |Gigabyte 970 G1 Gaming |Crucial m4 128GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av loweb_:

Ja eller folk som tycker spelet är roligt.

Kids?

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Limo:

Hoppas innerligt att de mjölkade kon torr i mw3.
Folk kan väl inte på fullaste allvar betala 600 kr för ännu ett till DLC till cod 4?

Tyvärr så gör folk det

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk

jag tror en ny spelmotor tar år att göra, sedan ska den finslipas(vilket inga utveckalere längre verakr göra)
Sedan ska spelet skapas hur många CODare vill vänta 2 år till på black ops 2?
Kanske snarare 2 år för en ny motor 2 år för spelet, som ändå inte kommer vara "perfekt" utan full av buggar.
Tor COD måste komma med 1 års mellanrum ungefär annars kommer alla som älskar COD att gnälla

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem

Dom har kört på samma grafik sen COD 4 snälla kom med nått nytt.

Inget som väckte något vidare stort intresse för min del.. tyvärr

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Tack för att du kallar mig för hjärndöd 14-åring när man är 24 och gillar livet (för det mesta)
samt spelar CoD:)

Jag då ...jag är ju 43år...tydligen också hjärndöd:(

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem

dom har helt enkelt fel.
Det ändå som gör att de inte uppdaterar grafiken är att de inte vill skilja på konsol och PC gamers. De vill att de ska vara exakt lika så ingen blir besviken.

Sen är det mycket billigare att slita på gammal teknik. TRÅKIGT

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Ja, men det är standardiserad hårdvara som kommer finnas i nästa generation konsoler. Spelmotorer som byggs idag eller för ett par år sedan kommer fungera alldeles utmärkt på kommande konsoler också. Bygg en motor som kan skalas upp och ner så är det inte ett problem. Frostbite 2 funkar på Xbox 360 och grafiken kommer _garanterat_ att kunna skalas upp när nyare hårdvara dyker upp.

Den stora fördelen med en ny motor är, utöver att man kan bli av med massa gammal kod, att det går att få in nya funktion. En del går givetvis att byggas på, men desto äldre motorn desto svårare blir det p.g.a. fruktansvärda mängder kod. Det verkar dock inte finnas några ambitioner hos Treyarch utöver att släppa samma spel gång på gång. Ingen kan väl påstå att det har hänt särskilt mycket sedan CoD4 släpptes?

Du vet hur lång tid det skulle ta va, att utveckla en ny "motor" och hur extremt dyrt det skulle vara va?
Och vad vet vi? Dom kanske redan filar på en ny motor, och därav säger "Vi behöver ingen ny" för att skapa lite riot on the internet? Ingen vet nånting om vad dom gör egentligen. Faller det en inte i smaken, då köper man det inte. Jag själv lirar COD4 & inget annat ur cod serien, jag bryr mig ganska lite om grafiken, jag gillar känslan i spelet, men så har det alltid varit, känsla går före utseende för mig.
I Quake3 körde man också med picmip (vet ni inte vad det är så är ni för unga). Nu Tänker jag inte försvara någon sida, men gillar man inte idéen så är det bara att låta bli

Visa signatur

7700K 5.1Ghz @ 1.325V | Asus Maximus IX Formula | Corsair Vengeance Black LPX 32GB 3000Hz | ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 Ti 11GB OC | 2*Samsung SSD 960 PRO 512GB raid0 | Corsair AX 860i
Ljud - Hörlurar: Hifiman HE-400i | Förstärkare: KingRex | Headquarters HQ-1
DAC: Benchmark DAC1-Pre

Permalänk
Medlem
Skrivet av trbo:

Du vet hur lång tid det skulle ta va, att utveckla en ny "motor" och hur extremt dyrt det skulle vara va?

Självfallet, men klarar andra av det borde Treyarch också göra det. Unreal kommer i nya iterationer lite då och då, ID Tech också. Frostbite 2 från Dice, mfl. CoD är en kassako, man har släppt samma spel jag vet inte hur många gånger. Gör något nytt, tack.

Skrivet av trbo:

Och vad vet vi? Dom kanske redan filar på en ny motor, och därav säger "Vi behöver ingen ny" för att skapa lite riot on the internet? Ingen vet nånting om vad dom gör egentligen. Faller det en inte i smaken, då köper man det inte. Jag själv lirar COD4 & inget annat ur cod serien, jag bryr mig ganska lite om grafiken, jag gillar känslan i spelet, men så har det alltid varit, känsla går före utseende för mig.
I Quake3 körde man också med picmip (vet ni inte vad det är så är ni för unga). Nu Tänker jag inte försvara någon sida, men gillar man inte idéen så är det bara att låta bli

Jag tror inte att de säger nu att det inte blir någon ny motor i BO2 och sedan dyker det upp senare att det minsann blir en ny motor ändå. Kanske med nästa CoD, kanske med det efter, men inte den här gången. Grafik är inte allt - absolut, men en ny spelmotor kommer med mer än bara ny grafik; ny funktioner och nya spelmoment. Samma spel gång på gång är tråkigt för de som gillar CoD, själv har jag inte köpt Call of Duty sen Modern Warfare.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Jag vill se en ny version av CoD2 i DX11 med allt DX11 har i gottepåsen.

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Valiumballong:

Ja, men det är standardiserad hårdvara som kommer finnas i nästa generation konsoler. Spelmotorer som byggs idag eller för ett par år sedan kommer fungera alldeles utmärkt på kommande konsoler också. Bygg en motor som kan skalas upp och ner så är det inte ett problem. Frostbite 2 funkar på Xbox 360 och grafiken kommer _garanterat_ att kunna skalas upp när nyare hårdvara dyker upp.

Den stora fördelen med en ny motor är, utöver att man kan bli av med massa gammal kod, att det går att få in nya funktion. En del går givetvis att byggas på, men desto äldre motorn desto svårare blir det p.g.a. fruktansvärda mängder kod. Det verkar dock inte finnas några ambitioner hos Treyarch utöver att släppa samma spel gång på gång. Ingen kan väl påstå att det har hänt särskilt mycket sedan CoD4 släpptes?

Är klart att den är standardiserad har du någonsin varit med om en konsol som inte har det? Är fortfarande bara billigare att bygga på en motor som du redan äger rättigheterna till och det har inte behövts något mer då spel en längre tid utvecklats mot konsoler som håller tillbaka marknaden.

Ja jag vet vad fördelarna med en ny motor är och det spelar fortfarande ingen roll då allt handlar om pengar och detta är det mest kostnadseffektiva sättet att göra ett spel atm.

Permalänk
Medlem

Ja, det ser ju inte bra ut.

Visa signatur

Asus P8P67 Deluxe B3 | Intel i7-2600k@3,4GHz | 16 GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz CL9 | Asus GTX 580 Matrix@900Mhz | Corsair Force GT 120GB | WD Caviar Black 1TB | Corsair 850 AX | Fractal Design R4 | Dell u2410 | Qpad MK-80 | QPad 5K

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Grafiken ser ut som spel för 5-10 år sedan, tråkigt. Det är kul med grym grafik trotts allt.

Däremot så kan det vara ett grymt spel ändå.. det återstår att se!

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Självfallet, men klarar andra av det borde Treyarch också göra det. Unreal kommer i nya iterationer lite då och då, ID Tech också. Frostbite 2 från Dice, mfl. CoD är en kassako, man har släppt samma spel jag vet inte hur många gånger. Gör något nytt, tack.

Det är dock en viss skillnad mellan CoD/IW/Treyarch/vem som nu gör CoD och de du räknar upp. Epic som gör Unreal har gjort stora förtjänster på att sälja/licensiera sin grafikmotor, det är tveklöst den mest använda denna generation och därför både har de råd och måste se till att den levererar samt erbjuder nya funktioner. Dice å sin sida är grovt sponsrade av EA som räknar med att använda deras grafikmotor i samtliga av sina nya spel, från C&C till Fifa och allt där emellan, och på så sätt spara pengar. Activision (blizzard) som gör CoD lever på WoW och CoD, sen har de Diablo och SC som bonusar, men de tycks ha WoWs grafikmotor (modeller iaf) som grund, de har ingen användning av en ny motor. Utvecklarna av idtech motorn kan inte heller påstås vara varken produktiva eller ha skapat bra och populära motorer.

Skrivet av Valiumballong:

Jag tror inte att de säger nu att det inte blir någon ny motor i BO2 och sedan dyker det upp senare att det minsann blir en ny motor ändå. Kanske med nästa CoD, kanske med det efter, men inte den här gången. Grafik är inte allt - absolut, men en ny spelmotor kommer med mer än bara ny grafik; ny funktioner och nya spelmoment. Samma spel gång på gång är tråkigt för de som gillar CoD, själv har jag inte köpt Call of Duty sen Modern Warfare.

Samme här, MW1 var det sista CoD som jag köpte och hade kul när jag spelade, lånade MW2 på bibilioteket men spelade knappt ens ut kampanjen, usch. Det vore dock korkat, ja minst sagt, att byta grafikmotor när vi ser nästa generations konsoler på marknaden inom ett år, Wii U iaf och xbox 720 innan jul nästa år, utan tvekan. När de kommer med ny hård och mjukvara kan spelutvecklarna utveckla motorer optimerade för dem som kan utnyttjas på bästa sätt, Frostbyte 2 som exempel duger ej, 2,5 behövs minst. Epic lär nog släppa UE 4 i samma veva eller kort där efter.
Dock är det inget som hindrar dem från att uppdatera och förbättra den nuvarande grafikmotorn, Epic har bara gjort smärre uppdateringar i UE men ändå åstadkommit mycket, samma gäller ex. motorn som driver Halo spelen, jämföra screens från Halo 4 med Halo 3 säger allt. Men, CoD säljer trots samma grafik och samma gameplay, precis som Nintendos spel. De har hittat ett vinnande koncept och såvida de inte mjölkar sönder det (se Guitar Hero) så kan det leva och frodas lika länge som Super Mario spelen.