Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Ja det där med fuskande har du ju en poäng i, men jag kan inte sluta klaga och var glad för att spelet kommit när jag inte kan spela det.

Jag kanske skulle vara jätteglas över min nya ferarri om jag hade haft nån, men bara om jag faktiskt får köra den. Är den belgd med körförbud på felaktiga grunder så är jag ändå sur såklart.

Om du nu hade köpt en ny ferarri och vetat att det skulle vara fel på den och du valde att köpa den ändå så är det ditt problem, du accepterade "terms and conditions" eller vad det nu heter och i det så står det att sånt här kan hända nu finns det väll 0.00001% som läser allt det men ändå.

Permalänk
Medlem

Men cheeses alltså, ska det skapas krig här eller vad, fruktansvärt trevlig stämnin. Sure det är surt att servrarna är nere och det inte går att spela men förihelvette, blizzard jobbar antagligen förfullt med det, tror jag knappast de har "planerat" att stänganer servrarna. Blizzard verkar vara ett företag som visst vill tjäna pengar men även göra sina kunder nöjda, så varför inte slutaupp med att tro att blizzard gör detta med flit och gåut i det äckligt härliga vädret istället och köp en glass och chillaner eller något istället förfan.
Läskigt nästan och se hur folk blir för att ett spel inte fungerar just för stunden.

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Medlem
Skrivet av igge23:

Om du nu hade köpt en ny ferarri och vetat att det skulle vara fel på den och du valde att köpa den ändå så är det ditt problem, du accepterade "terms and conditions" eller vad det nu heter och i det så står det att sånt här kan hända nu finns det väll 0.00001% som läser allt det men ändå.

Sluta fjanta dig, det verkar som att du gör allt vad du kan för att försvara Blizzard och allt strul.

Man köper ett spel som är betatestat och ska fungera och sen gör det inte det, inte bara för mig, för kalle och pelle utan för i princip alla Europas spelare. Det är fan inte rätt.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Frågan är vad som har gått sönder nu?
Spelade tis/ons/tors utan problem, reste bort tors kväll.

Hemma nu, söndag, enda dagen tills nästa söndag då jag och mina 3 polare har tid att spela tillsammans, så ja, jag stämmer in med er andra som är frustrerade!

Ska se om man kan dra ner torchlight2 betan istället.....

Path of exile är så mycket bättre än Torchlight 2 (kanske en smula bättre än Diablo med faktiskt.)

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Sluta fjanta dig, det verkar som att du gör allt vad du kan för att försvara Blizzard och allt strul.

Man köper ett spel som är betatestat och ska fungera och sen gör det inte det, inte bara för mig, för kalle och pelle utan för i princip alla Europas spelare. Det är fan inte rätt.

Inte lätt att trycka igenom 40 liter vatten i sekunden genom ett sugrör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mallow:

Tror inte det fanns nog betatestare för att motsvara nuvarande belastning

Nu är det ju inte riktigt så det fungerar...

Blizzard har massor med erfarenhet från miljontals samtidiga spelare som belastar inloggnings servrar från t.ex. WoW och SC2. (inloggningen är enda servern

Vill man testa de faktiskt spelservrarna så är det ju bara att låta 300 tusen betatestare ansluta till 10% av serverkapaciteten så får du samma belastning som med 3 miljoner spelare mot 100%...

Permalänk
Medlem

Är det sagt någon tid när det ska gå o lira igen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Nu är det ju inte riktigt så det fungerar...

Blizzard har massor med erfarenhet från miljontals samtidiga spelare som belastar inloggnings servrar från t.ex. WoW och SC2. (inloggningen är enda servern

Vill man testa de faktiskt spelservrarna så är det ju bara att låta 300 tusen betatestare ansluta till 10% av serverkapaciteten så får du samma belastning som med 3 miljoner spelare mot 100%...

"bara"
Har du erfarenhet av att skapa ett miljonsäljande onlinespel? Eller har du någon som helst erfarenhet om serverhantering?

Alla vet att grejer kan gå fel, nu har det gjort det och de försöker fixa det så snabbt som möjligt. mer kan man inte förvänta sig.

Tänkte väl det, now shush and just wait

Visa signatur

Äsch...

Permalänk

klocka är halv sex snart detta med att inte komma in i spelet började vid ett snåret och ingen ETA på när servrarna är uppe igen hur oseriöst och arrogaqnt är inte det då?

visst skit bra att de jobbar på problemet men de säger ju inte mycket direkt om när det är fixat.
Det gör folk än mer förbannad många hade sett fram emot att kunna spela idag, då andra dagar är jobb eller inte helt enkelt tillgänliga för de så visst förstår man folk är förbannade.

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem

Att folk bölar om att D3 inte funkar efter ett par dagar efter release... kolla hur det var med BF3!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziggy:

"At this time we are unable to provide an ETA on when these issues will be resolved. We will continue to update you with information as it comes to light."

För en kvart sedan.

Permalänk
Skrivet av Ziggy:

nej nej och nej det är inte det vilket retar folk ännu mer, hade spelet inte kostat 500bagis hade jag inte varit så grinig men när man pröjsar så mycket som vissa gjort(CE) och sen inte kan spela när man vill är retande,irriternade,för argande men.

Nej inge ETA har kommit från Blizzard undra om man bli bannad för allt man skrivit på forumet.....hmmm spelar väl ingen roll att deleta de allt loggas ju, men blir mitt konto bannat pga att jag är förbannad över att de inte kan svara på när problemet är fixat så, bör de lägga ner för det är vi kunder osm gör att de existerar idag urtan oss ingen blizzard.

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem

Alltid surt med serverstrul men då kan man ju läsa den här tråden i stället. Riktigt underhållande det också.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Den mentaliteten funkar inte i den här branchen om man vill bli stora och sälja mycket.

Blizzard är stora och säljer mycket. Att detta inte borde hänt håller jag med om, men dom försöker i alla fall fixa problemet. Det är ju inte så att dom skiter i det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDiddler:

Blizzard är stora och säljer mycket. Att detta inte borde hänt håller jag med om, men dom försöker i alla fall fixa problemet. Det är ju inte så att dom skiter i det?

Vi har ju ingen aning om vad de gör på blizzard just nu, de kan säga att det är maintenance och de kör någon intern volleyboll turnering innan de ens lyfter ett finger.

edit: du är för godtrogen

Visa signatur

Tävlar i drifting
shirunai.blogspot.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shirunai:

Vi har ju ingen aning om vad de gör på blizzard just nu, de kan säga att det är maintenance och de kör någon intern volleyboll turnering innan de ens lyfter ett finger.

edit: du är för godtrogen

Haha. Ja, jag är för godtrogen för att jag inte orkar skaffa mig en infarkt för att det inte går att spela.

Permalänk
Medlem

Det är väl normalt att det strular med spel nuförtiden, inte hjälper det att sitta och klaga? Inte på Sweclockers iaf

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TheDiddler:

Haha. Ja, jag är för godtrogen för att jag inte orkar skaffa mig en infarkt för att det inte går att spela.

Haha ser det snarare som tvärt om.. Va länge sen jag varit så förbannad som när jag spelat diablo

Permalänk
Medlem
Skrivet av mungo_skata:

Haha ser det snarare som tvärt om.. Va länge sen jag varit så förbannad som när jag spelat diablo

Haha. Det hör väl till. Inte direkt ovanligt att det ballar ur såhär. x)

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Jag fick tyvärr även ta bort en del svar på of-topic som delvis hade med ämnet att göra.

Nu får ni lugna ler lite. Pajkastning och påhopp undanbedes.

Visa signatur

💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled
🎮 → Steamdeck

Permalänk

ny error inte bara 37,33 nu får man 3003 man kommer inte ens in i battle.net
vet itne vad som händer men verkar som Blizzard har enorma problem med EU servrarna men det cirkulerar en tråd på diablo forumen där de prioriterar US servrarna än EU, seller som de säger de skite i europa spelarna.
viss avill anmäla de till EU konsumetombudsmannen eller liknande verkar som servrarna inte är Blizzards enda problem

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem

Men sitt inte här o klaga, ändra bara till den amerikanska servern - problem solved:) Och gnäll inte i så fall över att ni inte kan spela på era ordinarie karaktärer, ni kan iaf spela spelet!

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Skrivet av KKay:

Det är väl normalt att det strular med spel nuförtiden, inte hjälper det att sitta och klaga? Inte på Sweclockers iaf

sant det sant det
förlåt mig SWEC
ska inte rabbla en massa Diablo 3 problem här.
men man blir lite arg när ett så stort företag inte verkar bry sig om vad folk vill fråga säga.
men antar att de inte bryr sig eller orkar bry sig.
Men är tveksam om det bli fler blizzard spel.
Visst swtor ahde sina problem de med BF3 likaså men sedan ajg köpt de 2 spelen är väl BF3 den med mest problem emd plöstliga dissconnecntions men de verkar ha fått ordning på det mesta.
men blizzard som nån påpekat har SC 2 och wow under bältet Bioware har väl bara SWTOR än så länge.
men varför gjode de inte D3 som D2 offline spel.
pirater visst hade det piraterats men sålts i minst lika många upplagor om inte fler.

som sagt sorry Swec ska inte gnälla mer om D3 ska sälja skiten och kontot också med wow o allt

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem

Om du provar att logga in på us servern så kommer det upp ett meddelande om att det kommit en ny patch. Kanske är det som är i görningen?

Visa signatur

[EVGA P55 FTW] [i5 750 @ 4.2GHZ] [HyperX @1680 16GB 9-9-9-24] [HD6970 Xfire 1010/1475] [AX1200] [Samsung 830 256GB] [Lian-Li A71FB] [XSPC RX480, Cooltek Maxistream 360, Laing D5, Dtek Fuzion V1, Maze4 + Maze5]
Projektlogg Prestanda HTPC

Permalänk
Skrivet av mppl:

rött eller vitt?

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av mppl:

Wow! Vilket ordförråd du har

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Skrivet av Waste:

Om du provar att logga in på us servern så kommer det upp ett meddelande om att det kommit en ny patch. Kanske är det som är i görningen?

ja just nu verkar battle.net vara nere

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Moderator
Testpilot

Knappt störigt...

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - LG 45GR95QE 45" UltraWide OLED 3440x1440p@240Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Wow! Vilket ordförråd du har

Tack!
Men i ärlighetens namn, klart som fan det är tillåtet med strul efter man har släppt ett sånt här stort spel med någon miljon(?) spelare.
Klart som tusan dom försöker åtgärda detta och att även om man stresstestar spel så finns det en otroligt stor chans att det kommer dyka upp problem, går inte att komma ifrån.
Tycker det har fungerat ganska bra, lite smålagg här och där men annars så. Sen att det inte går att logga in nu är väl antagligen för dom ska patcha och göra allt stabilare, vilket är toppen.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Legopappa:

sant det sant det
förlåt mig SWEC
ska inte rabbla en massa Diablo 3 problem här.
men man blir lite arg när ett så stort företag inte verkar bry sig om vad folk vill fråga säga.
men antar att de inte bryr sig eller orkar bry sig.
Men är tveksam om det bli fler blizzard spel.
Visst swtor ahde sina problem de med BF3 likaså men sedan ajg köpt de 2 spelen är väl BF3 den med mest problem emd plöstliga dissconnecntions men de verkar ha fått ordning på det mesta.
men blizzard som nån påpekat har SC 2 och wow under bältet Bioware har väl bara SWTOR än så länge.
men varför gjode de inte D3 som D2 offline spel.
pirater visst hade det piraterats men sålts i minst lika många upplagor om inte fler.

som sagt sorry Swec ska inte gnälla mer om D3 ska sälja skiten och kontot också med wow o allt

Huvudsakliga anledningen (enligt Blizzard iaf) till att det måste spelas online är marketplacen där man kan handla med riktiga pengar. Hade inte varit så kul om folk kunde fuska in saker och tjäna riktiga pengar på det. Sen tror jag säkert att piratkopiering är en stor del av det

Source