Permalänk
Medlem
Skrivet av FabianoFerrari:

Får samma som ovanstående, error 37 Fan, första gången det uppstår för mig, har annars rullat på bra som fan senaste dagarna

Igår var det perfekt. Inga problem med inloggning, inget lagg o inga problem med AH. Gick fint tidigare idag med.

Nu får man Error 33 istället.
Nån som läst Aftonbladets artikel förresten? Är inte så förbannad som dom fansen men lite arg blir jag, har heller inte röstat på Metacritic.

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eronki:

Igår var det perfekt. Inga problem med inloggning, inget lagg o inga problem med AH. Gick fint tidigare idag med.

Nu får man Error 33 istället.
Nån som läst Aftonbladets artikel förresten? Är inte så förbannad som dom fansen men lite arg blir jag, har heller inte röstat på Metacritic.

Vill inte låta otrevlig men Aftonbladet är ju helt slut.. Den artikeln är så jävla värdelös.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Vill inte låta otrevlig men Aftonbladet är ju helt slut.. Den artikeln är så jävla värdelös.

Tycker heller inte om Aftonbladet men undrar mer om nån håller med, är spelet uselt pga alla error?? Inte för min del.

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Europe
Absolut inte laggfritt upp till 500ms
Blir helt fel datum + skit kul att få spela om...

Fast Achievments är ju över alla dina "gubbar" så du kan ju bara lira en ny och ha kvar dina achievments / göra om de du backrollat.... Men du har rätt, inte kul och hoppas de fixar det nu.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

De la ner servern nu, antar att de kommer försöka fixa något

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eronki:

Tycker heller inte om Aftonbladet men undrar mer om nån håller med, är spelet uselt pga alla error?? Inte för min del.

Nej jag tycker absolut inte spelet är dåligt för alla errors. Tråkigt för de som fått sina karaktärer raderade och folk som nördar och inte har något att göra på dagarna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vore kul att få spela lite nu när man faktiskt har tid. Synd att det är Blizzard som ska bestämma när jag ska få spela och inte

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av mallow:

+1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Vore kul att få spela lite nu när man faktiskt har tid. Synd att det är Blizzard som ska bestämma när jag ska få spela och inte

Håller med 100%, det är det störiga med att man måste vara online hela tiden...
Bara att vänta nu då.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av mallow:

Fixar nåt gör dom säkert men här är problemet med online-only , nu har jag betalat för nåt som jag inte kan använda...

Visa signatur

Fractal Define 7 | ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | AMD Ryzen 7 9800X3D | Noctua NH-D15 G2 | Kingston 2x32GB DDR5 6000MHz CL36 FURY Beast | Asus RTX 5090 ROG Astral OC | Corsair RM1000X ATX 3.1 1000W | Kingston Fury Renegade M. 2 Gen 4 1+4TB + Samsung 860 EVO 1TB + 870 EVO 4TB | Samsung Odyssey G8 G80SD | APC
Back-UPS Pro Gaming UPS 2200VA 1320W | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_sQuinty:

Fixar nåt gör dom säkert men här är problemet med online-only , nu har jag betalat för nåt som jag inte kan använda...

Så du tycker det är dåligt om dom patchar/fixar i ett onlinespel?
Du visste redan innan att det var just detta, ett onlinespel, varför gnälla?

Visa signatur

Äsch...

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_sQuinty:

Precis och det är extra illa att det är nere på just en söndag när man faktiskt har tid att spela. Om det är nere kl 01:00 på en vardagsnatt så är det inte lika illa, men det här är fan katastrof. Ingen info från Blizzard på eu.battle.net heller.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Är ju inte patchningen han tycker är dåligt !

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

mm, laggade som fan och ingen kunde logga in längre så därför de stängde ner servern. Stod att de skulle patcha nått. Jag var fortfarande inne i ett spel så jag kunde spela. Men ingen annan kunde ansluta och när de loggade ut så kom de inte in igen. Sedan en halvtimme senare så kom det upp att de skulle stänga ner om 5 min.
Men bara att fixa sig lite och gå ut i solen en runda eller nått tills den kommer upp igen.
http://us.battle.net/d3/en/status

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Visst får dom patcha och fixa, men inte just på en söndag eftermiddag då jättemånga vill spela. Bättre att ta det på natten när vanliga arbetande och skolungdomar sover.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Visst får dom patcha och fixa, men inte just på en söndag eftermiddag då jättemånga vill spela. Bättre att ta det på natten när vanliga arbetande och skolungdomar sover.

Det patchar ju för att något hände med hela Battle.net tjänsten, är inte bara D3 som drabbades.
Under en timme innan servern gick ner så gick det knappt att skapa games, det var 30-45 sekunder delay på chat osv.

Skrivet av Eronki:

Jag är i Inferno, dvs jag har hunnit spela en hel del.
Har inte märkt av några errors alls förutom de 3 gånger som servrarna varit nere för "emergency patchning", 2 av dessa har varit mitt i natten.
Har blivit frånkopplad 1 gång på över 80 timmars speltid (ja jag har spelat på tok för mycket, men imorrn ere back to real life)

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Det patchar ju för att något hände med hela Battle.net tjänsten, är inte bara D3 som drabbades.
Under en timme innan servern gick ner så gick det knappt att skapa games, det var 30-45 sekunder delay på chat osv.

Har inte märkt av några errors alls förutom de 3 gånger som servrarna varit nere för "emergency patchning", 2 av dessa har varit mitt i natten.
Har blivit frånkopplad 1 gång på över 80 timmars speltid (ja jag har spelat på tok för mycket, men imorrn ere back to real life)

WoW och SC2 funkar utmärkt att logga in på. Så hela battle.net är det inte.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem

WHAT THE FUCK!!!

Vad är det här? Så här står det när jag är inne i battle.net forumet och försöker skriva nåt. Hur fan kan jag vara bannad? Jag har bara singleplayer spelat och har inte ens skrivit något i forumet än, så jag förtjänar verkligen inte det här. Jävla blizzard, jag ska fan reklamera den här skiten!

ACCOUNT BANNED Origination: Forums / Comments Ban Type: in-game activities that violate the Terms of Use. Expires: Monday, 21 May 2012 10:17:32 o'clock UTC (in 20 hours, 28 minutes) Ban Reason: N/A This game license has expired or been cancelled. This game license has expired or been frozen. If you believe you are seeing this message in error, log out and log back in to clear your session.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Precis. Jag har inte heller haft något problem.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jilted82:

WoW och SC2 funkar utmärkt att logga in på. Så hela battle.net är det inte.

Då har de väl fixat till en del då eftersom en polare inte kom in på övriga spel heller för ett tag sen.

Visa signatur

Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

37 33 37 33 37 33 75 37 33 37 75 33 37....................det är telefon numret till Blizzard... GJ Blizz....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Tyvärr så vet inte Blizzard när varje person av deras players ska spela. Sen fick dom problem (det märkte man, alla achievs var borta och man kunde knappt länka items) innan de la ner servern

Skrivet av mr_sQuinty:

En anledning som jag misstänker att det är online-only är för att minska piratkopieringen och att det faktiskt är mycket smidigare. Själv spelade jag aldrig singelplayer under D2, endast online med mina vänner och fixade allt awesome gear jag hade.

Men du visste som sagt om att det var online innan det släpptes, så du kan inte klaga på det när du faktiskt har köpt spelet med den kunskapen

Permalänk
Medlem

Har inte varit direkt felfritt för min del. Mest första natten, men har även haft problem efter det.

Inte så många disconnects, men däremot laggspikar på uppemot 2000 ms. Och aldrig har latensen varit under 200.

Inte riktigt den launch de hoppats på, tror jag.

Visa signatur

Rigg: Corsair Carbide Air 540 | Gigabyte X570 Elite | R7 3700X | Corsair Hydro H70 V1 | 16 GB G.Skill RGB CL16@3200 MHz | Powercolor RX7900 XTX Red Devil | Samsung EVO 960/500 GB | Samsung QVO 870 8TB | Corsair AX860 | Ljud: Monitor Audio GS20 Frontar | Monitor Audio GSLCR Center | KEF Q7 Surround | Epik Legend Subwoofer | Denon 2310 Reciever

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

WHAT THE FUCK!!!

Vad är det här? Så här står det när jag är inne i battle.net forumet och försöker skriva nåt. Hur fan kan jag vara bannad? Jag har bara singleplayer spelat och har inte ens skrivit något i forumet än, så jag förtjänar verkligen inte det här. Jävla blizzard, jag ska fan reklamera den här skiten!

Finns inge singleplayer, om du gjort något som inte är tillåtet så kan detta leda till en ban.
Konstigt dock att de skulle banna dig från forumet och inte från spelet isf.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

WHAT THE FUCK!!!

ACCOUNT BANNED Origination: Forums / Comments Ban Type: in-game activities that violate the Terms of Use. Expires: Monday, 21 May 2012 10:17:32 o'clock UTC (in 20 hours, 28 minutes) Ban Reason: N/A This game license has expired or been cancelled. This game license has expired or been frozen. If you believe you are seeing this message in error, log out and log back in to clear your session.

Det står ju längst ner, "If you believe you are seeing this message in error, log out and log back in to clear your session." Förmodligen är det bara någon bugg/fel.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Vi gnäller för att vi avgtudar Blizzard och dom gör bra saker i övrigt. Och vi har betalt pengar för att få spela och därför förväntar vi oss att få en angenäm spelupplevelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vikham:

Det står ju längst ner, "If you believe you are seeing this message in error, log out and log back in to clear your session." Förmodligen är det bara någon bugg/fel.

Har loggat och och in flera ggr, men ser fortfarande samma error. Konstigt eftersom jag inte ens har skrivit något i forumet på flera år, senast var när jag spelade wow och jag har inte skrivit något galet då heller. banningen verkar ju ha hänt nyligen också.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag skiter fullständig i folks "JA MEN JAG ÄR LEVEL ZOMG OCH HAR DÅ INTE HAFT NÅGRA PROBLEM PÅ WTFBBQ ANTAL TIMMAR SPELADE". Okej, nu är det uppenbarligen andra som HAR stora problem. Själv anser exempelvis jag att 200+ ms inte är optimalt.

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Har loggat och och in flera ggr, men ser fortfarande samma error. Konstigt eftersom jag inte ens har skrivit något i forumet på flera år, senast var när jag spelade wow och jag har inte skrivit något galet då heller. banningen verkar ju ha hänt nyligen också.

Hur skulle det vara om du mejlade Blizzards support istället för gnäller här på Sweclockers-forat?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 PSU: Corsair RM750x 750W 80+ Guld Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F GAMING CPU: Intel Core i9-9900K Kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 32GB Systemdisk: Corsair Force Series MP600 1TB M.2 SSD GPU: ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG Strix OC

Permalänk
Medlem

Har man problem med Diablo III gör man något galet.

Visa signatur