Permalänk
Medlem
Skrivet av gizze:

Hur skulle det vara om du mejlade Blizzards support istället för gnäller här på Sweclockers-forat?

Givetvis har jag gjort det!

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Visst får dom patcha och fixa, men inte just på en söndag eftermiddag då jättemånga vill spela. Bättre att ta det på natten när vanliga arbetande och skolungdomar sover.

Ser hellre att dom patchar och fixar nu än att ingen ska kunna spela ändå på hela dagen och patcha senare.
Folk blir dummare och dummare nu för tiden.

Visa signatur

PSU: Corsair HX1200i Case: Phanteks NV9
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 9800X3D RAM: Corsair Dominator 96GB
Motherboard: Asus TUF X870-Plus Wifi Cooler: Noctua NH-D15 G2

Permalänk
Medlem

Kan bara säga att jag e så sjukt spelsugen nu, men samtidigt ser jag gärna att dom patchar o fixar de fel som finns.

Men ja, det suger o inte kunna spela på en söndag

Visa signatur

| CPU R7-9800X3D | Mobo MSI MAG X670E Gaming Plus WIFI | Ram 32Gb DDR5 6000MHz CL30 | GFX RTX 4080 Super | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem
Skrivet av fetakniven:

Jag skiter fullständig i folks "JA MEN JAG ÄR LEVEL ZOMG OCH HAR DÅ INTE HAFT NÅGRA PROBLEM PÅ WTFBBQ ANTAL TIMMAR SPELADE". Okej, nu är det uppenbarligen andra som HAR stora problem. Själv anser exempelvis jag att 200+ ms inte är optimalt.

Okej.

Visa signatur

Ryzen 7 3800 | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC | Corsair 32GB DDR4 3600MHz CL18

Permalänk

ingen kan spela i hela europa, man kan logga in i amerikansk region men då får man göra ny gubbe.
938+ sidor om detta med error 33/37 fins och växer folk verkligen hatar Blizzard just nu inkl. mig
spelet är superb absolut men varför göra det online only detta är ju katastrof årets kalkon går till Blizzard utan tvekan

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Ser hellre att dom patchar och fixar nu än att ingen ska kunna spela ändå på hela dagen och patcha senare.
Folk blir dummare och dummare nu för tiden.

Men problemet kvarstår? Det är helg, folk är lediga och vill spela. Det går inte eftersom Blizzard av någon anledning (spelar ingen roll vilken) inte lyckas få servrarna att fungera på ett bra sätt. I detta fall är det ju knappast frågan om en planerad uppdatering. Varför är det så konstigt att folk blir irriterade?

Permalänk
Avstängd

finns ett liv utanför spelvärlden.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Skrivet av Flopper:

finns ett liv utanför spelvärlden.

varför sitter du här då?

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Medlem

haha så omoget sitta gnälla! säkert 10 nya trådar på officiella forumet.. sorgligt.

http://eu.battle.net/d3/en/forum/topic/4210102986

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av orka_krull:

varför sitter du här då?

Det här är inget spel.

Permalänk
Medlem

världens bästa spel:)

NOT

Visa signatur

-PC- H440w - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR4 3200mhz - ASUS B450F Gaming - Asus Prime RX 9070 XT - Logitech G Pro - Logitech G915 - DT 990 PRO - Creative Katana Z - Samsung 240hz, MSI 165hz
GAME | Dota2 | Stonehearth
Youtube: http://www.youtube.com/user/b4nto

Permalänk
Medlem

Vi kan göra såhär, ni som klagar på blizzard för att dem inte får servrarna att fungera och att dem är helt inkompetenta och borde få sparken. Varför åker ni inte bort dit och tar över jobbet? Ni vet ju självklart exakt hur man gör.

Permalänk
Skrivet av igge23:

Vi kan göra såhär, ni som klagar på blizzard för att dem inte får servrarna att fungera och att dem är helt inkompetenta och borde få sparken. Varför åker ni inte bort dit och tar över jobbet? Ni vet ju självklart exakt hur man gör.

Exakt, skulle vilja se er också försöka ha stabila servers när 2 miljoner spelare sitter och pangar på hela tiden i början av ett nytt spel. Det är aldrig stabilt i början

Visa signatur

l Asus P8Z77-V Pro l i5 3570k l Asus Gtx 680 Dcii OC l

l Corsair Veng. 8gb l FSP Aurum 700W 80+G l Intel 330 - 120 gb l

l Nzxt Switch 810 vit l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian19:

Exakt, skulle vilja se er också försöka ha stabila servers när 2 miljoner spelare sitter och pangar på hela tiden i början av ett nytt spel. Det är aldrig stabilt i början

Det är det betatestandet är till för, testa rejält för att se så det fungerar även när massor av folk är inne samtidigt. När betan är över så ska det fungera.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tror inte det fanns nog betatestare för att motsvara nuvarande belastning

Permalänk
Medlem

wah segt... får våga mig ut i solen lite vilket suger. haha. kan inte direkt klaga dock, har funkat sedan efter spektaklet första dagen.

Skrivet av igge23:

mm ska göra mitt eget lilla rpg för android nån dag när jag "orkar"

Visa signatur

i7 12700kf | gigabyte b760 ds3h ax ddr4 | 2x16gb kingston 3600mhz | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + wd black sn750se 1tb + samsung 860 evo 1tb | seasonic focus gx 850w | tr phantom spirit | fractal r3 | dell alienware 34 ips | win 11 | death adder chroma | cherry tkl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Det är det betatestandet är till för, testa rejält för att se så det fungerar även när massor av folk är inne samtidigt. När betan är över så ska det fungera.

Har det funnits ett online spel som har fungerat perfekt från launch dagen? Utan några buggar/glitches som gör att man måste ta ner servern en stund så man kan patcha? Problem händer, deal with it!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sebastian19:

Det är väl ändå Blizzard som sagt att spelet är klart den 15:e och sålt det till fullpris? Kan det vara så att Blizzard snålat på bandbredd och serverkapacitet? Är det upp till oss betalande kunder att felsöka deras infrastruktur?

De har troligen valt att inte investera för mycket i kapacitet som bara kommer behövas initialt, fullt medvetna om problemen det innebär för deras kunder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian19:

Wow har 10mil+, vad är problemet med ynka 2mil?
Sen är det deras jobb att ha det fungerande.

Permalänk
Medlem

Störmavbrott

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av igge23:

Har det funnits ett online spel som har fungerat perfekt från launch dagen? Utan några buggar/glitches som gör att man måste ta ner servern en stund så man kan patcha? Problem händer, deal with it!

Visst, men detta spel spelas av väldigt många som ett singleplayerlir. Hade ju varit bra om de gjort spelet så att det går att spela offline också utan krav om kontakt med servrarna hela tiden.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Var glada för att dem försöker fixa det nu istället för " Vi jobbar inte söndagar " Vi börjar på problemet måndag morgon.

Permalänk
Skrivet av Dennisen:

haha så omoget sitta gnälla! säkert 10 nya trådar på officiella forumet.. sorgligt.

http://eu.battle.net/d3/en/forum/topic/4210102986

kanske för dig men alla som betalat 60 euro och inte kan spela spelet är det inte så sorgligt för inte för alla som betalt 500-1K för ett spel som ladrig borde varit online beroende.
så visst sorgligt och omoget men kanske inte för den som inte vill spela spelet men för de som betalat och vill spela r det inte så sorgligt.
eller???

som att köpa en ferrari FXX för 10MILJK+ sen inte ens få ha den hemma utan bara köra den då och då...sorgligt? tro fan om man pröjsar för nåt som sen inte fungerar

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDiddler:

Var glada för att dem försöker fixa det nu istället för " Vi jobbar inte söndagar " Vi börjar på problemet måndag morgon.

Den mentaliteten funkar inte i den här branchen om man vill bli stora och sälja mycket.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Bejje:

Jag tror inte att när de stresstestade deras servers var det för 2 miljoner personer på betan, antagligen i mindre mängd. säkert därför de har massor av problem nu, så jag kan hålla med om att det var deras ansvar att vara beredd på det här

Visa signatur

l Asus P8Z77-V Pro l i5 3570k l Asus Gtx 680 Dcii OC l

l Corsair Veng. 8gb l FSP Aurum 700W 80+G l Intel 330 - 120 gb l

l Nzxt Switch 810 vit l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Visst, men detta spel spelas av väldigt många som ett singleplayerlir. Hade ju varit bra om de gjort spelet så att det går att spela offline också utan krav om kontakt med servrarna hela tiden.

Hade man inte spelat på deras servrar så hade man hur lätt som helst kunnat fuska sig igenom spelet och fuska till sig gear, det hade inte gått lira PVP och AH hade varit helt onödigt. Sluta klaga och va glad för att spelet har kommit istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av igge23:

Hade man inte spelat på deras servrar så hade man hur lätt som helst kunnat fuska sig igenom spelet och fuska till sig gear, det hade inte gått lira PVP och AH hade varit helt onödigt. Sluta klaga och va glad för att spelet har kommit istället.

Ja det där med fuskande har du ju en poäng i, men jag kan inte sluta klaga och var glad för att spelet kommit när jag inte kan spela det.

Jag kanske skulle vara jätteglas över min nya ferarri om jag hade haft nån, men bara om jag faktiskt får köra den. Är den belgd med körförbud på felaktiga grunder så är jag ändå sur såklart.

Visa signatur

Permalänk

visst spelet har kommit, men sådant här gör att man inte blir särskilt glad på BLizz sådant här borde de ha kunnat räkna ut och se till att vara förberedd på den mängd spelare som kommer att spela.
Men inte det inte, näe tveksam till att köpa fler Blizzard spel om det ska strula så här.
SC2 WOW går att spela men inte D3 pga att de inte vara beredd på trycket.

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legopappa:

kanske för dig men alla som betalat 60 euro och inte kan spela spelet är det inte så sorgligt för inte för alla som betalt 500-1K för ett spel som ladrig borde varit online beroende.
så visst sorgligt och omoget men kanske inte för den som inte vill spela spelet men för de som betalat och vill spela r det inte så sorgligt.
eller???

som att köpa en ferrari FXX för 10MILJK+ sen inte ens få ha den hemma utan bara köra den då och då...sorgligt? tro fan om man pröjsar för nåt som sen inte fungerar

Andas.

D3 har funkat bra fram tills nu. Det var lite strul vid release men annars har det funkat galant. Inga buggar heller. Perfekt spel.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Frågan är vad som har gått sönder nu?
Spelade tis/ons/tors utan problem, reste bort tors kväll.

Hemma nu, söndag, enda dagen tills nästa söndag då jag och mina 3 polare har tid att spela tillsammans, så ja, jag stämmer in med er andra som är frustrerade!

Ska se om man kan dra ner torchlight2 betan istället.....