Steam spel på annan hårddisk

Permalänk
Medlem

Steam spel på annan hårddisk

Går det att ha sina steam spel på en annan hårddisk?

Visa signatur

Spelriggen: i5 4670k | MSI Z87-G43 | Corsair RM 750 | Crucial 8GB 1600Mhz | Sapphire Radeon HD 6870 | CM Elite 430 | Seagate Barracuda 500GB

Permalänk
Medlem

Ja det går bra, ett smidigt program för att flytta redan installerade spel är: http://www.stefanjones.ca/steam/

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Spelriggen: i5 4670k | MSI Z87-G43 | Corsair RM 750 | Crucial 8GB 1600Mhz | Sapphire Radeon HD 6870 | CM Elite 430 | Seagate Barracuda 500GB

Permalänk
Medlem

Enklaste är väll o bara installera steam på en annan disk?
Har själv hela mitt steam på min spel SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Enklaste är väll o bara installera steam på en annan disk?
Har själv hela mitt steam på min spel SSD.

Beror väl på, man kan ju ha spelen på en vanlig hdd och själva steamprogrammet på en ssd så att uppstarten inte segas ned önödigt mycket.

jag önskar jag hade råd med en ssd som mina steamspel får plats på

Permalänk

Tycker Steam funkar löjligt smidigt på en dedikerad disk, om nu bara Ubisoft och EA kan göra mitt liv enklare och droppa sina tjänster.

Permalänk
Medlem

Tycker det var enkelt att bara flytta som jag länkade

Visa signatur

Spelriggen: i5 4670k | MSI Z87-G43 | Corsair RM 750 | Crucial 8GB 1600Mhz | Sapphire Radeon HD 6870 | CM Elite 430 | Seagate Barracuda 500GB

Permalänk

Bara att byta disk i inställningarna? som i Origin?

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pewtah:

Beror väl på, man kan ju ha spelen på en vanlig hdd och själva steamprogrammet på en ssd så att uppstarten inte segas ned önödigt mycket.

jag önskar jag hade råd med en ssd som mina steamspel får plats på

Åh nej 3 sekunder mer!

Permalänk
Medlem

Spel verkar inte tjäna jättemycket på att laddas från SSD, antar att det beror på att de gör mycket annat under laddningstiden (CPU-begränsad istället?). En del spel har extremt långa laddtider, värsta jag stött på är de senare Total War-spelen.

Permalänk
Medlem

Om jag har Steam på min SSD disk kan jag då installera spel direkt på min andra hårddisk genom Steam eller måste jag ladda ner dem till min SSD och sen skicka över dem vi det där programmet?

Visa signatur

I could tell you a UDP joke, but you might not get it.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dempa88:

Om jag har Steam på min SSD disk kan jag då installera spel direkt på min andra hårddisk genom Steam eller måste jag ladda ner dem till min SSD och sen skicka över dem vi det där programmet?

Man måste tanka den på hdd:n steam ligger på sedan skicka över spelet till en annan hdd med programmet.

Visa signatur

MSI B550 | Ryzen 7 5800X | GTX 3060ti | 16GB RAM