Diablo 3 under eller över förväntningarna?

Permalänk
Avstängd

Skitspel imo, kass grafik, dålig spel känsla i striderna, omöjligt att logga in på kvällarna för att ens spela då.
Spelet är skräp, skräp och mer skräp

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aleshi:

DRM betyder inte internetanslutning, det finns fler aspekter.

men vad betyder det då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JSvanberg:

men vad betyder det då?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Digital_Rights_Management

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Nej, diablokänslan finns det inget spår av, känslan från Diablo II är måhända kvar, och utvecklad, men inte det som gjorde ursprungliga Diablo det som det var. Har man Diablo II som första spel i serien kanske man inte ser detta.

Nja, snarare du som lever i nostalgiska drömmar Jag har spelat ettan ja, klart det finns skillnader, precis som det var mellan ettan och tvåan, där skillnaden var större än mellan tvåan och trean men det behöver dels inte vara dåligt, tvärtom krävs det ju viss utveckling och även om det finns en del gamänger som föredrar ettan så har spelserien mått bra av den utveckling man tog när man släppte tvåan.

Permalänk

jag var övertaggad inför d3 innan sen testade jag betan och nu är jag knappt intresserad av att köpa spelet ens, jag var galen i d2 så det blir nog ett köp men tror inte jag kommer spela speciellt mycket...

Visa signatur

AMD Ryzen 5700X3D | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32GB | 4070 Ti Super | Fractal Design North | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Har lirat hela dagen nu och fyfan vilket tråkigt, enformigt, oinspirerat och förutsägbart skräp det är. Det enda positiva jag kan nämna om spelet är musiken, de klassiska snygga cg-sekvenserna och temat generellt sett. Men det räcker inte för att driva mig vidare i spelet.

Inte för att jag hade några höga förväntningar då, eftersom jag snabbt dissade de tidigare titlarna också under tonåren pga dess gameplay. Men jag tänkte att ett sånt här hypat oldschool-spel skulle vara roligare att lira idag när man är lite äldre, särskilt med tanke på hur pass länge Blizzard har slipat på spelet.

Men nej, detta var nog första och sista gången jag loggat in på battlenet sen -99. Ska ge det en liten chans till nu några timmar innan jag däckar, bara för att se om det kanske blir nå bättre i under act 2. Tveksamt.

Gillar man inte ideén med hack n slash är de kanske ingen hit :/

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Nja, snarare du som lever i nostalgiska drömmar Jag har spelat ettan ja, klart det finns skillnader, precis som det var mellan ettan och tvåan, där skillnaden var större än mellan tvåan och trean men det behöver dels inte vara dåligt, tvärtom krävs det ju viss utveckling och även om det finns en del gamänger som föredrar ettan så har spelserien mått bra av den utveckling man tog när man släppte tvåan.

Säger inte att uppföljarna är direkt dåliga egentligen, bara de att de inte är värdiga efterföljare. Hade de hetat Devilsmasher eller något och inte refererat till Diablo så hade det inte varit några problem. Det du kallar utveckling kallar jag avveckling. De har verkligen tagit bort den långsamma creepy känsla som Diablo var känt för. Vi är ju lite härdade och äldre idag, men kom ihåg att Diablo var ett skräckspel en gång. Diablo II och Diablo III har inte en gnutta skräck. Det är som att låta Disney göra uppföljaren till Silent Hill. Oavsett omdet blir ett bra spel eller inte så är inte oddsen stora att det lever upp till namnet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sushifrukt:

Gillar man inte ideén med hack n slash är de kanske ingen hit :/

Fast frågan är om det skulle vara hack'n'slash från början? Det är liksom inte den andan Diablo först förmedlade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hestah:

På ytan ja är dem väl lika. Men det som gjorde att Diablo 2 fortfarande spelas, finns inte i Diablo 3.
Ja gillar att spela D3, men det lever inte upp till mina förväntningar.
Tycker gameplayet är bra, ett riktigt roligt hack and slash.
Men så förenklat fördummat, nerbantat och sämre än 2an.
Jag blev inte engegerad i storyn ett dugg, kändes som en parodi på Diablo.

Jag hade alldeles för höga förhoppningar på det här, delarna som gjorde att jag älskade att spela Diabo 2 i allt för många timmar genom åren finns inte i Diablo 3.
Sen är även manuset och handlingen röskskådelspelet miljöerna osv också långt under vad jag hade förväntat mej. Det är så låg nivå och jag har svårt att förstå att det är Blizzard som gjort spelet när dem i mina ögon alltid stått för toppkvalitet
Dablo 3 är inte inte en bråkdel så bra så jag hade förväntat mej, det gjort på ett sätt som ska tilltala den stora massan, inte hardcore Diablo fansen och det är väl det jag är sur över.

Grejen är ju att det inte är fördummat. Systemet är mycket elegantare nu och det "smarta" med D2 är klassisk kvasiintelligens. Många tycker det var mer avancerat med att sätta ut sina stats och välja i skill träd, men de som verkligen förstår sig på logik inser snabbt att de systemen är värdelösa. Ju fler val man har, desto större risk är det att det bara finns ett toppval. Håller man sig lite mer begränsad finns det större chans att det finns flera val som kan vara likvärdiga.

Som t ex statsystemet. Det var, matematiskt sett, dumt att ta mer styrka än man behövde för sin rustning, högre dex än 75 och att lägga något på energy över huvud taget. Det är ett korkat system, fast det krävs lite insikt i logik för att förstå det. Detsamma gäller skillträden som ger illusionen av många bra val, medan det egentligen ger få bra val och tvingar en att spela tråkigare i början för att ha kul sedan. Att lura spelare på det sättet (dock säkerligen inte medvetet) är inte på något sätt smartare speldesign.

Manuset kan jag inte riktigt uttala mig om då jag inte spelat igenom alla akter ännu men hittills ser jag ingenting som är sämre än tidigare Diablo-spel med det eller röstskådespeleriet (hur röstskådespeleriet kan anses sämre nu har jag inte den blekaste aning om). Det känns precis som förr, möjligen lite bättre.

Permalänk
Medlem

Bättre än D2 på så gott som allting. Ni som säger annat är bara nostalgiska.

Edit: Alltså över förväntan.

Permalänk
Medlem

Över, lätt ett av dem bästa spelen jag spelat.

Spelet är "djupare" än man förstår i första anblicken. det är fruktansvärt kul!

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Skrivet av JSvanberg:

sant, men kostar ju inget, så du spelar inga spel som kräver internetanslutning? inte cs, wow, cod eller bf? va tråkigt.

Klart man spelar det trotts att man måste ha internetanslutning om man gillar spelet, dock tycker jag det är rätt surt att man måste kunna det, skulle varit riktigt skönt att kunna sitta och spela vid laptopen utan att hela tiden behöva ha uppkoppling.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Er, läser detta från jobbet, men nu blir jag lite paranoid. Finns det någon möjlighet att jag i misstag skapade min gubbe på US? Skulle suga att spela om act 1+2
Valde aldrig någon server, loggade bara in, antog att den detectade det.

Vad gäller spelet så måste jag som gammal D2 fantast säga att det hittills har överträffat mina förväntningar, men att det är väldigt svårt att bedöma hur det "riktiga" spelet kommer te sig (dvs inferno/pvp).

Permalänk
Medlem
Skrivet av winne:

Bra att det kräver spel online, svårare att piratkopiera och att fuska till sig fetaste looten med nåt program nån annan gjort åt dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

De har verkligen tagit bort den långsamma creepy känsla som Diablo var känt för.

Jag kommer ihåg hur jag sket på mig av rädsla när jag öppnade dörren till "Butcher" när jag var runt 10 år

"FRESH MEAT" sen sprang jag för livet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Säger inte att uppföljarna är direkt dåliga egentligen, bara de att de inte är värdiga efterföljare. Hade de hetat Devilsmasher eller något och inte refererat till Diablo så hade det inte varit några problem. Det du kallar utveckling kallar jag avveckling. De har verkligen tagit bort den långsamma creepy känsla som Diablo var känt för. Vi är ju lite härdade och äldre idag, men kom ihåg att Diablo var ett skräckspel en gång. Diablo II och Diablo III har inte en gnutta skräck. Det är som att låta Disney göra uppföljaren till Silent Hill. Oavsett omdet blir ett bra spel eller inte så är inte oddsen stora att det lever upp till namnet.

Jag förstår vad du menar, tycker iofs den känslan finns kvar, om än på ett lite annorlunda sätt men sen tror jag minnen och utveckling påverkar, jag tycker Doom var bra läskigt jämför med Quake och Unreal eller Half-Life, var det så mycket läskigare egentligen eller handlar det om att det var något nytt (Wolfenstein etc var inte direkt läskigt)? Handlade det om hur man upplevde spelet då och hur man minns det? Tror det är en blandning av allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Hur förklarar du då alla bitar som är exakt likadana som i den tidigare delen? Överdrivna kommentarer hjälper inte någon.

Tycker inte heller att det känns som diablo

Visa signatur

-PC- H440w - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR4 3200mhz - ASUS B450F Gaming - Asus Prime RX 9070 XT - Logitech G Pro - Logitech G915 - DT 990 PRO - Creative Katana Z - Samsung 240hz, MSI 165hz
GAME | Dota2 | Stonehearth
Youtube: http://www.youtube.com/user/b4nto

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

Sådär. Nu har jag klarat ut diablo III.
Sjukt jävla bra spel, älskar alla välgjorda cutscenes.

Är dock lite tom inombords nu, vad ska jag göra nu då :P?
I d2 hade man tristram/cow runs/boss runs osv.
I D3 vetja fan

Frågan är hur kul det är att köra exakt samma story igen 3 ggr.

Jag ser fram emot en framtida expansioner iaf
eftersom det är ganska obvious att det lär komma en ^^
en lär komma.

redan klarat inferno?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Jag kommer ihåg hur jag sket på mig av rädsla när jag öppnade dörren till "Butcher" när jag var runt 10 år

"FRESH MEAT" sen sprang jag för livet.

Man slängde igen dörren i nyllet på honom fort som fan och sprang. Vi är nog många som knäckt näsbenet på honom med den dörren. Bara kila upp till Griswold och leta bättre vapen, och kanske byta byxor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Jag förstår vad du menar, tycker iofs den känslan finns kvar, om än på ett lite annorlunda sätt men sen tror jag minnen och utveckling påverkar, jag tycker Doom var bra läskigt jämför med Quake och Unreal eller Half-Life, var det så mycket läskigare egentligen eller handlar det om att det var något nytt (Wolfenstein etc var inte direkt läskigt)? Handlade det om hur man upplevde spelet då och hur man minns det? Tror det är en blandning av allt.

Nog för att nostalgi kan sitta kvar, men jag tycker att det är en skön känsla att långsamt gå runt i katakomber med den grymt bra musiken och kvidande ljuden i fjärran. Varje ny dörr och rum tar man sig igenom ordentligt. Inte snabbt ränna runt och kötta på med ljuseffekter som i de moderna spelen.

Permalänk

Jag spelade ett par timmar igår och är faktiskt ganska imponerad. Den nostalgiska känslan är borta (iaf den jag hade för D2) men man märker att spelet är mycket mer utvecklat. Nu är det allt annat än enformigt, speciellt om man jämfört med D2 där man hade ett skillträd man skulle följa på nätet... Här väljer man helt fritt och är mycket mer flexibel på hur man vill plöja. Riktigt kul och riktigt utmanande när man körde 4 st! Blir en longnight med grabbarna ikväll när man kommer hem från träningen Frugan jobbar helg så det blir kanon utan gnäll också

Visa signatur

- i7 2600K @ 4,8GHz - MSI GTX 770 - Fractal Design 1000W R3 - 8 GB DDR3 @ 2000 MHz - 250GB Samsung 840 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Fast frågan är om det skulle vara hack'n'slash från början? Det är liksom inte den andan Diablo först förmedlade.

Jag ser inte hur första Diablo kan anses vara något annat än hack 'n' slash. Det är ju till och med det mest renodlade hack 'n' slash-spelet i serien då både D2 och D3 har mer tanke bakom questerna och storyn överlag.

Permalänk
Medlem

Det är underbart, det enda som jag tror att jag kommer att sakna är "Trade-servrarna" eftersom att det nu finns ett AH så försvinner byteshandeln.

Story och lore berättandet är lite inbakat man får lyssna på vad npcsen säger som följer med en osv, som när leah berättar om att hon inte kan kontrollera sina "powers" som bryter fram ibland, tyvärr så har folk redan spoilat det för mig.

Känns som om diablo serien mer har utvecklats till ett Coop-äventyr man ska spela med polarna, får se hur det blir sen på max lvl med MF runs o skit för att kunna ta sig in i Inferno.

Det är svårt att säga om det är över förväntan men det är sjukt kul iaf, saknar lite dibbe 2 element, som det snabba spammandet med sorc, runsen för att lvla upp och att kunna binda abilites själv och scrolla igenom dem.

Permalänk
Medlem

Inte hunnit spela så mycket men som gammal D1 / Hellfire - D2 - LOD lirare så är detta klockrent och över förväntan.

Alla som gnäller om fel känsla minns bara de bra sakerna med d1 och d2 och inte det dåliga , precis som med ex flickvänner/pojkvänner så förbleknar de dåliga sakerna med åren.
Känslan är där , skills funkar ypperligt , inget knas om man råkade sätta skills lite fel som man kunde i D1/2
Att kunna crafta nästan direkt samt ha en gemensam kista&pengar för sina chars är ju hur bra som helst , spelet är mjukt med omväxlande miljöer , fasen i D1 och till viss del i 2an hade man ett helvete ibland att urskilja vart man skulle i miljöerna / urskilja monstren mot bakgrunden osv.

Musiken och ljuden är också riktigt bra , jag gillar det och kommer garanterat bränna många timmar.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Jag ser inte hur första Diablo kan anses vara något annat än hack 'n' slash. Det är ju till och med det mest renodlade hack 'n' slash-spelet i serien då både D2 och D3 har mer tanke bakom questerna och storyn överlag.

Diablo är ett mindre spel, det ger inte samma utrymme för lång story det är ju bara 12 nivåer i en enda dungeon med någon avstickare. Men sedan finns det fler aspekter än så. Gran Turismo är inte Hack'n'slash bara för att det inte har någon story, det är ett bilspel. Precis samma grej med Diablo, det är inte storyn som avgör om det är hack'n'slash eller inte, det är gameplay som avgör. Och Diablo är skräck och stämning främst. Att spelet är kortare och därmed inte har utrymme för lika invecklad story gör det inte till Hack'n'slash.

Permalänk
Skrivet av necry:

själv tycker jag diablo 2 är snyggare. tycker graffen är rätt rutten faktiskt.

Diablo 2 snyggare??????, lika bra att du inte kommenterar om man lägger ett så korkat inlägg. Diablo 2 såg ju grafikskt för jäkligt ut även för sin tid.

Visa signatur

i7 2600K @ 5Ghz^50*100][Cooler Master HAF 932][Asus P8P67 Deluxe Rev B3][Thermalright 120 UE][4*4096GB Corsair Vengance 8-8-8-24][2*120GB Intel 510 SSD Raid0][Radeon HD6870 1000/1200Mhz]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Diablo I är ett mindre spel, men inte mindre genomtänkt i min mening. Men sedan finns det fler aspekter än så. Gran Turismo är inte Hack'nslash bara för att det inte har någon story, det är ett bilspel, precis samma grej med Diablo, det är inte storyn som avgör om det är hack'n'slash eller inte, det är gameplay som avgör. Och Diablo är skräck och stämning främst.

Gran Turismo är inte hack 'n' slash eftersom det inte innehåller någon form av repetetivt (inte menat negativt) dödande. Väldigt dåligt exempel.

Jag tycker inte Diablo är speciellt skrämmande. Man går runt och det kommer monster överallt. Det man kan säga är väl att man i D3 inte är lika svag från början, men det är ändå inte skräckrelaterat i mina ögon. Medan D1 övergår från att man är svag till att man bara går runt och mosar efter ny loot kommer D3 ha en lite starkare i början men avsluta med att man kommer möta enormt tufft motstånd. De har lite omvänd kurva.

Som en sidonot handlar det jag sade inte om lång story utan D1 integrerar inte en övergripande story i spelet på alls samma sätt som uppföljarna. Det är ju naturligt då det är det första spelet och konceptet utvecklades till något mer än det var från början.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Gran Turismo är inte hack 'n' slash eftersom det inte innehåller någon form av repetetivt (inte menat negativt) dödande. Väldigt dåligt exempel.

Jag tycker inte Diablo är speciellt skrämmande. Man går runt och det kommer monster överallt. Det man kan säga är väl att man i D3 inte är lika svag från början, men det är ändå inte skräckrelaterat i mina ögon. Medan D1 övergår från att man är svag till att man bara går runt och mosar efter ny loot kommer D3 ha en lite starkare i början men avsluta med att man kommer möta enormt tufft motstånd. De har lite omvänd kurva.

Som en sidonot handlar det jag sade inte om lång story utan D1 integrerar inte en övergripande story i spelet på alls samma sätt som uppföljarna. Det är ju naturligt då det är det första spelet och konceptet utvecklades till något mer än det var från början.

Nej, det var ett övertydligt exempel. Exempel är till för att göra något tydligt, skulle jag göra ett exempel lika vagt som det vi diskuterar så skulle det vara ett dåligt exempel. Hur gammal var du när du spelade Diablo I första gången btw?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Nej, det var ett övertydligt exempel. Exempel är till för att göra något tydligt, skulle jag göra ett exempel lika vagt som det vi diskuterar så skulle det vara ett dåligt exempel. Hur gammal var du när du spelade Diablo I första gången btw?

Även övertydliga exempel måste vara relevanta, vilket detta inte var. Diablo var hack 'n' slash för att det var vad spelet innehåll. Hade det varit fokuserat på skräck hade det varit mindre mängd kanonmat i spelet.

Jag var 19 när jag spelade Diablo.

Permalänk
Medlem

Hittills är spelet likvärdiga med mina förväntningar. Har ännu inte passerat den del man fick spela i betan, och därför inte heller fått prova på något nytt.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305