Problem med ASUS Radeon HD6870 Direct CU

Permalänk

Problem med ASUS Radeon HD6870 Direct CU

Hej
Jag har problem med mitt grafikkort.

Det är ett ASUS Radeon hd 6870 Direct CU.

Problemen som jag har =

1 får ständigt upp att AMD grafikdrivrutinen har slutat att fungera och har återställts??
2 I amd overdrive och i CPUID så finns ingen info om mitt kort det är som om det inte existerar fast jag vet att det gör det kör ultra på BF3 och utan kortet skulle det inte gå.

Vad kan jag göra har provat med ASUS egna control center som jag fick på skiva med kortet och har även kört med Catalyst control center via amd`s hemsida men har samma problem.

Snälla hjälp mig någon.

Permalänk
Avstängd

Testat installera om drivrutinerna?

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Skrivet av Blazin87:

Testat installera om drivrutinerna?

Ja flera gånger.

Tror nästan att det gammla kortet ligger kvar i systemet på nått sätt hur blir jag säker på att allt är borta innan ny installation?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LtSupr3m3:

Ja flera gånger.

Tror nästan att det gammla kortet ligger kvar i systemet på nått sätt hur blir jag säker på att allt är borta innan ny installation?

Skickades från m.sweclockers.com

Var det längesen du formaterade datorn?

Tycker du ska testa ta bort drivrutinerna och använda driver sweeper och ta bort allt (felsäkert läge)
funkar inte det så ska du nog överväga en ominstallation

Hade det varit mig det gällde hade jag formaterat, men det är ju upp till var och en

AMD's drivrutiner sprider sig dock som pesten i datorn, jobbigt att få bort allt när man väl vill ha bort allt ligger alltid massa rester här och där

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Medlem

Såhär ska du göra (på engelska obv.:
1.programs and features --> remove all ATI stuff
2. reboot
3. search for device manager --> display adapters --> right click and uninstall
4. reboot
5. reboot again into safe-mode and use driver sweaper and clean AMD display (om du haft ett nvida kort i systemet innan markera även nvida display och phsyx (stavning), men om du bara haft AMD kort i systemet så räcker det med att markera AMD display
6. reboot into windows and install new drivers
7. reboot and have fun

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk

Ja det blir en hel rensning. Installerar om hela datorn.

Hoppas att det hjälper återkommer när allt är klart

Tack för hjälpen så länge

Permalänk

Hej.
Nu är datorn klar. men problemet va kvar. Hittade lösningen dock har ju ett Asus radeon hd 6870 och har kört med AMD s drivisar tydligen fel haha var tvungen att köra driver cleaner i felsäkert läge ändå.
Har nu installerat rätt och det fungerar klockrent.
Tack för den hjälp ni gav. Har fixat och trixat i lite mer än 8 timmar.

Skickades från m.sweclockers.com