För många varor vid beställning över nätet, vilka rättigheter har man?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av markus9090:

offtopic, tänker inte ens kommentera TS då JAG tycker att han har en VISS skyldighet i de hela, men skriver man nå sån blir man hängd

BARA PM, om ingen vill diskutera varför ja tycker så utan att nån blir ett troll

I ärlighetens namn, jag har väl faktiskt ingen som helst skyldighet i detta?

EDIT: förutom att försöka hjälpa till att komma till en lösning, då såklart.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av markus9090:

offtopic, tänker inte ens kommentera TS då JAG tycker att han har en VISS skyldighet i de hela, men skriver man nå sån blir man hängd

BARA PM, om ingen vill diskutera varför ja tycker så utan att nån blir ett troll

Visst har han en skyldighet, och den har han uppfyllt genom att han kontakta EG och informerade dem om deras misstag i leveransen.

För övrigt är ersättningen på 275kr rimlig för bussresa och 2 timmars dötid fram och tillbaka.
Case closed?

Permalänk
Medlem

Jag får på förhand be om ursäkt för att jag inte läst hela tråden men det verkar vara en del trams och mitt huvud känns som potatismos, beklagar därför om detta redan kommenterats och anses vara avklarat.
Vi hade en tråd i höstas om just detta där en person fått en hårddisk för mycket. Den tråden hittas här för den som vill läsa, men jag citerar friskt mitt eget inlägg där jag klargjorde vad som gäller rent lagligt, efter att ha lagt ner viss möda på att faktiskt undersöka det hela.

Skrivet av twit:

Nej, att få fel varor är inte på något sätt olagligt. Att inte anmäla detta till polis eller ägaren (företaget) är däremot brottsligt, vilket är vad jag skrev ovan.

I brottsbalkens tionde kapitel hittar man
"8 § Fullgör man ej vad i lag är föreskrivet om skyldighet att tillkännagiva hittegods eller annans sak som man av misstag eller tillfällighet fått i besittning, dömes för fyndförseelse till böter. Underlåter man att fullgöra sådan skyldighet med uppsåt att tillägna sig godset eller förfar man eljest med godset på sätt i 4 § sägs, skall gälla vad där är stadgat."

Alltså är det fyndförseelse man i första hand gör sig skyldig till vilket på sin höjd kan bestraffas med böter. Om man däremot behåller varan, säljer den vidare, skänker den till en bekant, slänger den i sjön etc. eskalerar brottet i enlighet med 4§ och rubriceras då som olovligt förfogande vilket kan ge upp till två års fängelse.

Principen med en straffskala är att lindriga brott bestraffas mildare medan grövre brott bestraffas hårdare, i detta fall skulle exempelvis fängelse säkerligen inte vara aktuellt utan det handlar om böter, men brottet skulle om TS behållt diskarna vara det grövre olovligt förfogande.

Skyldigheten att tillkännage hittegods som brottsbalken refererar till hittar man i Lag om hittegods. Eventuellt skulle man kunna lämna in de felaktigt skickade varorna till polis med avsikt att få omkostnader/hittelön av företaget men jag är inte det minsta säker på att det är tillämpligt när man får sakerna skickade till sig. Om företaget som skickat dem trilskas kan man dock med fördel lämna över det hela till polisen som garanterat kommer kräva företaget på en mindre summa för att täcka sina kostnader samt att man tvingar företaget att lägga lite tid och energi på det hela.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk

Hade Elgiganten varit ett riktigt företag hade de accepterat sitt misstag och sagt: Vi ber så mkt om ursäkt för att vi har noll koll...behåll du de extra spelen som kompensation för den felaktiga leveransen...! Att de inte förstår hur pinsamt det är att de inte klarar av en så enkel grej som att skicka ut de varor som en kund beställt...

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Jag får på förhand be om ursäkt för att jag inte läst hela tråden men det verkar vara en del trams och mitt huvud känns som potatismos, beklagar därför om detta redan kommenterats och anses vara avklarat.
Vi hade en tråd i höstas om just detta där en person fått en hårddisk för mycket. Den tråden hittas här för den som vill läsa, men jag citerar friskt mitt eget inlägg där jag klargjorde vad som gäller rent lagligt, efter att ha lagt ner viss möda på att faktiskt undersöka det hela.

Detta är precis vad TS gjort, hört av sig och klargjort att han fått fel produkt. Diskussionen har mer handlat om han skulle ha rätt till ersättning för att behöva lämna in paketet, vilket nu är löst då TS blivit erbjuden det från Elgiganten.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av twit:

Jag får på förhand be om ursäkt för att jag inte läst hela tråden men det verkar vara en del trams och mitt huvud känns som potatismos, beklagar därför om detta redan kommenterats och anses vara avklarat.
Vi hade en tråd i höstas om just detta där en person fått en hårddisk för mycket. Den tråden hittas här för den som vill läsa, men jag citerar friskt mitt eget inlägg där jag klargjorde vad som gäller rent lagligt, efter att ha lagt ner viss möda på att faktiskt undersöka det hela.

Tveksamt att detta har nåt med hittegods att göra. TS och elgiganten har ju ingått ett avtal och fel mängd varor täcks redan av konsumentköplagen:
"Fel på varan
Vad som avses med fel
16 § Varan skall i fråga om art, mängd, kvalitet, andra egenskaper och förpackning stämma överens med vad som följer av avtalet. Den skall vara åtföljd av de anvisningar som behövs för dess installation, montering, användning, förvaring och skötsel."

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Moderator
Moderator

*tråd upplåst*

Det var länge sedan jag såg en tråd som gått så långt, jag beklagar till alla som försöker läsa den men 59 inlägg är nu borttagna under nedanstående regler. En del inlägg togs bort för att de citerade eller åsyftade inlägg som bröt mot reglerna och för att bevara trådens struktur togs även de bort. Beklagar till oskyldiga som råkat få inlägg borttagna.

Vi kommer inte att diskutera trådens rensning här, vänligen öppna ett kontaktärende.

Skärpning överlag, argumentera utan att ta till stötande uttryck eller personangrepp.

Citat:

§ 1 Trivsel
För att hålla diskussionerna på en trevlig och konstruktiv nivå ska alla medlemmar följa de etiska regler som gäller på såväl internet som i det vardagliga livet.

§ 1.1 Var trevlig och respektera andra.
§ 1.2 Uttalanden som kan uppfattas som stötande eller kränkande är inte tillåtna. Argumentera gärna, men låt det inte spåra ur till pajkastning.
§ 1.3 Personliga ärenden, privata diskussioner och liknande får inte förekomma i forumet. Använd i stället forumets funktion för privata meddelanden.
§ 1.5 Att uttala sig provocerande endast för att reta upp andra (så kallat trollande) är inte tillåtet.
§ 1.6 Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna.

Dold text
Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Tråkigt att Elgiganten blivit föremål för skriverier. Dom har gjort fel, men åt rätt håll åtminstone. Alltså skickat för många artiklar.

Detta företag räknas som den sista utposten när det gäller fördelaktiga konsumentvilkor i Sverige, enligt min mening. Äkta 30 dagars öppet köp klarar inte många företag längre. Föredrar därför att köpa TV och andra dyrare artiklar därifrån eftersom det är möjligt att beställa via internet, och utnyttja dess förmånliga priser, och sortiment, och sedan utnyttja butikskedjorna för retur och reklamation. Har tex köpt flera TV över internet och lämnat in dom direkt (utan förpackning) i butik vid reklamationsärenden. För alla vet hur jobbigt det är att förpacka en stor digital- TV för försändning via posten, DHL ellr vad det må vara...

och det här ärendet handlar ju mycket riktigt också renodlat om returfrakten..

Sådana överväganden gör jag redan vid köpet. Alltså kommande krav på förpackning vid reklamationsärenden, transportvilkor, snabbhet, service och hur seriöst bolaget verkar vara. Elgiganten placeras i topp enligt min bedömning. Man kan i vilkoren innan köp också se exakta vilkor för förpackning vid retur/reklamation av tex. en TV. Men det var några år sedan jag köpte en TV nu och är ej uppdaterad om vilkoren i dagsläget.

TS har antagligen också möjligheten att gå förbi en butik och handgripligen lämna in paketet där. Problemet i ett nötskal är att TS inte vill lämna in paketet på posten därför att han måste åka buss 2 timmar till postkontoret. Men om han kompenseras ekonomiskt så åtar han sig det. Om jag fattade det rätt så har elgiganten åtagit sig att utge en ersättning och parterna är överens. Men i sammanhanget, (oavsett alla lagar och paragrafer), så måste det finnas en ekonomisk gräns för hur mycket arbete ett företag är berett att lägga ner på ett ärende. Om den felaktiga artikeln är värd mindre än själva kompensationen samt kostnad för postgång, så är det helt enkelt inte lönsamt för företaget att driva ärendet. Jag vet inte var denna gräns går?

Visa signatur

Asus P7H57D-V EVO...... 80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 SATA.....OCZ 4GB (2x2048MB) Obsidian XTC 1600MHz.....Intel Core i3 530, 2.93GHz.....Windows 7 Home Premium Svensk Retail...

Permalänk
Medlem

Hur bor man egentligen om man har 1 timme till närmsta postombud, samtidigt som varken man själv eller någon i familjen någonsin är i kontakt med ett postombud där det bara kan slängas in när man ändå är i närheten i ett annat ärende?

Men om det nu är så illa så testa att skicka det med lantbrevbäraren, det brukade iaf funka fint för 10-15 år sedan, det kan ju ha hänt lite sedan dess dock.

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem

du måste väl ändå har någon i din krets som har bil som kan köra en snabbis dit och tillbaka.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av grabben!:

TS har antagligen också möjligheten att gå förbi en butik och handgripligen lämna in paketet där. Problemet i ett nötskal är att TS inte vill lämna in paketet på posten därför att han måste åka buss 2 timmar till postkontoret. Men om han kompenseras ekonomiskt så åtar han sig det. Om jag fattade det rätt så har elgiganten åtagit sig att utge en ersättning och parterna är överens. Men i sammanhanget, (oavsett alla lagar och paragrafer), så måste det finnas en ekonomisk gräns för hur mycket arbete ett företag är berett att lägga ner på ett ärende. Om den felaktiga artikeln är värd mindre än själva kompensationen samt kostnad för postgång, så är det helt enkelt inte lönsamt för företaget att driva ärendet. Jag vet inte var denna gräns går?

Den potentiella vinsten från dessa tre spel har dem antagligen redan förlorat i och med ersättning, returfrakt och supportpersonalens tid att svara på alla mina mail.

Så den gränsen är antagligen redan korsad.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av NoAim:

Hur bor man egentligen om man har 1 timme till närmsta postombud, samtidigt som varken man själv eller någon i familjen någonsin är i kontakt med ett postombud där det bara kan slängas in när man ändå är i närheten i ett annat ärende?

Men om det nu är så illa så testa att skicka det med lantbrevbäraren, det brukade iaf funka fint för 10-15 år sedan, det kan ju ha hänt lite sedan dess dock.

Det är inte en timme dit. Men om man ska vänta på bussen, åka med bussen dit, vänta på bussen där borta och sen åka med bussen tillbaks så blir det sammanlagt en ganska lång stund.

Det var dock inte detta jag ville diskutera i tråden, så det kanske ni kan lägga åt sidan.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Ta ersättningen, lämna in sPelen på posten när du,familj/vän/granne nån gång under veckans/månadens lopp har vägarna förbi postombudet. 275 spänn rikare på att göra ingenting

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoAim:

Hur bor man egentligen om man har 1 timme till närmsta postombud, samtidigt som varken man själv eller någon i familjen någonsin är i kontakt med ett postombud där det bara kan slängas in när man ändå är i närheten i ett annat ärende?

Men om det nu är så illa så testa att skicka det med lantbrevbäraren, det brukade iaf funka fint för 10-15 år sedan, det kan ju ha hänt lite sedan dess dock.

Skrivet av Toivo83:

du måste väl ändå har någon i din krets som har bil som kan köra en snabbis dit och tillbaka.

Varför i hela fridens namn skulle TS vilja anstränga sig mer än nödvändigt, när det inte är han som har gjort fel? Jag skulle alla dagar i veckan gjort likadant som TS, eller låtit ÅF komma och hämta paketet hos mig. Jag kommer då rakt inte gå till posten åt ett större företag som har gjort bort sig. Till saken hör väl också att jag har 10 min promenad till närmaste ombud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sirnicke:

Varför i hela fridens namn skulle TS vilja anstränga sig mer än nödvändigt, när det inte är han som har gjort fel? Jag skulle alla dagar i veckan gjort likadant som TS, eller låtit ÅF komma och hämta paketet hos mig. Jag kommer då rakt inte gå till posten åt ett större företag som har gjort bort sig. Till saken hör väl också att jag har 10 min promenad till närmaste ombud.

Kan inte vara lätt alla gånger.....
Då är det väl bara jag som har för lite att göra för att jag har ork & tid och kan lämna paket hos posten.

Nåja, blir väl någon lösning på ....ähum problemet.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

275kr plus frakt låter som ett skämt för mig,
bara en buss resa på 45-60 min kostar ca 70kr sen tillbaka 70kr =140kr
så 135kr för 2 timmar av min tid plus att jag ska stå för paketinslagning låter väldigt lite.

Jag hade inte gjort ett skit om jag inte fått iaf 400kr i det läget, men nu har jag bara 10min promenad till ett postombud så jag hade nog inte begärt något.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem

Sen angående det där med tid, lämnar ni aldrig huset, har ni aldrig vägarna förbi ett postombud när ni gör något annat, tex jobbar, åker till skolan, handlar?

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Det är inte en timme dit. Men om man ska vänta på bussen, åka med bussen dit, vänta på bussen där borta och sen åka med bussen tillbaks så blir det sammanlagt en ganska lång stund.

Det var dock inte detta jag ville diskutera i tråden, så det kanske ni kan lägga åt sidan.

Ungefär lika lång stund som du har tillbringat med å diskutera ditt problem?
Med tanke på tiden du lagt på detta så hade du ju hunnit med å åka ner till posten å skicka spelen istället å sluppit detta problem med att du inte vill slösa din tid, som du ändå slösar här. Jag fattar inte vad problemet är redigt, visst det är ju surt som fan å fara runt när nån annan gör fel men sånt är livet ibland.
Har du ingen kompis med bil som kan köra dig eller föräldrar för den delen.

Rättigheter hit å dit, visst du har rättigheter på din sida kanske men som sagt som du själv har sagt så vill du inte slösa din tid, vilket du ändå gör så varför inte bara göra det lättare för dig å alla andra inblandade å skicka spelen?

Visa signatur

Mobo: Msi M-Power Lightning CPU: i7-3770K som kyls av en Antec KÜHLER H2O 920 RAM: Ballistic Elite 1866 16 GB GPU: Msi Gtx 780 Lightning SLI PSU: Be quiet dark power pro 850W Chassi: NZXT Switch 810 - Gunmetal SSD: Samsung 840 Pro Series SSD 128GB HDD 1: WD Caviar Black 1TB HDD 2:WD Caviar Black 2TB HDD 3:WD Green 4TB Skärm: BenQ XL2410T 120Hz Optiska enheter:Samsung DVD±RW brännare, SH-S223C Ljud: Asus Xonar Xense

Permalänk
Avstängd

Vad är problemet? Stoppa det i ett passande embalage, skriv adressen du har fått från dem och märk det med "Frisvar", lägg det i närmaste brevlåda, klart

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Absurd:

Vad är problemet? Stoppa det i ett passande embalage, skriv adressen du har fått från dem och märk det med "Frisvar", lägg det i närmaste brevlåda, klart

Måste vara en konstigt utformad postlåda för att få in ett så stort paket... Kan inte minnas att jag sett någon sådan.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

tror nog att dom "ska" hämta upp det alt ge dig en faktisk ersättning för dina utlägg samt resor.
ni som tycker att man ska be sin polare eller släktning att lämna det åt honom hur tänker ni då?
jag värderar tiden det tar för en kompis att göra det som jag kan göra till ett högre värde...
även om man har "vägarna förbi" så är det tydligen en "jobbig" sak att göra för TS och då ska han ha ersättning för det.

det börja låta lite " när du ändå håller på så kolla detta med, det tar ju inte lång tid"
alt "hur kan det kosta så mycket med det där lilla"..

TS stå på dig och tycker du inte att 275:- är skäligt så är det inte det
275:-
-140:- buss
-60:-inköp av div för emballage
75:- kvar som du ska skatta för då det är en ersättning för dina tjänster
kvar blir evt 45-55:- som du ska dela upp på antal timmar (4) som det tagit för att skicka tillbaka en fellevarans,
ni som fortfarande tycker att det är en skälig ersättning hör gärna av er till mig via pm
så får ni jobba hos mig i verkstaden, kan mer än gärna ge er 100% mer i timmen dvs 25:-

//E

Visa signatur

[GA-990FXA-UD7H] [AMD FX-8350 @4.9] [32gb 1600mhz cas10]
[Sapphire 6970 2GB x2 + MSI R6990] [OCZ Vertex 3 120GB x2 @raid0] [OCZ Agility 3 120bg proggydisk]
[Corsair AX 1200i] [Corsair M90/K90] [Xigmatek Elysium] [NZXT FX Enthusiast x7]
[Larkooler Extreme performance G1/4]

Permalänk
Keeper of Traditions

Uppdatering

Efter ytterliggare lite tjatande med El-giganten så verkar dem ha tröttnat på ärendet och jag fick som svar att jag kan behålla spelen (eller använda fraktsedeln jag fick i första svarsmailet (vet inte varför dem tror att jag skulle göra det nu, helt plötsligt)), man kunde ana viss irritation bakom det sista mailet dock.

Så, trägen vinner, eller vad brukar man säga?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Efter ytterliggare lite tjatande med El-giganten så verkar dem ha tröttnat på ärendet och jag fick som svar att jag kan behålla spelen (eller använda fraktsedeln jag fick i första svarsmailet (vet inte varför dem tror att jag skulle göra det nu, helt plötsligt)), man kunde ana viss irritation bakom det sista mailet dock.

Så, trägen vinner, eller vad brukar man säga?

Förstår dem helt och fullt.

Permalänk
Medlem

Ärendet har säkerligen redan kostat mer än spelen var värda efter 2;a mailet.

Vem som vann är diskutabelt, enligt mig Elgiganten som avstyrde en onödig och kostsam diskussion och sparade in både frakt och tidsåtgång mot kostnaden för spelen.

Enkel matematik.
Returfrakt+din ersättning+tidsåtgång för ärendet = produktvärdet tillbaka, förmodligen back rejält.

eller

Tidsåtgång för ärendet + produktvärdet i förlust = mindre förlust än ovanstående.

Sen håller vissa företag hårt på principen mest för att slippa saker liknande "" Ja, men ni gav ju kalle en gratis kabel... ""

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meckley:

Ungefär lika lång stund som du har tillbringat med å diskutera ditt problem?
Med tanke på tiden du lagt på detta så hade du ju hunnit med å åka ner till posten å skicka spelen istället å sluppit detta problem med att du inte vill slösa din tid, som du ändå slösar här. Jag fattar inte vad problemet är redigt, visst det är ju surt som fan å fara runt när nån annan gör fel men sånt är livet ibland.
Har du ingen kompis med bil som kan köra dig eller föräldrar för den delen.

Rättigheter hit å dit, visst du har rättigheter på din sida kanske men som sagt som du själv har sagt så vill du inte slösa din tid, vilket du ändå gör så varför inte bara göra det lättare för dig å alla andra inblandade å skicka spelen?

Att lära sig mer om Sveriges lagar tycker åtminstone jag är mer värdefullt än att åka buss pga ett stort företag klantat sig. Du har ju dessutom ingen aning om vad TS tid är värd. Säg att han tjänar 1000 kronor i timmen samt har en familj att sköta. Då är det inte bara "2 timmar". Men är man student, då är det en annan sak. Hur som helst har jag svårt att se varför man skulle ställa sig på företagets sida.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Jag tog bort ett inlägg som bröt mot § 9 i reglerna.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Newklear:

Efter ytterliggare lite tjatande med El-giganten så verkar dem ha tröttnat på ärendet och jag fick som svar att jag kan behålla spelen (eller använda fraktsedeln jag fick i första svarsmailet (vet inte varför dem tror att jag skulle göra det nu, helt plötsligt)), man kunde ana viss irritation bakom det sista mailet dock.

Så, trägen vinner, eller vad brukar man säga?

Jag förstår över huvud taget inte ditt problem med att ta dig till posten, du har ett visst ansvar och det var du som drog igång det här med El-Giganten, du kunde lika gärna ha struntat i att ringa dem om det så hade problemet varit löst, men nu skapade du problemet själv, El-Giganten HAR gjort rätt, de har gett dig instruktioner på hur du SKA göra och det kotsar dig inget

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Absurd:

Jag förstår över huvud taget inte ditt problem med att ta dig till posten, du har ett visst ansvar och det var du som drog igång det här med El-Giganten, du kunde lika gärna ha struntat i att ringa dem om det så hade problemet varit löst, men nu skapade du problemet själv, El-Giganten HAR gjort rätt, de har gett dig instruktioner på hur du SKA göra och det kotsar dig inget

Som jag nämnde i #12280129, vänligen undvik den typen av inlägg. Självklart var det rätt av trådskaparen att uppmärksamma Elgiganten på det hela eftersom något annat mycket väl skulle kunna ha varit brottsligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

Jag förstår över huvud taget inte ditt problem med att ta dig till posten, du har ett visst ansvar och det var du som drog igång det här med El-Giganten, du kunde lika gärna ha struntat i att ringa dem om det så hade problemet varit löst, men nu skapade du problemet själv, El-Giganten HAR gjort rätt, de har gett dig instruktioner på hur du SKA göra och det kotsar dig inget

Så han skapade alltså problemet själv när han enligt lag är tvungen att meddela de om sitt misstag för att inte behöva oroa sig för betalningskrav senare om de märkte det? Om du läser tråden så har EG sagt att han får behålla det.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Absurd:

Jag förstår över huvud taget inte ditt problem med att ta dig till posten, du har ett visst ansvar och det var du som drog igång det här med El-Giganten, du kunde lika gärna ha struntat i att ringa dem om det så hade problemet varit löst, men nu skapade du problemet själv, El-Giganten HAR gjort rätt, de har gett dig instruktioner på hur du SKA göra och det kotsar dig inget

Du får gärna skaffa dig lite mer kött på benen innan du kommer med allt för stora uttalanden i framtiden. Uppmana inte andra till att bryta mot lagen.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.