Vad var ditt bästa drop idag? [Diablo III]

Permalänk
Medlem

Fick dessa i dag Skölden av en Treasure Goblin Act 2, staven från elitemobs Act 1, klubban från elitemobsen stax efter staven bara 5 minuter efteråt. Allt är givetvis från Inferno.

Visa signatur

CPU: I7 5820k Kylning: Vatten Mobo: X99 Asus Pro GPU: EVGA RTX2080Ti Ram: 2666 32Gb PSU: Corsair AXi 760W Chassi: Define S Skärm: ASUS 27" PG279Q 165hz 2560x1440

Permalänk
Medlem

Droppade i regnbågslandet ^^

Visa signatur

[CPU: Intel i5 13600KF] - [Moderkort: Asus TUF Z790] - [Minnen: Corsair Vengeance 2x16 5600MHz] - [GPU: Asus GeForce TUF 4070 Ti] [SSD: Samsung EVO 960 250GB, Samsung 850 500GB] - [Skärm: Msi 27" MAG274QRF-QD] - [Övrigt: Sennheiser HD650, Schiit Modi 2, Schiit Magni 3, Logitech G Pro, Ducky One 2 SF]

Permalänk
Medlem

haha, Argybarg, köp en trisslott förfan

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj_aleks:

haha, Argybarg, köp en trisslott förfan

Synd bara att all 3 itemsen suger inget att ha

Permalänk
Medlem

mitt var ett ah "drop".
Köpte 16% MF helm med dex + socket för 20000.
Sålde för 1.4 mil.

Behövde egentligen den själv men behöver guld mer !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Polpe:

Synd bara att all 3 itemsen suger inget att ha

Så sant så men alltid roligt att få

Visa signatur

CPU: I7 5820k Kylning: Vatten Mobo: X99 Asus Pro GPU: EVGA RTX2080Ti Ram: 2666 32Gb PSU: Corsair AXi 760W Chassi: Define S Skärm: ASUS 27" PG279Q 165hz 2560x1440

Permalänk
Medlem
Skrivet av KentBrack:

Hur mycket ska du ha för den?

Permalänk
Medlem

Droppade i slutet av act 1 inferno
Min första legendary så det var ju skojj, synd att det inte var någon höjdare.
Vad kan den vara värd?

EDIT: Dom som klagar över att ingen legendary droppat fast dom spelat 80+ timmar. Enligt mig är det inget att sträva efter, sträva istället efter en fet blå/gul. Legendary suger oftast ;p

Visa signatur

hejpa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

mitt var ett ah "drop".
Köpte 16% MF helm med dex + socket för 20000.
Sålde för 1.4 mil.

Behövde egentligen den själv men behöver guld mer !

Kan man sälja såna för så mycket? O.o
Fan få har jag missat myket guld

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Dropade från en vanlig mob i inferno act1, butcher run, nivå 3 om jag minns rätt. 5 valor buffs.

Samma runda, samma nivå. Bra stats men dålig dps...

Hittade även Kill, dagger med 108dps och perfekta stats för wizard/wd men totalt värdelös ändå. Detta var dock några rundor tidigare.

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem

Hittade dessa två medan jag körde 2 butcher runs ikväll, önskar jag hade tid för fler:

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Skrivet av Derox:

Hittade dessa två medan jag körde 2 butcher runs ikväll, önskar jag hade tid för fler:

http://i48.tinypic.com/34ssfhv.jpg

http://i47.tinypic.com/a4plrl.jpg

Shit Derox 128 sex, den är värd hur mycket som helst, alla dh vill ha den.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Shit Derox 128 sex, den är värd hur mycket som helst, alla dh vill ha den.

Kanske inte helt hundra för monk, men jag vet inte. Jag funderar på att sälja den iaf, vet dock inte vad jag skall begära.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

Kanske inte helt hundra för monk, men jag vet inte. Jag funderar på att sälja den iaf, vet dock inte vad jag skall begära.

100 000 000 bid och 200 000 000 buy out. Du ska inte arbeta mot strömmen!

Det var självklart ett skämt.

Dold text
Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem
Skrivet av frillan125:

100 000 000 bid och 200 000 000 buy out. Du ska inte arbeta mot strömmen!

Det var självklart ett skämt.

Dold text

Låter bra

Ne jag vet inte, men en del lär man ju kunna få.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

Låter bra

Ne jag vet inte, men en del lär man ju kunna få.

Fick 1.2m för en likasinnad fast med strength.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB

Permalänk
Medlem

Andariels med str är inte värt så mycket direkt då det typ 95% är str på skiten, 100+ dex är väldigt rare.
Andariels med dom statsen fast str kan man få för 500k så

Andariels med dex däremot är värt rejält mycket mer.
Försökte hitte en med 100+ dex på ah men orkade inte leta efter sidan 31 på andariels och 7mil+.
Så börja kolla där efter en likasinnad

Alla dhs jagar andariels med bra stats.

Permalänk
Medlem

Jag har oxå en Andariel's visage med 123 dex, 47 str, 22 int, 35 p-ress, 281 armor, 13% attack speed, 3 crit chance m.m. Vad kan man tänkas få för den?

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Skrivet av Derox:

Kanske inte helt hundra för monk, men jag vet inte. Jag funderar på att sälja den iaf, vet dock inte vad jag skall begära.

Suttit och letat efter en med int i 7 dagar nu för bra pris men ingen finns för under 3m, då har jag tittar 2-15ggr per dag.
En med dex går också på MINST 3m.
Tror du kan få mer dock, skulle säga mellan 4-6m.

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av korreWorre:

Suttit och letat efter en med int i 7 dagar nu för bra pris men ingen finns för under 3m, då har jag tittar 2-15ggr per dag.
En med dex går också på MINST 3m.
Tror du kan få mer dock, skulle säga mellan 4-6m.

Låter bra :). Då är frågan om jag skall ha kvar den eller sälja, kör ju Monk så visst värde har jag ju av den.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Hittade/craftade alla dessa under samma kväll, körde warden + butcher runs i inferno. Hardcore, om ni undrar varför defstats är så bra ^_^

Monk-huvudet fick bud för över 3mil = minst 12mil softcore
De andra ligger just nu med ~1mil ledande.

Visa signatur

Fractal Design Arc | Fractal Design Newton R2 650W | Asus Maximus Gene V | Asus GTX 680 | i7-2700k @ 4.6GHz w. Kühler 620 | 2133MHz 8GB RAM | A-data S510 SSD 120GB

Permalänk
Medlem

Varför är det en sån enorm inflation i Diablo-världen?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av saturday_sun:

Varför är det en sån enorm inflation i Diablo-världen?

Finns inget att spendera guld på. Guld är som IRL-pengar, det är endast bra till att byta mot saker man faktiskt behöver. Men till skillnad från IRL-pengar så kommer det mer och mer hela tiden, från drops och quest rewards.

Antagligen kommer det stabilisera sig till slut då AH-Cutten på 15% till slut är lika stor som tillflödet av guld. Eller om de gör guld användbart till något (nej, crafting är inte tillräckligt, om de inte höjer kostnaden och sänker materialkraven).

Visa signatur

Fractal Design Arc | Fractal Design Newton R2 650W | Asus Maximus Gene V | Asus GTX 680 | i7-2700k @ 4.6GHz w. Kühler 620 | 2133MHz 8GB RAM | A-data S510 SSD 120GB

Permalänk
Skrivet av Derox:

Låter bra :). Då är frågan om jag skall ha kvar den eller sälja, kör ju Monk så visst värde har jag ju av den.

den suger för en monk. du skall ha ett head med dex/vit/socket/allres/random res

Permalänk
Skrivet av Polpe:

Synd bara att all 3 itemsen suger inget att ha

Den där skölden är det väl inget fel på. De går runt 100-200.000 på AH. Köpte sj en liknande för 120.000 och kan säga att den är min bästa vän.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zorgie:

Finns inget att spendera guld på. Guld är som IRL-pengar, det är endast bra till att byta mot saker man faktiskt behöver. Men till skillnad från IRL-pengar så kommer det mer och mer hela tiden, från drops och quest rewards.

Antagligen kommer det stabilisera sig till slut då AH-Cutten på 15% till slut är lika stor som tillflödet av guld. Eller om de gör guld användbart till något (nej, crafting är inte tillräckligt, om de inte höjer kostnaden och sänker materialkraven).

Du menar alltså att crafta gems bättre än de som droppar inte är användbart alls? De bästa gemsen kostar flera miljoner för ett enda gem och inga bra gems går att få förutom genom crafting.

Och tycker du inte Blacksmith crafting kostar tillräckligt också?

De bättre recepies med 6 stats kostar runt 150k guld + 100k mats = 250k per försök. Och oftast blir de bara skit som du kan slänga direkt... Kanske en på 10 går att släja på ah och en på 20 går att sälja för mer än du lagt ut för den...

Permalänk
Medlem

Så jävla bull att blå/rare vapen är till 98% bättre än Legendary...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Du menar alltså att crafta gems bättre än de som droppar inte är användbart alls? De bästa gemsen kostar flera miljoner för ett enda gem och inga bra gems går att få förutom genom crafting.

Och tycker du inte Blacksmith crafting kostar tillräckligt också?

De bättre recepies med 6 stats kostar runt 150k guld + 100k mats = 250k per försök. Och oftast blir de bara skit som du kan slänga direkt... Kanske en på 10 går att släja på ah och en på 20 går att sälja för mer än du lagt ut för den...

Kostar inte tillräckligt. Gems behöver du inte många av (speciellt inte på SC, då de aldrig försvinner), och BS-kostnaderna är låga jämfört med materialkostnaderna. Känns mycket om man är fattig, men det är inte mycket pengar i det stora hela. Vilket syns på inflationen.

Visa signatur

Fractal Design Arc | Fractal Design Newton R2 650W | Asus Maximus Gene V | Asus GTX 680 | i7-2700k @ 4.6GHz w. Kühler 620 | 2133MHz 8GB RAM | A-data S510 SSD 120GB

Permalänk
Medlem

Hittade ett riktigt episkt item häromdagen! Vad tror ni att det går för på AH? Någon som känner sig sugen på att lägga ett bud måntro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zorgie:

Kostar inte tillräckligt. Gems behöver du inte många av (speciellt inte på SC, då de aldrig försvinner), och BS-kostnaderna är låga jämfört med materialkostnaderna. Känns mycket om man är fattig, men det är inte mycket pengar i det stora hela. Vilket syns på inflationen.

Om BS-kostnaderna vorde högre skulle ingen öht använda dem, då du inte har en chans i helvettet att få tillbaka din investering. OM det är det du förespråkar så blir det enda resultatet faktiskt MER inflation då det blir en gold-sink mindre.

Jag tror mer på en inflation i gems isåfall än i faktiskt guld, pga AH fee osv.