Permalänk
Medlem

Vad kommer jag sakna?

Så... jag har precis beställt 2st GTX 670. Främst Baserat på pris/prestanda samt energiförbrukning.

Nu till den roliga biten. Jag är nog något av en gammal AMD fanboy ändå. Förutom att jag köpte en av de första Core2Duo som kom ut på marknaden (2006 tror jag det var), så har jag bara haft ATI/AMD i mina datorer.

Frågan är då vad jag kommer sakna från AMD och vad kommer jag bli glatt överraskad av? Säkerligen finns det många här som bytt både lite hit och dit som kan svara på detta... hoppas jag.

En liten bonusfråga. Funkar det fint att använda afterburner för att överklocka de nya GTX korten eller finns det hetare alternativ?

Permalänk
Medlem

Afterburner funkar prima!

Tror inte du kommer sakna något från AMD sidan om jag ska vara ärlig, eyefinity var väll AMDs "speciallitet". PhysX är väll de som kommer märkas av med dina Nvidia kort:)

Visa signatur

Nej.

Permalänk
Medlem

Inte mycket tror jag, eyefinity var grymt när det kom men nu har nvidia 3d-surround som är samma sak.

Det som gör nvidia så mycket bättre ju nu är att dom är mycket bättre på att klara av micro stuttering, det måste AMD komma till rätta med.

Jag skulle sagt adaptive-vsync med efter att ha testat det själv gillar jag det bäst avstängt... har man en så kraftfull GPU är det bäst att låta det bränna på. Med adaptive-vsync börjar det throttla och ha sig.

Kan reka EVGA precision X.

Permalänk
Avstängd

Tyvärr erbjuder AMD inget som inte Nvidias kort har :/ Inte ens Eyefinity är unikt nu mera då Nvidia har Surround (=eyefinity)

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Tyvärr erbjuder AMD inget som inte Nvidias kort har :/ Inte ens Eyefinity är unikt nu mera då Nvidia har Surround (=eyefinity)

Ja - det är lite synd. Jag har visserligen alltid varit i det gröna lägret men jag är rädd att AMD får lite väl mycket däng här. Både av intel och nvidia.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

Ja - det är lite synd. Jag har visserligen alltid varit i det gröna lägret men jag är rädd att AMD får lite väl mycket däng här. Både av intel och nvidia.

Själv blev jag ju lite chockad av hur långt ifrån mina förväntningar Bulldozer var. Vad det gäller grafikkorten är det väl fortfarande relativt jämt i prestanda, men ska man köra SLI/Crossfire så är ju även strömförbrukning intressant. Vad det gäller tesselering så ligger de väl också ganska jämt nu för tiden?