Behöves råd & åsikter i behov att inskaffa nytt graffikkort

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2012

Behöves råd & åsikter i behov att inskaffa nytt graffikkort

min setup

Thermaltake Level 10 GT VN10001W2N (Black)
Corsair H100 Hydro Series
Corsair CMPSU-750HX 750W
Asus Rampage II Extreme
Corsair Dominator DDR3 PC12800/1600MHz CL8 3x2GB (6 pieces"12gb")
Intel Core i7 920 2,66GHz Socket 1366 Box

gammla kortet (brunnit up)
PowerColor Radeon HD4870 X2 Dual-DVI 2GB

vad jag är sugen på
XFX Radeon HD7970 HDMI Dual-DisplayPort 3GB

behöver råd och åsikter, skulle vilja göra beställning så fort som möjligt

- fungerar XFX 797 med mitt moderkort osv ??
- egna erfarenheter eller hört något om kortet cons/pros ?

mvh

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Mar 2009

Fungerar med både ett och två 7970 utan problem, bra kort men buggiga drivrutiner är vad jag har att säga om kortet i övrigt.

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Dec 2011

ja det fungerar. Det kortet blåser dock ut det mesta av luften i chassit så du bör ha bra ventilation i chassit för att använda det. Annars kan du sikta in dej på ett referens kort. Detta kortet t.ex http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/146832-sapphire_radeo...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2012
Skrivet av Henke420:

ja det fungerar. Det kortet blåser dock ut det mesta av luften i chassit så du bör ha bra ventilation i chassit för att använda det. Annars kan du sikta in dej på ett referens kort. Detta kortet t.ex http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/146832-sapphire_radeo...

tack så mycket för svar, men mitt thermaltake är ju ett full tower/high tower lr va man kallar dom
väldigt stor och luftig, har en stor fläkt i tak och en till sidan
har vattenkylare också som jag skrev med, tror du jag behöver mer eller styra o ställa på nåt spec sätt?

mvh

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av Vazkulator:

tack så mycket för svar, men mitt thermaltake är ju ett full tower/high tower lr va man kallar dom
väldigt stor och luftig, har en stor fläkt i tak och en till sidan
har vattenkylare också som jag skrev med, tror du jag behöver mer eller styra o ställa på nåt spec sätt?

mvh

Då ska det inte vara några problem.