Samsung räknar 9 miljoner förbeställda Galaxy S III

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Boss302:

LOL, sorry, kollade inte så noga vem jag skrev till, antog att det var SnowJim

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

Världens bästa enligt vem? Det är en väldigt relativ fråga utan något som helst svar

Men saken var den att du påstod att det bara var iPhone som hypades, Apple har inte själva visat reklam för den i Sverige, det har heller inte Samsung gjort med sina, det är bara operatörer som gör eftersom de vill sälja

Hehe de var nog mig du menar. Att IPhone är extremt mycket mer hypat är det inget snack om. Självklart spelar butikerna en stor roll då de har stått för den större delen av hypen, ex så har Telia pushat stenhårt på IPhone vilket knappast kan ha missats och var och varannan butik har IPhone tillbehör (tillochmed vissa bensinstationer). Man kan kort säga att fram till nu så har det nästan bara varit IPhone som gällt men detta börjar vända nu (vilket man kan se på statistiken(ex Android = 89,9 miljoner sålda enheter, IOS = 35,1 miljoner sålda enheter (http://www.idg.se/2.1085/1.450301/stor-dominans-for-android-och-ios))).

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SnowJim:

Hehe de var nog mig du menar. Att IPhone är extremt mycket mer hypat är det inget snack om. Självklart spelar butikerna en stor roll då de har stått för den större delen av hypen, ex så har Telia pushat stenhårt på IPhone vilket knappast kan ha missats och var och varannan butik har IPhone tillbehör (tillochmed vissa bensinstationer). Man kan kort säga att fram till nu så har det nästan bara varit IPhone som gällt men detta börjar vända nu (vilket man kan se på statistiken(ex Android = 89,9 miljoner sålda enheter, IOS = 35,1 miljoner sålda enheter (http://www.idg.se/2.1085/1.450301/stor-dominans-for-android-och-ios))).

Men till saken, är det Apples fel att butikerna har valt att satsa på det och hypat det? Knappast...och den statistiken säger inte så mycket eftersom du jämför en mängd olika tillverkare mot 1

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

Men till saken, är det Apples fel att butikerna har valt att satsa på det och hypat det? Knappast...och den statistiken säger inte så mycket eftersom du jämför en mängd olika tillverkare mot 1

Men grejen är ju att Apple väljer att endast leverera en modell och de vägrar släppa iOS löst på så vis skapar de en väldigt speciell produkt (man kan inte köra iOS i någon annan telefon även om man inte gillar hårdvaran). Google å andra sidan låter en hel del tillverkare använda Android i sina mobiler och det betyder tyvärr att produkten blir mer vag, säger man att man ska köpa en android telefon så kan det vara en mobil allt från 1000 kr upp till 8000 kr. Nu verkar dock Samsung börja få ett fotfäste med sin Galaxy serie, de flesta vet vad en Galaxy är medan en hel del inte har en aning om vad ex en HTC Trophy är.

Med andra ord, Apple har tänkt till en hel del när de lanserar sina produkter, de får en mycket bättre struktur genom att låsa in produktern vilket gör att alla mer eller mindre känner till deras mer framstående produkter (IPad, IPhone, IMac o.s.v).

Men jag tror vi lägger ner diskussionen där då den inte för tråden framåt.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SnowJim:

Men grejen är ju att Apple väljer att endast leverera en modell och de vägrar släppa iOS löst på så vis skapar de en väldigt speciell produkt (man kan inte köra iOS i någon annan telefon även om man inte gillar hårdvaran). Google å andra sidan låter en hel del tillverkare använda Android i sina mobiler och det betyder tyvärr att produkten blir mer vag, säger man att man ska köpa en android telefon så kan det vara en mobil allt från 1000 kr upp till 8000 kr. Nu verkar dock Samsung börja få ett fotfäste med sin Galaxy serie, de flesta vet vad en Galaxy är medan en hel del inte har en aning om vad ex en HTC Trophy är.

Med andra ord, Apple har tänkt till en hel del när de lanserar sina produkter, de får en mycket bättre struktur genom att låsa in produktern vilket gör att alla mer eller mindre känner till deras mer framstående produkter (IPad, IPhone, IMac o.s.v).

Men jag tror vi lägger ner diskussionen där då den inte för tråden framåt.

Varför skulle de behöva göra fler modeller? Finns ingen som helst mening med det, de gör en som de vet fungerar med alla funktioner istället för att göra en massa med olika funktioner och att de håller på sitt eget iOS ser jag inget som helst problem med, deras produkter, du köper ju inte en Volvo och förväntar dig att de ska stoppa i motorn från Mercedez i den eller BMW, Google har ju för den delen ingen egen mobil, de har bara mjukvara och en väldigt osäker sådan med öppen källkod, så mycket lättare att skapa virus och andra hot till, det är väldigt enkelt, vill du ha iOS, köp en iPhone annars ger du bara fan i det

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

Varför skulle de behöva göra fler modeller? Finns ingen som helst mening med det, de gör en som de vet fungerar med alla funktioner istället för att göra en massa med olika funktioner och att de håller på sitt eget iOS ser jag inget som helst problem med, deras produkter, du köper ju inte en Volvo och förväntar dig att de ska stoppa i motorn från Mercedez i den eller BMW, Google har ju för den delen ingen egen mobil, de har bara mjukvara och en väldigt osäker sådan med öppen källkod, så mycket lättare att skapa virus och andra hot till, det är väldigt enkelt, vill du ha iOS, köp en iPhone annars ger du bara fan i det

Vad jag menar är att om du köpt ex en IPhone 3 en gång i tiden och verkligen fasstnat för iOS men skulle verkligen vilja ha större skärm eller vad det nu är så har man inget val, man får helt enkelt ge vik o köpa IPhone 4s eller så får man sätta igång med ett helt nytt OS vilket säkert känns extra jobbigt om man köpt massa appar eller liknande.

Jag skulle tro att det finns en hel del IPhone använder som ex mycket väl skulle vilja ha större skärm men det kommer inte bli revletionerande förrens Apple själva släpper en sådan produkt.

Förövrigt är det inte mer problem med Android än iOS, det borde statistiken tala för. Känner väldigt många som kör Android och de har inte stött på några hot i form av virus eller liknande så jag är osäker på vad du menar här, har du några källor?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Man kan kort säga att fram till nu så har det nästan bara varit IPhone som gällt men detta börjar vända nu (vilket man kan se på statistiken(ex Android = 89,9 miljoner sålda enheter, IOS = 35,1 miljoner sålda enheter (http://www.idg.se/2.1085/1.450301/stor-dominans-for-android-och-ios))).

Vad är det för vändande trend du pratar om? Att Android-telefoner säljer bättre än iPhones är ingen ny trend, så har det sett ut ett par år nu. Men som de skriver i IDGs artikel ökar även iOS-andelar. Vi snackar om en tillverkare som gör high-end telefoner jämfört med en mängd olika tillverkare med telefoner i alla prisklasser. Självklart kommer de säljas fler Android-mobiler.

Tvärt om bröts ju trenden under ett par månader när iPhone 4S lanserades: (http://articles.businessinsider.com/2012-01-09/tech/30606530_...). Snart vänder det dock säkerligen ner igen då folk börjar invänta nästa generation iPhone.

Personligen tycker jag rena marknadandelar är rätt ointressanta för mig som användare. Det viktiga är var utvecklare lägger fokus och fortfarande är det iOS som drar in mest pengar år utvecklarna. Se t ex denna undersökning: http://imclement.com/u-s-mobile-gaming-84-of-the-profits-is-a...

Apple drar in 84% av vinsten vad gäller spel på mobila enheter i USA.

Så länge det ser ut så kommer många utvecklare ha iOS som sin huvudsakliga plattform, oavsätt om det säljs massor med fler Androidmobiler.

Vad gäller hype förövrigt så står ju definitivt teknikbloggar för den största delen. Det är sällan jag ser reklam för iPhone på TV eller annan media jämfört med övriga tillverkares mobiler.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SnowJim:

Vad jag menar är att om du köpt ex en IPhone 3 en gång i tiden och verkligen fasstnat för iOS men skulle verkligen vilja ha större skärm eller vad det nu är så har man inget val, man får helt enkelt ge vik o köpa IPhone 4s eller så får man sätta igång med ett helt nytt OS vilket säkert känns extra jobbigt om man köpt massa appar eller liknande.

Jag skulle tro att det finns en hel del IPhone använder som ex mycket väl skulle vilja ha större skärm men det kommer inte bli revletionerande förrens Apple själva släpper en sådan produkt.

Förövrigt är det inte mer problem med Android än iOS, det borde statistiken tala för. Känner väldigt många som kör Android och de har inte stött på några hot i form av virus eller liknande så jag är osäker på vad du menar här, har du några källor?

Är det det större skärm du vill åt och kunna ha iOS så är det ju valet oxå enkelt, köp en iPad

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

Är det det större skärm du vill åt och kunna ha iOS så är det ju valet oxå enkelt, köp en iPad

Haha visst, de var mig den bästa lösningen jag hört, 10" i fickan? Då måste ha extrema fickor.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SnowJim:

Haha visst, de var mig den bästa lösningen jag hört, 10" i fickan? Då måste ha extrema fickor.

Var sa du att du att du krävde att den skulle få plats i fickan?

Appropå skadliga program och virus

http://www.idg.se/2.1085/1.416728/darfor-har-android-hoten-ok...

http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.446719

För att de inte har den kontrollen på program som Apple har och bara för att du och dina vänner inte råkat ut för dem betyder det inte att de inte existerar, du sa ju själv att det var 89milj användare av android

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

Fick för mig att du var smartare än så men tydligen inte.

Skrivet av Absurd:

För att de inte har den kontrollen på program som Apple har och bara för att du och dina vänner inte råkat ut för dem betyder det inte att de inte existerar, du sa ju själv att det var 89milj användare av android

Man påstår att det existerar ändå så verkar inte användarna rapportera om några direkta problem? Nä du, sånt här får man ta med en nypa salt och det borde även du förstå.

Att det är en öppen plattform är inte bara dåligt vet du.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SnowJim:

Fick för mig att du var smartare än så men tydligen inte.

Man påstår att det existerar ändå så verkar inte användarna rapportera om några direkta problem? Nä du, sånt här får man ta med en nypa salt och det borde även du förstå.

Att det är en öppen plattform är inte bara dåligt vet du.

http://www.tomsguide.com/us/Virus-Malware-Android-Apps-Malici...
http://forums.opensuse.org/english/other-forums/news-announce...

"December 30th 2010 it has already been detected in over 100,000 phones in China"

Någon måste ju ha rapporterat det från början för att det ska ha blivit uppmärksammat och ja, allt är dåligt med en öppen plattform, speciellt när man jobbar med känslig data som det är sekretess på, då tar man inga onödiga risker

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

http://www.tomsguide.com/us/Virus-Malware-Android-Apps-Malici...
http://forums.opensuse.org/english/other-forums/news-announce...

"December 30th 2010 it has already been detected in over 100,000 phones in China"

Någon måste ju ha rapporterat det från början för att det ska ha blivit uppmärksammat och ja, allt är dåligt med en öppen plattform, speciellt när man jobbar med känslig data som det är sekretess på, då tar man inga onödiga risker

Nja... öppna plattformar och öppen källkod har visat sig säkrare än stängd i många år nu. Se alla rapporter och diskussioner om detta mellan Linux och Windows.

"Security through obscurity" som det brukar kallas när man skyddar data med stängd källkod fungerar inget vidare.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hulle:

Nja... öppna plattformar och öppen källkod har visat sig säkrare än stängd i många år nu. Se alla rapporter och diskussioner om detta mellan Linux och Windows.

"Security through obscurity" som det brukar kallas när man skyddar data med stängd källkod fungerar inget vidare.

/hulle.

Vad har Linux att göra med saken att skadeprogram till Android ökade med 400% i höstas? Och för den delen är förklaringen enkel, anledningen till att det inte finns så mycket virus till Linux är att inte så många företag använder det, hade majoriteten av världens stora företag (och regeringar) använt det hade du fått se på annat, för då hade det blivit intressant att skapa virus för Linux, men så länge de inte använder det så är det ingen mening

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

Skrivet av charlie miller:

"Mac OS X is like living in a farmhouse in the country with no locks, and Windows is living in a house with bars on the windows in the bad part of town.

Att apple kollar program betyder inte att det är säkert.

Det roliga är att apple bannade charlie för att han inte bara kontaktade dem o höll tyst om detta gigantiska säkerhetshål. Viktigare att apple användare tror de är säkra än att de faktiskt är det tydligen.

I android så har du ju möjligheten att se vad apparna kan nå utanför sin "sandbox". Man har ju själv valmöjligheten att inte installera xxx naughty wallpapers som vill ha behörighet till allt i hela telefonen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Boss302:

http://www.youtube.com/watch?v=ynTtuwQYNmk

Att apple kollar program betyder inte att det är säkert.

Det roliga är att apple bannade charlie för att han inte bara kontaktade dem o höll tyst om detta gigantiska säkerhetshål. Viktigare att apple användare tror de är säkra än att de faktiskt är det tydligen.

I android så har du ju möjligheten att se vad apparna kan nå utanför sin "sandbox". Man har ju själv valmöjligheten att inte installera xxx naughty wallpapers som vill ha behörighet till allt i hela telefonen.

Varför skulle man över huvud taget vilja ha en app för att använda xxx naughty wallpapers när det bara är att lägga in bilder själv på vad man vill i telefon? Wallpaper-appar är väl ändå de mest onödiga appar man kan ha

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

Varför skulle man över huvud taget vilja ha en app för att använda xxx naughty wallpapers när det bara är att lägga in bilder själv på vad man vill i telefon? Wallpaper-appar är väl ändå de mest onödiga appar man kan ha

Håller med fullständigt.. Förmodligen också därför inte speciellt många upplever problemen med att hoten har ökat med X antal procent.

Snabb random sökning https://play.google.com/store/apps/details?id=com.wallpapers....
Om man kikar på denna apps permissions så behöver man inte speciellt hög iq för att misstänka att det kan vara någe lurt med den.

Jämför med annan snabb random söning https://play.google.com/store/apps/details?id=fishnoodle.aqua...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Boss302:

Håller med fullständigt.. Förmodligen också därför inte speciellt många upplever problemen med att hoten har ökat med X antal procent.

Snabb random sökning https://play.google.com/store/apps/details?id=com.wallpapers....
Om man kikar på denna apps permissions så behöver man inte speciellt hög iq för att misstänka att det kan vara någe lurt med den.

Jämför med annan snabb random söning https://play.google.com/store/apps/details?id=fishnoodle.aqua...

Visseligen behöver det inte vara något lurt med just dessa appar, men de är fortfarande onödiga

Visa signatur

Permalänk
Medlem

"Samsung klämmer in 1080p i Galaxy S III" som var upplagd 2012 02 28. Först och främst vad hände med att den skulle se ut som på den bilden där och med att den skulle ha upplösning på 1080p ?

Permalänk
Skrivet av vova:

"Samsung klämmer in 1080p i Galaxy S III" som var upplagd 2012 02 28. Först och främst vad hände med att den skulle se ut som på den bilden där och med att den skulle ha upplösning på 1080p ?

Det var spekulationer och inte fakta?

Visa signatur

Desktop:
Chassi: Fractal Design Define R3 Vit || Moderkort: ASUS Z97-E || Processor: Intel Core i5 4690K @ 3.5GHz || RAM: Corsair 16GB @ 1600MHz || Grafikkort: MSI Radeon R9 390 8GB Gaming @ 1920x1080 || Hårddiskar(SATA): 6.25TB, 500GB internal SSD, 750GB internal @ 7200RPM, 1TB internal @ 7200RPM, 1TB external @ 5400RPM, 3TB external @ 7200 RPM || Kylning: Chassi 5 Stock, GPU Stock, CPU Stock || Nätaggregat: Chieftec Super Series 750W ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av vova:

Det var inte samsung som sade. Om jag säger att nästa iphone kommer ha 5" display med 4k upplösning o kommer vara rosa samt rund som en boll så behöver ju inte apple följa mina spekulationer till punkt o pricka för det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Det var inte samsung som sade. Om jag säger att nästa iphone kommer ha 5" display med 4k upplösning o kommer vara rosa samt rund som en boll så behöver ju inte apple följa mina spekulationer till punkt o pricka för det.

A jag förstår det. Men just vart de fick den bilden ifrån på att den skulle se ut så, fast den inte gör det i detta fallet. för enligt den infon där så var den mycket snyggare än denna som släppts nu...

Permalänk
Medlem
Skrivet av vova:

A jag förstår det. Men just vart de fick den bilden ifrån på att den skulle se ut så, fast den inte gör det i detta fallet. för enligt den infon där så var den mycket snyggare än denna som släppts nu...

Hehe de e väll en smaksam antar jag. Men sådana spekulerade bilder har ju funnits för andra telefoner med där slutprodukten ändå inte blivit som på bilden så ovanligt är det ju inte precis som skvallret om vilket hårdvara som kommer finnas med.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av vova:

Så här kommer iPhone 5 se ut:
http://www.iphoneinfo.se/wp-content/uploads/2011/05/iPhone-5-...
http://www.iphone5-101.com/wp-content/uploads/2012/05/iphone-...
http://www.wiphone.se/wp-content/uploads/2011/02/iphone5keybo...
http://www.iphone5unlock1.com/wp-content/uploads/2012/03/the-...
http://cdn0.sbnation.com/imported_assets/844704/iPhone-5_new_...

Med andra ord, ingen av dessa bilder kommer att stämma eftersom apple inte släppt någon info om den, allt vi vet om den är att den ev kommer att ha Apple's A5X CPU i sig, mer info om den kommer de att säga på WWDC om 1½ vecka (11-15 Juni) där de prestenterar sina kommande saker under året varje år, om de går ut med utseendet då är dock osäkert, men viss information och beräknat lanseringsdatum presenteras

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av vova:

Photoshop.. vanligt att vissa drömmer ordentligt. Undrar om denna inte kom innan 4s som många trodde skulle vara 5an.

Permalänk
Medlem

Detta verkar ju riktigt bra : http://www.idg.se/2.1085/1.451991/samtalskvaliteten-i-galaxy-s3

Konstigt att man inte nämnt mer om det tidigare eller finns det sådana anpassningar redan i andra telefoner?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Så de ska börja ta efter HTC nu istället?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

Så de ska börja ta efter HTC nu istället?

Varför inte plocka det bästa från alla världar och försöka kombinera det på ett bra vis, det är väll så Apple gör och de verkar ju lyckas.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SnowJim:

Varför inte plocka det bästa från alla världar och försöka kombinera det på ett bra vis, det är väll så Apple gör och de verkar ju lyckas.

...fast när Apple gör det så är det "fel" enligt de flesta som kommenterar på Sweclockers forum (om man kollar de trådar allt om Samsung vs Apple har diskuterats), så varför skulle det vara rätt när Samsung gör det?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

...fast när Apple gör det så är det "fel" enligt de flesta som kommenterar på Sweclockers forum (om man kollar de trådar allt om Samsung vs Apple har diskuterats), så varför skulle det vara rätt när Samsung gör det?

Är det inte alltid så? Det finns haters och det finns fanboys, de mitt emellan brukar sällan yttra sig.

Visa signatur