Hockeyspel till PC

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Täby
Registrerad
Jan 2011

Hockeyspel till PC

Finns det något lite nyare NHL-spel till PC? behöver inte vara EA Sports utan går även bra med andra tillverkare..?

Cooler Master 690, Corsair CX600, Asus p5qlds pro, Intel E6800 3,33 GHZ @ 4,16 GHZ, 8 GIG Corsairs XMS ddr2 800 Mhz, Saphire Radeon HD 5770, M-Audio Audiophile 2496, Corsair H70,OCZ SSD 120GB, 2x Samsungdiskar 250GB, 1 Western Digital Green 1TB, 5x Scythe GT 1850rpm + fläktkontroller.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003

NHL 09 var det senaste, i övrigt känner jag inte till några andra. Lustigt nog görs det bra basketbollspel till PC, 2K Games släpper NBA 2k-serien till PC, i alla fall för nuvarande.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Don
Registrerad
Aug 2010

Tyvärr inte

Senaste icke EA spelet var NHL Championship 2000 (grymt bra spel!) från 1999 om man inte räknar med Eastside manager spelen, där kom det sista 2006

Här har du alla hockeyspel som givits ut i dom olika formaten:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_ice_hockey_video_games

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003

Jag skulle älska om EA åtminstone gjorde något NHL-spel till PC formatet också. Gärna med möjligheten att spela WC mode också.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127,0,
Registrerad
Aug 2009

Kanske en dum fråga men varför slutade EA Göra nhl spel?

Citera för svar!

Min Soundcloud

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2007
Skrivet av Sposckis:

Tror de ansåg att det inte var värt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av Sposckis:

Sålde väl inte tillräckligt.

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2003
Skrivet av Sposckis:

Skrivet av qMetal:

Tror de ansåg att det inte var värt.

Skrivet av apelipell:

Sålde väl inte tillräckligt.

Antar att ni menar till PC, för det säljer bra till konsolerna, precis som övriga EA Sports spel. Det är egentligen det bästa spelet (och med mest underhåll) EA Sports kräker ur sig, åtminstone om man ser till EASHL.

Men ja, NHL till PC har garanterat en alldeles för liten potentiell kundbas.

i7 5820k - Asus X99-S - NH-U14S - DDR4 16GB - EVGA 1070 - AX 650W GOLD - Samsung 840 Pro 512GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003
Skrivet av Tjodd:

Men ja, NHL till PC har garanterat en alldeles för liten potentiell kundbas.

Snarare är det så att EA räknar vinstmarginaler och skiter i service. 2K Sports har de senaste åren även släppt en PC-version av NBA 2K, och det spelet skulle jag tro har en mindre publik totalt än NHL-spelen. Men det finns trogna PC-fans och de kan göra vinst på en konvertering (annars hade de inte fortsatt med PC-versionen), men det är säkert inte så stor vinst eller marginal som EA vill ha.

Sen säljer 2K sports NBA 2K på Steam också, det bidrar säkert till större inkomster för PC-versionen. Tyvärr ser det ut som EA vägrar använda Steam i många fall, eller helt.
http://store.steampowered.com/app/201020/

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Umeå
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av Sposckis:

Vad jag vet så gav aldrig EA sports någon egentlig förklaring utan de slutade bara producera spelen. De ansåg väl att kundbasen inte var stor nog och att konsolspelen faktiskt sålde som smör i solsken. Anser själv att det är betydligt roligare att spela tex. NHL 12 på Konsol. Framförallt med skillstick.

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2003
Skrivet av Buio:

Snarare är det så att EA räknar vinstmarginaler och skiter i service. 2K Sports har de senaste åren även släppt en PC-version av NBA 2K, och det spelet skulle jag tro har en mindre publik totalt än NHL-spelen. Men det finns trogna PC-fans och de kan göra vinst på en konvertering (annars hade de inte fortsatt med PC-versionen), men det är säkert inte så stor vinst eller marginal som EA vill ha.

Ja, det var väl i princip det jag skrev, men utan den typiska bitterheten.
Jag kan ju gissa vad du menar men; skiter i service?

Jag skulle tro att när man införde skill sticken (NHL 08?) skulle NHL-spelen bli ännu besvärligare (och kosta mer än det smakar) att konvertera till PC eftersom man förmodligen inte kan skippa tangentbord/mus-styrning. PC-marknaden är svår, speciellt för sportspel då det fungerar så bra på konsol.

Sedan vill man såklart, oförskämt nog, tjäna pengar med så hög säkerhet som möjligt. Trist, men så fungerar det numera.

i7 5820k - Asus X99-S - NH-U14S - DDR4 16GB - EVGA 1070 - AX 650W GOLD - Samsung 840 Pro 512GB