Ipad 2- Få undertexter i Airplayit/Vcl streamer

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finspång
Registrerad
Dec 2010

Ipad 2- Få undertexter i Airplayit/Vcl streamer

Gokväll gott folk!

Det är så att jag sitter och håller på med så jag kan streama musik/film från vårat nätverk(Min datorn,HTPC:N och nasen) och det fungerar riktigt bra med VLC streamer och Airplayit

Men det som inte fungerar lika bra är att få text på alla filmer.

Det är såhär att vissa filmer som ligger på vår NAS har redan inbrända undertexter vilket är bra, för då får jag in undertexter på Ipaden också.
Men så finns det också filmer som inte är med inbrända undertexter som jag får ladda ner en undertext från tex"undertexter.se" för att förstås få undertexter när jag kollar på filmen i datorn.

Min tanke var då jag bara lägger in undertext filen(srt filen) i samma mapp och att jag döper den till samma namn som filmens namn fast med .srt i slutet så ska det ju fungera, för så fungerar det på datorn, för då lägger tex VLC player ihop de filerna har kör det samtidigt så man slipper öppna filen väl inne i filmen.

Men icke sa nicke, det fungerar inte alls, jag får inga undertexter i Airplayit, där är det tvärstopp för mig. Så jag undrar om det finns något annat sett som fungerar för att få in undertexter, typ bränna in själv eller liknande.

Behöver all hjälp jag kan få

///Nicke

Iphone 6 plus 64GB
Ipad mini 4 16GB
Macbook Pro 13 Touch Bar 256GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2011

Kolla efter appen i frågas hjälpguide för undertextfiler, står alltid exakt hur man skall göra ; du har säkert fel fickformat eller något sådant simpelt, kör själv aldrig med undertexter så jag vet inte själv exakt hur man gör.

Annars så är VLC-Streamer, underbart vid första blick, känt för att förstöra bilkvaliteten som in i satan; vet inte hur det är med AirPlayit dock...

Enda sättet att bibehålla kvaliteten på en film som spelas upp på en i-device är att spela den igenom XBMC för iOS. Har du satt in rätt sharing settings så kommer den åt samtliga filsystem du har i ditt nätverk, klarar av att välja mellan medföljannde subtitles och ger dig möjligheten att ladda ned dem från "en" databas!

Det förutsätter dock att du har en Jailbreakad enhet; men att äga en icke-jailbreakad iPad 2 är som att köra en Ferrari med cykelhjul...

3570K @ de-lid @ 4.8 GHz | Sabertooth Z77 | 8GB-2133MHz-CL9 | ATi R9 290 @ 1150/1375
3x F60 RAID0 + 3TB WD Green
{@Custom H2O Loop}
Dell 3007WFP 2560x1600 BLANK AG removed+BLbleed mod | Z-5500 @ cap-mod
Garage Band komposition!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finspång
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av Jekean:

Kolla efter appen i frågas hjälpguide för undertextfiler, står alltid exakt hur man skall göra ; du har säkert fel fickformat eller något sådant simpelt, kör själv aldrig med undertexter så jag vet inte själv exakt hur man gör.

Annars så är VLC-Streamer, underbart vid första blick, känt för att förstöra bilkvaliteten som in i satan; vet inte hur det är med AirPlayit dock...

Enda sättet att bibehålla kvaliteten på en film som spelas upp på en i-device är att spela den igenom XBMC för iOS. Har du satt in rätt sharing settings så kommer den åt samtliga filsystem du har i ditt nätverk, klarar av att välja mellan medföljannde subtitles och ger dig möjligheten att ladda ned dem från "en" databas!

Det förutsätter dock att du har en Jailbreakad enhet; men att äga en icke-jailbreakad iPad 2 är som att köra en Ferrari med cykelhjul...

Okej får ta och kolla det

Jag tycker VLC streamer har förbättrat lite av kvaliteten med några uppdateringar, men skit samma, båda fungerar bra!

Har försökt med XBMC, men om du säger att den måste vara jailbreakad så, men det finns en XBMC app (XMBC Constellation) och med den så ska man ju kunna ansluta till sitt nätverk med om man har en server som ligger på datorn, dock så kan det bara vara en app man kan styra XBMC med

Skulle vara riktigt schysst ifall du kunde hjälpa mig.

Ja lite så kanske det är, har dock alla mina andra i-Devicer jailbreakade så, kan nog jailbreaka ipaden ifall det är så!

Iphone 6 plus 64GB
Ipad mini 4 16GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av NiCkArN:

Okej får ta och kolla det

Jag tycker VLC streamer har förbättrat lite av kvaliteten med några uppdateringar, men skit samma, båda fungerar bra!

Har försökt med XBMC, men om du säger att den måste vara jailbreakad så, men det finns en XBMC app (XMBC Constellation) och med den så ska man ju kunna ansluta till sitt nätverk med om man har en server som ligger på datorn, dock så kan det bara vara en app man kan styra XBMC med

Skulle vara riktigt schysst ifall du kunde hjälpa mig.

Ja lite så kanske det är, har dock alla mina andra i-Devicer jailbreakade så, kan nog jailbreaka ipaden ifall det är så!

(Det är väl klart att det skall finnas en genväg som byter layout på sidan i webbläsaren som man råkar trycka på strax innan man skrivit klart sin långa vackra text där knappen gör så att man får det hela som en bildjävel, ingenstans att skriva, inget att markera, inget att trycka på...
även är det klart att det bak/fram knapparna skall bli gråa som om det inte funnits några andra sidor besökta tidigare och att gå ur ifrån detta fantastiska läge endast leder till att fliken före detta fylld med text försvinner...... -.-)

Hursomhelst så hade jag skrivit någonting om hur jag gärna hjälper till om du säger mer exakt vad du vill ha hjälp med.

Det du vill ha som saker och ting ser ut just nu är en Jailbreakad iPad med XBMC installerat från cydia:

Requirements: från deras hemsida
To install XBMC for iOS you must have a jailbroken iDevice running iOS 4.x or higher.
For hardware: iPad 1, iPad 2, iPhone 3GS, iPhone 4, iPhone 4S, iPod touch 3rd gen (16GB and 32GB models only), iPod touch 4th gen.

http://wiki.xbmc.org/index.php?title=HOW-TO:Install_XBMC_on_i...

Tänker du fortsätta använda dig av VLC streamer, vilket jag endast accepterar om du bara kollar på videor på iPadskärmen
så får gå gå lös på config filen och alla de kommandon du kan hitta där, till exempel bitraten till 15500 (max), byt till High 4.1 profilen osv...

3570K @ de-lid @ 4.8 GHz | Sabertooth Z77 | 8GB-2133MHz-CL9 | ATi R9 290 @ 1150/1375
3x F60 RAID0 + 3TB WD Green
{@Custom H2O Loop}
Dell 3007WFP 2560x1600 BLANK AG removed+BLbleed mod | Z-5500 @ cap-mod
Garage Band komposition!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finspång
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av Jekean:

(Det är väl klart att det skall finnas en genväg som byter layout på sidan i webbläsaren som man råkar trycka på strax innan man skrivit klart sin långa vackra text där knappen gör så att man får det hela som en bildjävel, ingenstans att skriva, inget att markera, inget att trycka på...
även är det klart att det bak/fram knapparna skall bli gråa som om det inte funnits några andra sidor besökta tidigare och att gå ur ifrån detta fantastiska läge endast leder till att fliken före detta fylld med text försvinner...... -.-)

Hursomhelst så hade jag skrivit någonting om hur jag gärna hjälper till om du säger mer exakt vad du vill ha hjälp med.

Det du vill ha som saker och ting ser ut just nu är en Jailbreakad iPad med XBMC installerat från cydia:

Requirements: från deras hemsida
To install XBMC for iOS you must have a jailbroken iDevice running iOS 4.x or higher.
For hardware: iPad 1, iPad 2, iPhone 3GS, iPhone 4, iPhone 4S, iPod touch 3rd gen (16GB and 32GB models only), iPod touch 4th gen.

http://wiki.xbmc.org/index.php?title=HOW-TO:Install_XBMC_on_i...

Tänker du fortsätta använda dig av VLC streamer, vilket jag endast accepterar om du bara kollar på videor på iPadskärmen
så får gå gå lös på config filen och alla de kommandon du kan hitta där, till exempel bitraten till 15500 (max), byt till High 4.1 profilen osv...

Hahah okej, men det blev bra ändå!

Ja asså Jailbreaka har jag inga problem med så kan nog fixa XBMC utan problem nu när du sa att jag bara behövde jailbreaka den, hittade även en annan guide http://www.arwengrim.se/apple-ios/xbmc-for-ipadiphone-en-anle... som beskriver ganska bra,

Jag kommer nog använda VLC till några av filmerna i alla fall, de som funkar att se på. Det jag kanske behöver hjälp med är väll att få lite tips om mer appar som man kan streama ifrån om du vet några alltså!

Iphone 6 plus 64GB
Ipad mini 4 16GB