Permalänk
Medlem
Skrivet av TazZaP:

jag lånar min tråd lite och frågar lite om det finns någon som har lust att plocka ihop en dator med 7870, 580 eller 7950 som ska klara av BF3 och D3 på höga settings high/max något där för ca 8-9 tusan helst så lågt som möjligt?

GPU:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=743426&cks=ASS&assoc=B99...

Övrigt:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/1824270/delar

8,110:-

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem

Varför ett 7950 för 3500:- när han kan få ett gtx670 för omkring samma peng?

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tEan:

Varför ett 7950 för 3500:- när han kan få ett gtx670 för omkring samma peng?

Visst fan, tänkte jag inte på

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rixxz:

Visst fan, tänkte jag inte på

Skulle nog själv kört på ett http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1165189 .Mycket prisvärt.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem

Sitter nu med ett AMD-kort i min nya burk för första gången på sisådär 15 år, ett 7850 närmare bestämt. Jag har kört Nvidia sedan TNT-tiden, och faktiskt aldrig haft några direkta problem med dem, bortsett från ett GF3 som tvärdog helt oförklarligt efter några månaders användning.

Mitt nya 7850 upplever jag som lite lätt flaky. Det verkar inte alls tycka om att man ställer datorn i standby, och jag har fått några till synes helt slumpmässiga BSOD:s när jag suttit och slösurfat, där Windows försöker reseta grafikdrivern ett antal gånger, för att sedan ge upp och BSOD:a. Detta har hittills inte hänt innan jag haft datorn i standby, så jag misstänker ett samband, men så har jag bara haft datorn en dryg vecka också. Det kanske är lite för tidigt att döma åt varesig det ena eller det andra hållet, men jag kan rakt av säga att något sådant har jag aldrig drabbats av med mina tidigare Nvidiakort.

I spel funkar det dock kanon, har absolut inga problem med grafikbuggar och sådant. Prestandan är helt okej, och ungefär vad jag förväntade mig för det jag betalade för kortet. Kan jag få bukt med BSOD-problemet där så skulle jag absolut rekommendera kortet, åtminstone för den som är intresserad av att hålla ner elräkningen, då AMD faktiskt verkar ha ansträngt sig med att få ner förbrukningen även när kortet är i 2D-läge i Windowsdesktopet, och inte bara att få ner peakförbrukningen för att få bra siffror att visa upp i tester. Jag ställer bara datorn i standby om nätterna, och då kan faktiskt de där insparade watten bli en hel del pengar i längden.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tEan:

Skulle nog själv kört på ett http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1165189 .Mycket prisvärt.

Vill han ha över 60FPS i BF3 kommer han dock inte kunna köra med "High" presettet. Men det är lätt ordnat, Skuggor och Mesh-Quality till Medium. Fast B2K banorna är tunga som attan.

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rixxz:

Vill han ha över 60FPS i BF3 kommer han dock inte kunna köra med "High" presettet. Men det är lätt ordnat, Skuggor och Mesh-Quality till Medium. Fast B2K banorna är tunga som attan.

Jo jag vet.Men frågan är om det är värt c:a 1000:- för att kunna köra skuggor i high läget

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tEan:

Jo jag vet.Men frågan är om det är värt c:a 1000:- för att kunna köra skuggor i high läget

Självklart inte, ville bara påpeka det.

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett 580 EVGA, det står nånting om registrering hos EVGA måste jag göra nått för kortet efter man har köpt den?

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk
Skrivet av Sh4dy:

Jag köpte ett 580 EVGA, det står nånting om registrering hos EVGA måste jag göra nått för kortet efter man har köpt den?

Tror du skall rega kortet på EVGA´s sidan inom 30 dagar...tror jag...rega det direkt så går du inte miste om deras förstklassiga support:)

An EVGA product contains a suffix used to identify the warranty. As an example: 130-SB-E675-KR shows -KR for the suffix. This example can be used for all EVGA part numbers when referencing the suffix.
•All products purchased ON or AFTER July 1st, 2011 include a 3 year limited warranty from the date of purchase to the original owner with a valid invoice. For original owners without a valid invoice and users that have not purchased the product from an authorized reseller, the warranty begins from the date the product was shipped from EVGA's warehouse. Registration is recommended. ◦Optional Extended Warranty, Step-Up® and EVGA Advanced RMA eligibility are offered for purchase upon product registration within 30 days of the purchase date to the original owner on applicable parts. See terms for details.
◦Limited 3 Year Suffixes: -KR, -K1, -K2, -KB

•Long-term warranties are available to the original owner on applicable parts if registered by the original owner within 30 days of purchase. A valid invoice is required from an authorized reseller to verify any long term warranty. If parts with long-term warranty availability are not registered within 30 days of purchase, they will have a 3 year limited warranty. ◦Limited Lifetime Suffixes: -A1, -A2, -A3, -A4, -AR, -AX, -CR, -CX, -DX, -FR, -FX, -SG, -SX
◦Limited 10 Year Suffix: -XR
◦Limited 5 Year Suffix: -GR

•Exceptions: ◦All Long-term warranties, Step-Up options, EAR options, Cross-Ship Options, and Extended Warranty options are only available to the original purchaser and do not transfer to the next owner if the card is given away or sold.
◦Limited 2 Year: -LA, -LE, -LR, -LX, -T1, -T2, -TR, -TX
◦Limited 1 Year: -B1, -BR*, -BX, -DR, -RX** ■* 100-UT-0400-BR is covered under 30-day DOA only
■** Recertified products with –RX as the suffix carry a one-year warranty, but follow a different RMA process. Recertified products are not eligible for the Optional Extended Warranty, Step-Up or EVGA Advanced RMA Programs.

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem

Lägg 650kr till och köp ett Gigabyte 670 OC,:
http://cdon.se/hemelektronik/gigabyte_geforce_gtx_670_oc_2gb_...

Verkar juh vara ett sjukt kompetent kort som presterar nästan som 680. Gött att kunna köra SLI i framtiden med kanske. Använder du denna rabattkod; SWEC1205 blir det 3648kr inkl frakt.

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidel Castro:

Jo det är möjligt...men tror inte GTX460 kan köra spelet med allt godis på i 1920X1080...duger för dig är väl typ low settings då och 1024x768?

Va fan jag kan ju också köra BF3 med ett GTX 460 eller hur?;)
Allt beror på vilken upplösning du vill köra och om du vill ha allt godis på eller inget....

Så även om du tycker att MW3 har skitgrafik...så kan jag direkt tala om att ditt uttalande om att ett GTX 460 kan köra MW3 i 1920X1080 med allt godis på...är helt felaktigt!

Inte meningen att göra dig upprörd.. Menar bara att du skall markera att du inte riktigt är säker på det du säger, gör detta genom att avsluta eller börja meningen med: "Tror jag", "Skulle tro" eller varför inte "Jag har en känsla av". De åsikter som du skriver kan folk och nu framför allt TS tolka som något som faktiskt stämmer.

Här har du två länkar som jag tror är pålitliga:
http://forums.whirlpool.net.au/archive/1790977
http://www.sweclockers.com/forum/128-call-duty/1096366-kommer...

Permalänk
Medlem

Ta en 560 ti den klarar High på allt i 1080p

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidel Castro:

Drivrutinerna? Har senast haft 4870x2...2st 4830...1st 5870...har fortfarande 1st 5830 och 1st 6850....och drivarna är inte i närheten så bra som de till Nvidia...och nej jag är ingen fanboy:)

Har även 2 st GTX 580 i 2 olika datorer samt ett GTX 480 i en annan rigg...samt 2st GTS 250 i SLI i ytterligare en rigg...

Och sedan skall vi inte beröra ämnet Crossfire Vs SLI...för där är det helt åt h-vete med AMD-laget!

Det är samma sak som att säga att ett Äpple från brasilien ska smaka likadant som ett från sverige.

7870 är ett bättre kort än 580 helt klart. Annars kan du vänta på 660.