Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Össjö
Registrerad
Jul 2009

Asus Crosshair IV Extreme

Är kortet något att ha?

Tänkte köra det tillsammans med en AMD FX 8120 och undrar om kortet är bra? läst att det finns många fina funktioner!

Ljud: Yamaha MG06 | Marantz MPM-1000 | Beyerdynamics DT880 600Ω | Xonar U7(tyvärr trasigt)

I5 3570K, 16GB ram, GTX770 och annan stenålders hårvara i väntan på i7 9xxx

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av SwedenVirre:

Är kortet något att ha?

Tänkte köra det tillsammans med en AMD FX 8120 och undrar om kortet är bra? läst att det finns många fina funktioner!

Yup, ett riktigt fint kort
Jag har själv crosshair V formula, som är uppföljaren till lillebror crosshair iv formula, och det har allt du någonsin kan tänka dig Enda skillnaden mellan v och iv formula är chipsetet, så det gör knappt någon skillnad. Jag skulle säga att iv extreme är det bästa AMD-moderkortet som finns idag!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Össjö
Registrerad
Jul 2009

Fanns ett sånt på webhallen för 1290kr så jag var lite sugen på att slå till

Läste att kortet hade Lucid logix vilket möjliggjorde SLI samt Crossfire(vilket inte förkommer på 8xx chipset) vilket också verkar trevligt!

fast jag vet inte om jag skall köra på FX8120... verkar rätt overkill för min del. funderade på om man bara skule köra på någon athlon dualcore eller dyl

sitter på en s939 3200+ oklockad så jag tror det mesta duger för min del

Edit: Nu till den stor frågan som många säkert kommer ställa sig! vad ska jag med detta kort till? ärlig talat vet jag inte

spelar i stort sätt inget och gör inget krävande mer än surf samt kanske någon runda CSS/Warcraft 3 eller Diablo

Ljud: Yamaha MG06 | Marantz MPM-1000 | Beyerdynamics DT880 600Ω | Xonar U7(tyvärr trasigt)

I5 3570K, 16GB ram, GTX770 och annan stenålders hårvara i väntan på i7 9xxx