Besviken på Diablo 3

Permalänk
Medlem

Inferno act 2 får folk att slita sitt hår. Det är så svårt så det är löjligt.

Permalänk
Medlem

Grim Dawn Pre Alpha

Tycker Grim Dawn grafiken skulle ha passat D3 som handen i handsken.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk

Vore faktiskt kul om det kom en expansion som ökade level-taket och att det var riktigt segt att levla dessa extra levels. Lite som 80-99 i D2 typ.

Håller med om att det är riktigt trist när man når max level så fort och enkelt.

Permalänk
Medlem

Diablo 3 är bra imo, roligast jag kört på länge tror det blir roligare ju längre man kommer. bara man kommer förbi den första bumpen (~act 2 nightmare lvl 30-38 brukar många tröttna)

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BJORLING:

Grim Dawn Pre Alpha

http://www.youtube.com/watch?v=JemVNZPGYmk

Håller med. Hade passat bra på Diablo.

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem

Det jag hade velat se är ju lite mer köttig grafik. Tänk er typ unreal-motorn med fet fysik, så ett yx-slag som träffar en fiende över armen kanske hugger av armen. Fienden fortsätter slåss med bara en arm och blodet forsar. Eller om man kör nån eld-spell så bränns dom snyggt osv.

Jag vet att dom iaf har fixat najsig fysik i form av prylar som går sönder osv, men det hade ju varit lite smuttigare om fiender kunde ramla ner för stup och broar om man nu knockbackar dom t.ex. (så man får XP men missar looten då liket ligger i en avgrund).
Som det är nu så ramlar fiender bara först över kanten när dom är döda, vilket är lite trist.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arius:

Det borde vara förbjudet att klaga på buggiga spelsläpp om man inte själv provat att programmera något av samma storlek...

lol det var fan det dummaste jag någonsin läst på Swec. Med din logik så:

Inte klaga på en dålig låt om man inte kan göra den bättre själv.
Inte klaga på sin bil ifall man inte kan tillverka en bättre själv.
Inte klaga på något alls som man inte kan göra bättre själv?

Är du verkligen seriös?

Permalänk
Medlem

Om man sitter 24/7 och spelar samma spel hela tiden så blir det ju tråkigt tillslut, eller?

Permalänk
Skrivet av Aka_The_Barf:

en gammal d2 veteran här som är väldigt besviken, man kan sätta en apa att spela detta spel eftersom man egentligen inte KAN göra fel, bara gällande items. skillsen väljs ut åt dej och det du behöver göra är att välja dom. du kan inte välja vilket du vill ha eller vilken skill du vill ha en runa på.

diablo2 var ett enkelt hack n slash spel men detta är som diablo 2 for kids ungefär.

ligger på act 2 i normal men får nog ta mig i kragen och åtminstone spela igenom det en gång, men alla man känner som spelat det är besvikna eftersom återspelnings värdet är ungefär 0 när man spelat med alla gubbar eftersom man inte kan testa någon tokig build som kanske blir skräp bara för skojs skull.

blir väll så när man kickar gamla d2 skaparna och sätter in wow gubbarna att bygga d3...

Jag säger inte att du har fel. Men spelet blev intressant och kul först på nightamre. Men då vart det skoj och mycket tricksigare och mer som diablo 2

Permalänk
Medlem

nästa gång kan du prova spelet hos en kompis innan du köper det

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem

D3 är relativt nice, fast tycker ända det saknar mycket som D2 hade, känns som att de har "dumbed down" spelet en hel del, trist värre. Men man kan ju alltid hoppas på expansioner, möjligtvis DLC's.

Visa signatur

Sweclockers 2024:
"
Eftersom vi tillhandahåller en öppen diskussionsplattform har vi ett berättigat intresse av att behålla användargenererat innehåll även efter en eventuell radering eller anonymisering av ditt användarkonto. Vi kommer även att fortsätta lagra vissa uppgifter för att upprätthålla säkerheten och förhindra missbruk av våra tjänster.
"

Permalänk
Medlem

Jag tycker D3 är helt galant.
Har löjligt mycket speltid ifrån D2.
Ni har på tok för mycket fritid om ni ska sitta morgon till kväll för att köra igenom det på kortast möjliga tid.
Jag menar..Vart fasen tog då spelglädjen vägen? Då spelar ni ju bara för att ni inte har något val känns det som. Då funkar ju i slutändan absolut ingen spel i den genren.
Skaffa ett jobb. En fru och en knodd så ska ni fan få se hur mysigt det är att logga in på D3 nån timme under kvällarna och känna av mystiken som jag tycker dom fört över ganska bra från D1.
Over And Out!

Visa signatur

Amiga 500 med extraminne!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

lol det var fan det dummaste jag någonsin läst på Swec. Med din logik så:

Inte klaga på en dålig låt om man inte kan göra den bättre själv.
Inte klaga på sin bil ifall man inte kan tillverka en bättre själv.
Inte klaga på något alls som man inte kan göra bättre själv?

Är du verkligen seriös?

Det här blir typ ett svar till dig och dom andra ~10 som citerade mig och undrade om jag blivit tappad hårt när jag var liten.

Jag lider av vanföreställningen att det andra klarar av ska jag kunna klara bättre, kan lova att det inte är jättekul att ha den pressen på sig.
Jag är dock medveten om detta och har väl lite så smått försökt tagga ner men bevisligen funkar det inte jämt.

Dock så är jag emot klagande det tillför verkligen ingenting, konstruktiv kritik är jag däremot för men det känns som om den borde tas direkt mot blizzard och inte i ett datorforum på svenska.

Hoppas det var gott nog

//Robin

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av BJORLING:

Grim Dawn Pre Alpha

http://www.youtube.com/watch?v=JemVNZPGYmk

Det kommer väl inte ut förens Aug 2013. Dock siktar jag rejält att komma med i betan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av znyggisen:

Eftersom Wizard va typ den första klassen som soloa inferno så dör dom nog inte så lätt så länge du kan spela din klass.

Har hört det 100 gånger. Att Wizard för World First Inferno. Men gissa hur han spelstil var? Jo teleporta igenom hela spelet. Hur tror du annars att han blev först? Genom att slakta sig fram? Knappast.

Sen bossarna är inte så svåra med Wizard, bara kita som en idiot och aldrig bli träffad utav något. Det fungerar, men RIKTIGT tråkig spelstil..

Permalänk
Medlem

Jag kan ju komma med min syn på spelet, jag som inte är RPG-fantast ens lite grann... jag fick ett guest pass av en släkting och tänkte se "what all the fuzz is about". Notera att jag aldrig ens spelat de två första. Och nä jag är inte 12 år... I wish... Bitter 70-talist that's what I am. Iaf... är det inte bara ett jävla klickande? Sen får man lite nya grejer som man hakar på sin gubbe o sen är det en ny klickfest. Jag begriper att det är lätt i början men kom igen? Det är onekligen snyggt dock. Och storyn verkar hålla klass.

Nä jag byter tillbaka min demon hunter mot en runda HC Rush i BF3. Nu har jag iaf testat.

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Medlem

Diablo 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Sen bossarna är inte så svåra med Wizard, bara kita som en idiot och aldrig bli träffad utav något. Det fungerar, men RIKTIGT tråkig spelstil..

Jo, den enda bossen som hittills inneburit problem för min Wizard, är Belial och hans frysattacker (fick köra med mirror image för att klå honom till slut). Annars har det varit kite-seger med samtliga bossar. Grymt drygt redan på Nightmare. Jag minns inte att någon bossfight tog 15 minuter i Diablo 2, men då kanske man hade bättre tålamod/mindre annat att göra än idag. Allting känns väldigt... MMO, på högre svårighetsgrader (tar en EVIGHET att slåss mot blå/gula monster). Både monstren och item find (har bytt ut tre saker ur inventory på Act 1 Nightmare, halva inventoryt är från Act 3 Normal).

Förstår även inte varför det droppar normal-items i Nightmare och uppåt. Man kan inte använda dem och inte sälja dem (okej, max 5 guld styck). Det kanske kan sägas om D2 också, iofs.

Permalänk

Jag spelade inte alls mycket Diablo 2 när det var aktuellt. Började att spela Diablo 3 vid release och har tyckt att det vart super! Sitter och lirar med kompisar och lär mig hur spelet är uppbyggt och vad man ska göra för att överleva. Eftersom att jag har nästan inga erfarenheter av det tidigare Diablo så verkar det som att min erfarenhet av Diablo 3 är bättre än andras.

/S

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.

Permalänk
Medlem

Tja, det är ju ett Diablo som är mer riktat till generationen som ständigt törstar efter bekräftelse och som huvudsakligen spelar WoW eller fps (på konsol).

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

För ca 10 år sen spelade jag Diablo2 LOD som en tok, och det var ett av de fränaste spelen jag spelat.
Moddar och singleplayer.
Secret cow level, boss farmning. MF runs.
Och så samlade man öron :>>

Jag älskar Diablo3, och alla cutscenes.
Det känns dock som att de glömt en hel del som fanns i diablo2.
Som tex level 99. Vem fan vill vara max levelad efter att ha spelat i 2 dagar? :<

Jag säger inte att DiabloIII är dåligt, MEN.
Det känns som att detta är en Activision/WOW -version av Diablo2.
Vilket är lite sorgligt.

Gissar på att spelet får 3-4 expansioner (AKA COD expansioner)

Permalänk
Medlem

Jag ser ingen av den negativa kritiken från de flesta av er som befogad. Det är inte Blizzard som har gjort er besvikna, det är ni själva. Ni hade egna förhoppningar och förväntningar om hur III:an skulle bli och det stämmer inte överens med hur Blizzard har gjort spelet... konstigt att ni blir besvikna!!!

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Medlem

"Diablo 3" Vem gör det först ?

Jag undrar lite när det riktiga Diablo 3 kommer komma ut och vem som kommer göra det rätt ?
Missförstå mig rätt Diablo 3 var bra, men det var ingen värdig efterföljare till Diablo serien.

Följande text är en samling av mina funderingar kring vad det är som gör mig besviken och hopp om en värdig efterföljare.
[QUOTE=Mig Själv Aesir Multigaming Forum] Måste säga att jag är lite besviken på hur det blev tillslut jag med.
Uppenbart att spell-systemet gjordes om för att fungera bättre med konsoler.
Även loot-systemet är avsevärt sämre än i diablo 2. ( Btw varför har de ens gjort vita/grå items ? Just asking. I D2 hade dem iaf en funktion, nu får du inte mer än 10g för vita/grå i hell/inferno iaf, meningslöst much?)
Att inte få sätta ut attributen är också en smula cakewalk/trist.

Gillar spelet men är lite lätt besviken, Collectors edition preorder sedan 2010.
Riktigt sammanhängande stil de har på spelet, grymt bra jobb där

Epic cinematic, bara lite bummed över att Tyrael inte blir ängel igen.

Dold text

Det kunde vart så bra :/ Blir att spela ut resten av inferno sen tebax till Tera.
Inte provat torchlight 2 ännu men det lär nog bli bra.

Tips !
Om ni vill ha ett spel i D2 anda med enorma skillträd osv testa Path of the Exile, riktigt lovande.
Passiva skillträdet http://www.pathofexile.com/passive-skill-tree/[/QUOTE]

Tillägg sedan:

• 60 är det nya 80
    Tråkigt att de kör levelcap 60 som garanteras lär höjas vid expansions.
    För mig så var det iallafall en tjusning att även om man spelar och spelar och spelar blir man inte maxlevel på ett par dagar.
    Du blir starkare även om du inte byter gear. Du når inte taket så fort, det är mer än bara "perfect-itemstat hunt."

• Grafiken
    Den kunde vart mycket bättre, men för den stilen de kör på så funkar det.
    Vet inte om det bara beror på wow influenser eller vad men jag hade nog sett dem göra något i stil med Grim dawn, Lineage Eternal, Path of the Exile

Borde döpt det till Diablo WoW Casual + Konsoll + AH Edition

Okej lite extremt, men ni förstår vad jag menar.

Recept för "Diablo 3"

• Diablo lore

• WoW grafik

• Anpassat skillsystem för konsoll (L/R- trigger + 4 tummknappar)

• Tagit bort moment som attributen och specs för att tilltala den breda massan ("casual")

• Driver AH¹

¹ I mycket större grad än i diablo 2 så är du beroende av att alla attribut ska vara rätt eftersom du inte kan sätta ut dem själv.
Visst kunde man alltid hitta en med perfekta stats i diablo men en oculus var alltid en oculus +3 skill och 50% magicfind.
Crazy random itemstats = Real money AH profit

Summering
Jag väntar fortfarande på Diablo 3, det var inte det som blizzard gav mig nu iaf.
Det fanns saker som var förbättrade med, mest UI inventory och inspect (varför kan man inte se andras detail stats ?)
Får väll hoppas en annan utvecklare kan ta sig an ansvaret.
Besviken.

Permalänk
Medlem

"Diablo 3" Vem gör det först ?

Jag undrar lite när det riktiga Diablo 3 kommer komma ut och vem som kommer göra det rätt ?
Missförstå mig rätt Diablo 3 var bra, men det var ingen värdig efterföljare till Diablo serien.

Följande text är en samling av mina funderingar kring vad det är som gör mig besviken och hopp om en värdig efterföljare.
[QUOTE=Mig Själv Aesir Multigaming Forum] Måste säga att jag är lite besviken på hur det blev tillslut jag med.
Uppenbart att spell-systemet gjordes om för att fungera bättre med konsoler.
Även loot-systemet är avsevärt sämre än i diablo 2. ( Btw varför har de ens gjort vita/grå items ? Just asking. I D2 hade dem iaf en funktion, nu får du inte mer än 10g för vita/grå i hell/inferno iaf, meningslöst much?)
Att inte få sätta ut attributen är också en smula cakewalk/trist.

Gillar spelet men är lite lätt besviken, Collectors edition preorder sedan 2010.
Riktigt sammanhängande stil de har på spelet, grymt bra jobb där

Epic cinematic, bara lite bummed över att Tyrael inte blir ängel igen.

Dold text

Det kunde vart så bra :/ Blir att spela ut resten av inferno sen tebax till Tera.
Inte provat torchlight 2 ännu men det lär nog bli bra.

Tips !
Om ni vill ha ett spel i D2 anda med enorma skillträd osv testa Path of the Exile, riktigt lovande.
Passiva skillträdet http://www.pathofexile.com/passive-skill-tree/[/QUOTE]

Tillägg sedan:

• 60 är det nya 80
    Tråkigt att de kör levelcap 60 som garanteras lär höjas vid expansions.
    För mig så var det iallafall en tjusning att även om man spelar och spelar och spelar blir man inte maxlevel på ett par dagar.
    Du blir starkare även om du inte byter gear. Du når inte taket så fort, det är mer än bara "perfect-itemstat hunt."

• Grafiken
    Den kunde vart mycket bättre, men för den stilen de kör på så funkar det.
    Vet inte om det bara beror på wow influenser eller vad men jag hade nog sett dem göra något i stil med Grim dawn, Lineage Eternal, Path of the Exile

Borde döpt det till Diablo WoW Casual + Konsoll + AH Edition

Okej lite extremt, men ni förstår vad jag menar.

Recept för "Diablo 3"

• Diablo lore

• WoW grafik

• Anpassat skillsystem för konsoll (L/R- trigger + 4 tummknappar)

• Tagit bort moment som attributen och specs för att tilltala den breda massan ("casual")

• Driver AH¹

¹ I mycket större grad än i diablo 2 så är du beroende av att alla attribut ska vara rätt eftersom du inte kan sätta ut dem själv.
Visst kunde man alltid hitta en med perfekta stats i diablo men en oculus var alltid en oculus +3 skill och 50% magicfind.
Crazy random itemstats = Real money AH profit

Summering
Jag väntar fortfarande på Diablo 3, det var inte det som blizzard gav mig nu iaf.
Det fanns saker som var förbättrade med, mest UI inventory och inspect (varför kan man inte se andras detail stats ?)
Får väll hoppas en annan utvecklare kan ta sig an ansvaret.
Besviken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av N4kame0:

Diablo II var inte en värdig uppföljare till Diablo.

Permalänk
Medlem

Diablo II kunde vart mycket bättre har du rätt i, men det finns väll ingen anledning i världen att göra 3an ännu värre ?

Permalänk
Medlem

Vet inte vad du yrar om. Tycker 3an är bäst hittills

Permalänk
Medlem
Skrivet av hersses:

Jag ser ingen av den negativa kritiken från de flesta av er som befogad. Det är inte Blizzard som har gjort er besvikna, det är ni själva. Ni hade egna förhoppningar och förväntningar om hur III:an skulle bli och det stämmer inte överens med hur Blizzard har gjort spelet... konstigt att ni blir besvikna!!!

Blizzard är ett företag, utan att veta exakt hur deras affärsmodell ser ut så är jag ganska säker på att den i slutändan går ut på att tjäna pengar, detta gör man knappast genom att göra sina kunde besvikna genom att göra en svag uppföljare till en superhit som Diablo 2 var.

Tror knappast blizzard blir glada av att se många besvikna fans? Det betyder att de har misslyckats med att släppa ett spel som folk gillar och det är i allra högsta grad deras problem.

Permalänk
Medlem

Diablo är i en klass för sig själv. Mellan D2 och D3 är 3:an klart mycket bättre enligt mig.

Permalänk
Medlem

Håller med. När man tänker på det så känns spelet sjukt konsol anpassat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Vet inte vad du yrar om. Tycker 3an är bäst hittills

Du ser ju vad jag yrar om, men antar att du inte håller med om någon av punkterna.

Till alla i tråden:

Vet att det är drygt att skriva en massa men som lite lätt besviken på spelet så vill jag gärna höra eran motivering till vad som gör Diablo 3 så bra.
Gärna i kontrast till det jag skrivit. Beskriv vad som är så bra med levelcap 60, eller vad som är så härligt med det nya lootsystemet.

Vill försöka se sakerna ur eran synvinkel med.