Besviken på Diablo 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

Diablo 3 är bara ett hack-slash för mig, jag tar nog fram det nån grå novemberkväll och levlar lite men det är knappast något episkt lir som D1 eller D2.

Om det är något som D3 är mer än de andra (framför allt ettan) så är det ju just episkt.

Permalänk
Medlem

Att man inte kan göra misstag med sin build tycker jag är riktigt tråkigt också. Det var ju en av höjdarna med D2 att man kunde göra lite olika roliga builds. Nu är det enda man kan göra i endgame att grinda efter items. Det fanns en tjusning i att man gjorde en build som var kass i början men sen vart bra vid högre levels. Eller att man var tvungen att hitta items som buffade strength så man kunde ha sin armor.
D3 känns inte särskillt djupt på det planet.

Visa signatur

I7 920 | Corsair H50 | ASUS P6T WS PROFESSIONAL |12GB (6x2048MB) 1600MHz XMS3 | Sapphire Radeon HD6950 2xDVI 2GB | 80gb intel 25x SSD| Fractal Design Refine R5 | Corsair tx650w

Permalänk

Åh herregud

Jag håller helt o hållet med dig trådstartare! Men... Tänk såhär istället: Det hade kunnat vara så jääääävla mycket sämre.

Även ifall det är så sjukt olikt dess förekommare, så är det ett bra spel. Precis som Battlefield 3, ett jävligt bra spel, men inte fan är det likt Battlefield 2..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Jag tycker det är ett klart steg framåt. De har fått bort det stora problemet med dötid som fanns i D2. Och på vilket sätt skulle spell-systemet vara anpassat för konsoller? Mängden skills man kan använda samtidigt är ju uppenbart för att göra valen svårare och ha fler olika kombinationer som fungerar bra. Om man sedan lyckas med balanseringen av skills så det verkligen blir så får man se, men systemet är den grund som behövs.

Och anledningen till varför de tagit bort attributes var för att det var ett skrattretande dåligt system. Enkel matematik som hade en rätt väg att gå och resten sämre. Skill-träden gjorde att man skjöt upp att göra det mesta av nuet för att ha roligare sedan, samt att det inte fanns mer bra val då än nu (vanligt fel med skillträd). Sirlin.net är en bra sida om man vill läsa lite om spelmekanik och varför skill-träd oftast inte fungerar så som många tror.

Men visst, spelet är mer casual-vänligt eftersom det satsar på att man hela tiden ska ha roligt, istället för att kämpa sig igenom tradigare bitar för att ha roligare sedan.

Om ett spel är bra eller inte är ju dock en smaksak i slutändan och det kan ju aldrig bli rätt eller fel. Själv tycker jag D3 är ett klart mer genomtänkt spel än D2 (dock inte kritik mot D2 då kunskap om spelmekanik osv inte var densamma för 12 år sedan). Det finns såklart saker att förbättra och förhoppningsvis blir spelet bättre med tiden. D2 blev mycket bättre efter ett tag.

Tyvärr är jag för dåligt insatt i konkurrenterna för att kunna besvara frågan (utifrån trådstartarens synpynkt dvs, då de flesta verkar anse att D3 är just D3). Det han skrev om Path of Exile gjorde mig dock mindre sugen på att testa det.

Önskar jag kunde skriva ett längre svar nu men kompliterar kanske senare.
Jag vet inte om jag håller med 100% men mycket håller jag med om

Som tex attribut visst finns det en rätt och en fel väg att gå som du säger. Men gillar att hålla den delad mellan dina val och din randomiserade gear.
Jag vet inte precis vilken ratio man skulle använda. Men som det är nu gillar jag det inte, det är i goda svängar +80% gearbased.
Men rent speltekniskt kanske det skulle göra spelet för enkelt ? lättare att inte göra fel.

Sirlin.net som du länkade såg jag en video som jag kommer ihåg att jag sett tidigare. Om gamla attribut systemet.

Sen menar jag inte att man skulle köra 100% D2 style, spelvärlden har kommit långa vägar sedan dess.

Min någelunda klantiga formulering om skillträd kanske gjorde dig avskräckt för Path of the exile, men ge det gärna en spinn.
Skillträdet jag snackade om handlar bara om passiva förmågor. Gör att du kan blanda lite både hitan och ditan och få en bra build, det är inte heller ett rent linjärt skillträd utan det är utformat som en cirkel där du kan ta dig över till andra aspekter.
Rekomenderar att du tar dig en koll iaf

Tack för det bästa inlägget i tråden

*edit* Som någon skrev högre upp, gillar jag också när det går att göra fel.

Permalänk
Medlem

Det jobbiga är, de som har klagat i tråden är folk som spelat D1 & D2.. medans de flesta som aldrig lirat de tidiga spelen tycker det är ett av de bättre spelen. Själv spelade jag D2 väldigt mycket, älskade och pilla med runewords.. köra baalruns & diaruns etc. Och nu när denna känsla inte riktigt finns.. så undrar jag om det är värt att lägga pengarna på, skulle vilja att någon erfaren diablo torsk ska svara på det.

Man vill ju kunna köra solo om det nu är så, och inte springa runt i nån grupp som på WOW. Och som jag läste, så verkar det vara mycket cooldowns.. hör inte riktigt hemma i diablo tycker jag..

Permalänk
Medlem
Skrivet av kim:

Att man inte kan göra misstag med sin build tycker jag är riktigt tråkigt också. Det var ju en av höjdarna med D2 att man kunde göra lite olika roliga builds. Nu är det enda man kan göra i endgame att grinda efter items. Det fanns en tjusning i att man gjorde en build som var kass i början men sen vart bra vid högre levels. Eller att man var tvungen att hitta items som buffade strength så man kunde ha sin armor.
D3 känns inte särskillt djupt på det planet.

Själv tycker jag det är roligare att kunna experimentera istället för att räkna på allt innan för att göra den mest optimala builden för det man vill uppnå direkt så man slipper göra om sin karaktär. Eller bli boostad och spara skillpoints osv.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Spelet var "asbra" de första 2 dagarna. Sen blev det redan tråkigt, men antar att det blir så när världen är så pass liten... Så när man är lvl 60 och har kört igenom allt kanske 4-5 gånger så är det enda roliga att få bättre loot. Men hur kul är det med tanke på hur mycket man får kämpa? Speciellt när man kör som Wizard som dör så jävla enkelt och Barbarian är så fruktansvärt OP så man blir förbannad...

Återkom när du spelat Hell, och framför allt Inferno. Där gäller det snarare att inte bli träffad, än att tåla mycket. Bye bye barbarian. Hello wizard!

Annars håller jag med om att världen är liten. Jag hade hellre sett 16 acts, än att spela samma fyra acts fyra gånger om...

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3900x | ASUS x570 TUF Gaming Plus | Corsair Vengeance 3200MHz CL16 64GB | SSD Samsung 970 EVO Plus | EVGA GTX 1080 SC | EVGA P2 1000W | BenQ SW321C | Dell AW3821DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av N4kame0:

Önskar jag kunde skriva ett längre svar nu men kompliterar kanske senare.
Jag vet inte om jag håller med 100% men mycket håller jag med om

Som tex attribut visst finns det en rätt och en fel väg att gå som du säger. Men gillar att hålla den delad mellan dina val och din randomiserade gear.
Jag vet inte precis vilken ratio man skulle använda. Men som det är nu gillar jag det inte, det är i goda svängar +80% gearbased.
Men rent speltekniskt kanske det skulle göra spelet för enkelt ? lättare att inte göra fel.

Sirlin.net som du länkade såg jag en video som jag kommer ihåg att jag sett tidigare. Om gamla attribut systemet.

Sen menar jag inte att man skulle köra 100% D2 style, spelvärlden har kommit långa vägar sedan dess.

Min någelunda klantiga formulering om skillträd kanske gjorde dig avskräckt för Path of the exile, men ge det gärna en spinn.
Skillträdet jag snackade om handlar bara om passiva förmågor. Gör att du kan blanda lite både hitan och ditan och få en bra build, det är inte heller ett rent linjärt skillträd utan det är utformat som en cirkel där du kan ta dig över till andra aspekter.
Rekomenderar att du tar dig en koll iaf

Tack för det bästa inlägget i tråden

*edit* Som någon skrev högre upp, gillar jag också när det går att göra fel.

Nej, att du inte håller med 100% förstår jag då vi ju har lite olika åsikt om D3.

Visst skulle det nog kunna gå att göra ett attributsystem som är mer manuellt men ändå fungerar bättre än i D2. Jag vet dock inte heller riktigt hur man gör det bäst. Hur svårt det skulle bli borde gå att balansera med andra saker. Det främsta man måste komma bort från är att bli så hårt bestraffad för att göra fel som i D2 (där du blev tvungen att göra om allt).

Jag blev inte avskräckt från PoE. Jag tyckte bara att det lät som en risk att det var mer nostalgi än nytänkande, men jag är också väl medveten om att det bara var en kort mening. Jag kommer nog testa det någon gång framöver, när jag är mätt på D3 men inte på genren.

Tack själv för en väldigt konstruktiv inställning i din kritik. Jag diskuterar gärna för- och nackdelar med saker men alltför många är väldigt ensidiga när de kritiserar något på nätet.

Och jag är inte emot att kunna göra fel heller, bara man inte blir för bestraffad för det. Dock ser jag också gärna att man kan göra lika rätt med flera metoder så jag gillar ändå idén med deras försök. Jag är bara i början av Hell ännu så jag kan inte fullt bedöma hur bra olika saker är när det är dyngsvårt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Om det är något som D3 är mer än de andra (framför allt ettan) så är det ju just episkt.

Inte alls.

Första Diablo spelet var något nytt och det fanns inget liknande. Spelet var en realtime version av det populära brädspelet Hero Quest som även fanns som spel till PC och Amiga.
Spelets stil var mörk och mystisk och inte alls trevlig som den är idag.

Efter Diablo har det kommit och gått en hel del Diablokloner. Varje spel har lagt in en del element som gjort upplevelsen bättre.
Till PC den senare tiden har vi spel som Path of Exile som tog talangträden till en hel ny nivå. Vi har även asiatiska motsvarigheter som War of Immortals som utvecklade styrningen.
Till konsoler har vi haft en hel del diablokloner som Everquest och Baldurs Gate serien.

Alla dom här spelen höjde ribban något enormt och vi förväntade oss att Blizzard skulle ha tagit det bästa ur alla kloner och göra ett riktigt bra spel.
Men istället får vi ett överhypat spel med dålig grafik, dålig styrning och en barnvänlig stil. Helt enkelt har vi fått ett fördummat spel som hör hemma i slutet på 90-talet.

Om man hade släppt Diablo 3 till surfplattor hade det varit ett bra spel. Men det ligger inte i nog bra klass för att passa till konsol eller PC. Då får dom allt fixa till styrningen och göra spelet mer spännande.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrekMx:

Det jobbiga är, de som har klagat i tråden är folk som spelat D1 & D2.. medans de flesta som aldrig lirat de tidiga spelen tycker det är ett av de bättre spelen. Själv spelade jag D2 väldigt mycket, älskade och pilla med runewords.. köra baalruns & diaruns etc. Och nu när denna känsla inte riktigt finns.. så undrar jag om det är värt att lägga pengarna på, skulle vilja att någon erfaren diablo torsk ska svara på det.

Man vill ju kunna köra solo om det nu är så, och inte springa runt i nån grupp som på WOW. Och som jag läste, så verkar det vara mycket cooldowns.. hör inte riktigt hemma i diablo tycker jag..

Jag har spelat tusentals timmar D2 och har inga som hest problem med D3, dock hade jag inte förväntat mig att spelet skulle vara en kopia av D2.
En hel del av de som gnäller är ju WoW-spelare som inte förstår vad man ska göra när man spöat Diablo på hell eller Inferno och är lvl 60. De har heller inte spelat D2 och vet inte vad man gjorde i det spelet heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bagg3:

Tack, men du behöver inte tilltala mig med "ni", jag är inte kunglig.

Gjorde aldrig det heller, var fick du det ifrån? Du vet att det är skillnad på ni och Ni? När jag sa ni så syftar jag på er som i plural...

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk

Hej

Har inte läst alla inlägg men här kommer mina fem öre. Jag spelade aldrig 1-2 så kan inte jämnföra.
Gillar verkligen D3 men d finns några saker som jag önskar det hade.

Tex saknar jag skill tree eller överlag lite mer djup och pill i menyerna. Det är väldigt basic nu och i långa stunder så behöver jag knappt in och kolla i menyn, känns inte rätt för ett sånt här typ av spel, det blir bara massa klickande på fiender. Sedan detta med att spela om samma sak flera gånger är ju lite retarded faktiskt, visst dem gamla spelan kanske var så men det var 15 år sen. Man kunde varierat lite i världen än man gjort nu. Kanske annan belysning eller nytt väder och kanske fler nya svårare sido grottor....Om det hade det så hade jag kanske orkat till LVL 60, nu vette fan är på 37 nu och börjar tycka d lite enformigt.

Seden hör jag till dem som älskar storyn, tycker tom den är helt otroligt bra. Grafiken är i min smak och bra nog. Ljudet gillar jag skarpt.

Som sagt har jag haft kul med spelat och vill fortfarande ha mer av det, men saknar så det där lilla extra som jag tycker d borde kunnat lägga in på så lång utvecklingstig på en sådan stor serie.

Älskar storyn och grafiken och framför allt ljudet är mycket bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hersses:

Gjorde aldrig det heller, var fick du det ifrån? Du vet att det är skillnad på ni och Ni? När jag sa ni så syftar jag på er som i plural...

Jodå, det förstod jag...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilsk3n:

Återkom när du spelat Hell, och framför allt Inferno. Där gäller det snarare att inte bli träffad, än att tåla mycket. Bye bye barbarian. Hello wizard!

Annars håller jag med om att världen är liten. Jag hade hellre sett 16 acts, än att spela samma fyra acts fyra gånger om...

Jag kom till Act 4 Inferno 1,5 dagar efter release. Förstår också det att det gäller inte att bli träffad överhuvudtaget. Men seriöst, ingen kan väl tycka det är kul och springa/teleporta vända sig om skjuta 1-2 gånger repetera? Jag tycker det är riktigt tråkigt, känns riktigt hjärndött. Men kanske inte min typ av spel helt enkelt. Även om jag gillade Diablo 2.

Permalänk
Medlem

Efterblivna skill systemet i d3 är sämst, varför har de tagit bort runes och gjort dom passiva till skills, istället för att göra som de lovat i början dvs: du kan sätta valfri runa(item) i valfri skill och ändra skillen hur du ville.
Istället gör dom konsol skillsytem för p12or med minimal antal skills och låg val möjlighet.

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför dem gjorde det dumma skill saken. Inte förrens level 48 så lärde jag mig hur man kunde ha flera spells som från samma tree...

Permalänk
Medlem
Skrivet av N4kame0:

Du ser ju vad jag yrar om, men antar att du inte håller med om någon av punkterna.

Till alla i tråden:

Vet att det är drygt att skriva en massa men som lite lätt besviken på spelet så vill jag gärna höra eran motivering till vad som gör Diablo 3 så bra.
Gärna i kontrast till det jag skrivit. Beskriv vad som är så bra med levelcap 60, eller vad som är så härligt med det nya lootsystemet.

Vill försöka se sakerna ur eran synvinkel med.

Jag tycker att de har förbättrat serien med 3an lika mycket som de gjode med 2an mot första spelet.

Man kan lätt sitta och bli nostalgisk över Diablo 1, sen startar man det och inser att grafiken är så grötig så man har svårt att se skeletten på de första våningarna mot det gråa golvet, för att inte tala om looten som man får finkamma skärmen med musen för att hitta.

Diablo 2 fixade såna små detaljer så att man kunde trycka alt och se alla saker, bättre stöd för multiplayer och snyggare grafik, men i samma isometriska stil. Tyckte det var häftigt hur de lyckades göra om ett dungeon crawling-spel så det även funkade med öppna kartor.
Talents var ju också bra, men det var väldigt lätt att göra bort sig totalt om man satte poängen fel, då var det bara att starta om på level 1 igen.

Trean har ju på ett sätt väldigt enkelt system men ändå så flexibelt att man kan variera sin spelstil mycket beroende på vilka kombinationer av skills man kör med och vilka runor man modifierare dem med. Det bästa är att till skillnad från D2s talents så kan man ändra om hela tiden och experimentera, eller anpassa sin spec för AoE/Single target bossar m.m.

Nya lootsystemet med separata drops är ju underbart, inga mer ninjade saker, man får snällt byteshandla med varandra istället. Förstår inte hur man kan klaga på det? Kanske för de som själva snappade åt sig allt de kom över och hoppade ur spelen, men inte för oss som gillar att hjälpa varandra och verkligen spela ihop.

Grafiken är riktigt uppsnyggad, men lyckas ändå bibehålla samma känsla som 2an hade, genom att man kör samma isometriska vy, men med massor av detaljer i bakgrunden, långt bort. Det ger spelet en helt annan djupkänsla.

Jag hör INTE till dem som gått och längtat och väntat fanatiskt på detta spelet, jag bara gillade ettan och spelade 2an ännu mer, mest som barbar, men trean är såpass bra och enkel att komma in i, så jag har provat på flera olika klasser redan, vilket är ovanligt för mig.

Jag är helt enkelt så nöjd man kan bli, en mycket värdig uppföljare

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

D3 rockar ju, jag hade inget intresse what so ever för D3 tills jag provade, har spelat D2, ja när de kom, så gammal är jag... å inte ens då fick Blizzar mitt intresse som nu med D3.

säger inte att D3 är skit bra hitan å ditan. men jag är nöjd med D3 idag, ligger på Act III redan så jag tycker nog att de går lite väl fort. jag spelar dock på normal.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|Fedora Srv VM Host: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xermalk:

Och ingen totalt idiotisk svårighetsgrad som enbart baserar sig på oneshot/omöjliga random mobs.

Vadå idiotisk svårhetsgrad? Det är väll fan klart att det ska vara svårt! Finns det något spel som har den svåraste svårhetsgraden lätt eller? Tycker du helt ärligt talat att varenda ny dingad lvl 60 ska kunna knalla in i inferno och kunna cleara ut allt där med utan problem? Hur kul tror du spelet skulle bli om varenda jävel kunde komma och solo:a Diablo direkt på inferno? Spelet skulle ju förlora allt värde, om alla kunde skaffa det bästa gearet i spelet hur lätt som helst och springa runt och 1 shotta allt. Det ska krävas veckor av gear farmande och ett helt 4 manna team med alla buffs och taktiker för att komma vidare! Ett rare mobpack ska ta 10 minuter att få ner. Ett misstag som DH/Wizard och du är död, så ska det vara. Man kan nästan se det som att spelet börjar när man kommer till inferno.

Men om du hellre vill spela ett skitlätt spel som tar 10 minuter att klara ut, så varsågod.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem
Skrivet av vikham:

Vadå idiotisk svårhetsgrad? Det är väll fan klart att det ska vara svårt! Finns det något spel som har den svåraste svårhetsgraden lätt eller? Tycker du helt ärligt talat att varenda ny dingad lvl 60 ska kunna knalla in i inferno och kunna cleara ut allt där med utan problem? Hur kul tror du spelet skulle bli om varenda jävel kunde komma och solo:a Diablo direkt på inferno? Spelet skulle ju förlora allt värde, om alla kunde skaffa det bästa gearet i spelet hur lätt som helst och springa runt och 1 shotta allt. Det ska krävas veckor av gear farmande och ett helt 4 manna team med alla buffs och taktiker för att komma vidare! Ett rare mobpack ska ta 10 minuter att få ner. Ett misstag som DH/Wizard och du är död, så ska det vara. Man kan nästan se det som att spelet börjar när man kommer till inferno.

Men om du hellre vill spela ett skitlätt spel som tar 10 minuter att klara ut, så varsågod.

Jadu, dagens "gamers" som dom kallar sig är inte mycket för utmaningar. Dom vill ha ett spel där dom lätt kan få bra gear, och kunna one-shotta vartenda mob, men det är ju bra tragiskt att folk som inte ens har KLARAT inferno klagar på att det är för lätt? inte sant? Men lite kul är det dock när dom blir så ledsna så dom slutar spela he-he.

F.ö så kör jag wizard och är på Act 1 i inferno och farmar gear, tycker dock inte att det är jättesvårt än så länge.

Visa signatur

PSU: Corsair HX1200i Case: Phanteks NV9
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 9800X3D RAM: Corsair Dominator 96GB
Motherboard: Asus TUF X870-Plus Wifi Cooler: Noctua NH-D15 G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av vikham:

"Ett misstag" - Fast, Teleporting, Waller, Mortar - Det där är inte ens ett misstag. Det är en jävla skillndad på svårt och rent frustrerade omöjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Inte alls.

Första Diablo spelet var något nytt och det fanns inget liknande. Spelet var en realtime version av det populära brädspelet Hero Quest som även fanns som spel till PC och Amiga.

Efter Diablo har det kommit och gått en hel del Diablokloner. Varje spel har lagt in en del element som gjort upplevelsen bättre.
Till PC den senare tiden har vi spel som Path of Exile som tog talangträden till en hel ny nivå. Vi har även asiatiska motsvarigheter som War of Immortals som utvecklade styrningen.
Till konsoler har vi haft en hel del diablokloner som Everquest och Baldurs Gate serien.

Alla dom här spelen höjde ribban något enormt och vi förväntade oss att Blizzard skulle ha tagit det bästa ur alla kloner och göra ett riktigt bra spel.
Men istället får vi ett överhypat spel med dålig grafik, dålig styrning och en barnvänlig stil. Helt enkelt har vi fått ett fördummat spel som hör hemma i slutet på 90-talet.

Om man hade släppt Diablo 3 till surfplattor hade det varit ett bra spel. Men det ligger inte i nog bra klass för att passa till konsol eller PC. Då får dom allt fixa till styrningen och göra spelet mer spännande.

Jag pratar om innehållet (story, känsla osv) för det är det enda där ordet episkt är relevant. Att något är episkt betyder att det är en stor, omfattande hjältesaga. Om du använder ordet som slang för något som är väldigt bra så är det att rekommendera att inte göra det kring ämnen där ordets egentliga betydelse kan ha relevans.

Permalänk
Medlem

Känns som om många här borde kolla in Path of Exile.
d3 är ett roligt spel. iaf det minimala jag har sett. sen att vi och utvecklingen av spel förändras kan man nog inte rå för.

Ta och ladda ner xpadder, eller vad det nu heter, så kan ni lira d3 med padden

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

Själv tycker jag det är roligare att kunna experimentera istället för att räkna på allt innan för att göra den mest optimala builden för det man vill uppnå direkt så man slipper göra om sin karaktär. Eller bli boostad och spara skillpoints osv.

Eller få sin gubbe som man jobbat med i veckor värdelös för att de släpper en ny patch. Det händer inte i d3 för då får du bara ta fram en ny strategi istället. Du har alla skillsen så du slipper starta om från början.

Permalänk
Medlem

Tjusningen är ju iofs de här elite-packsen som kan vara helt uppåt väggarna tokiga. Bossar blir alltid hur man än gör förutsägbara för de har alltid samma mönster som de rör sig i. En boss är svår tills man lär sig exakt vad de gör sen är de toklätta och meningslösa. Elitepacksen däremot, där kan allting hända.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xermalk:

"Ett misstag" - Fast, Teleporting, Waller, Mortar - Det där är inte ens ett misstag. Det är en jävla skillndad på svårt och rent frustrerade omöjligt.

Men kom igen... Omöjligt? Prova byta spells? läs på om taktiker? farma bättre gear? Skaffa en full group med bra spelare? Det finns många saker du kan göra. Ingenting är omöjligt.

Sen visst, du har ju också möjligheten att blankt strunta i att döda dom rare mobs som helt enkelt är för svåra för dig/din class? Men kom inte och säg att inferno är omöjligt. Det gör ont i mitt hjärta.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Känns som om många här borde kolla in Path of Exile.

Jag skall absolut till 100% kolla in PoE, fast jag väntar några månader tills betan är över. Men det lilla jag sett av spelet hittils verkar riktigt intressant, om jag gillar spelet ska jag se till att sponsra utvecklarna riktigt mycket!

De verkar ha en riktigt bra attityd, free to play och sedan försöker de göra en "etisk" betalfunktion där prylarna man köper inte förändrar stats eller core gameplay utan bara kosmetiska saker. Om spelet är bra måste ju så sköna grabbar toksponsras

Permalänk
Medlem

Allt var bättre förr, förutom sjukvården möjligen... get used to it

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Inte alls.

Varför tar alla upp grafiken som ett negativt moment?

Grafiken är för tusan inget som kräver att spelet är bra, det borde alla här veta, sen vill troligtvis Blizzard att alla inte ska behöva köpa nya datorer för att spela D3, vilket jag vet ett flertal vänner som är glada över det.

Sen är min egen personliga åsikt att grafiken i D3 är perfekt, det passar verkligen Diablo serien

Permalänk
Medlem

spelat klart act 2, var inbiten d2 spelare. D3 är riktigt jävla b-igt.

Butcher sa verkligen "Vegetables bad, meat good" och ungefär på den nivån ligger hela spelet.

Jag ska väl spela igenom kampanjen men ja, mer än så lär det inte bli. Blizzard har precis tappat en IP, sjukt jäkla tragiskt.