Lämna tillbaka Diablo 3, Webhallen?

Permalänk

Tycker tackle är inne på något ändå. En produkt/tjänst man inte kan använda bör man ju få reklamera. Sen att den beror på fel som kan åtgärdas i framtiden gör ju inte tackle gladare just nu. Förstår inte varför mjukvara per definition ska vara undantaget alla konsumenträttsliga regler.
Nu när Blizzard tvingar på en drm av ubisofts kaliber så bör man kunna kräva att det ska fungera utan problem. Kan dom inte erbjuda fungerande servrar så bör man också få häva köpet.
My 50cents...

Permalänk
Medlem

Tycker det är sjukt av blizzard att kräva inlog på b.net för singelplayer läge. Köper man en produkt som inte går att använda så bör man få reklamera den.

Permalänk
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Och de patchar / fixar det med downtime idag...
Tycker det är segt, men det kanske är små " osynliga till början " fixar de måste hitta och fixa + att det hela tiden tillkommer mer och mer buggar och glitchar, de vill ju inte ha 10 downtimes utan hellre 1 större när de fått reda på de flesta major buggar.

Sen om det tar lång tid eller inte, whatever har man köpt ett ONLINE spel som man spelar på SERVRAR så får man väl tänka efter "hmmm kommer spelet funka helt perfect första veckar - 2 -3 veckor frammåt, nja kanske, kanske inte." Jag köpte och lirade launch natten, kom in efter 50 min error 37 och var lika glad hela,,,nästan hela tiden.

Nu kanske folk tycker jag tar deras parti och är tjatig, men jag tänker inte döma ett spel pga servrar downtime eller launchen. Sådant kan hända vilket spel som hellst. ( som är online ).

Till TS, dåligt... vänta någon vecka och testa igen om du nu inte "lyckas" få tillbaks pengarna.

Peace out, D3 är uppe igen.

Blizzard är väl mer eller mindre känt för det här konstiga fenomen, citera en vän "Klart att det inte funkar felfritt, de har ju bara haft 14år på sig".
Själv tar jag deras downtime med en nypa salt, det här kommer vi nog märka av i ca 2veckor till minst.

Visa signatur

BitFenix Prodigy, Intel i5 3570K, ASRock Z77E-ITX, Cooler Master Silent Pro M2 620W, Evga Gtx 670 ftw, 2x120gb SSD, 1X500gb HDD, 1tb Seagate Barracuda, 16Gb RAM Corsair Vengenz

Permalänk
Medlem
Skrivet av lappen81:

Tycker det är sjukt av blizzard att kräva inlog på b.net för singelplayer läge. Köper man en produkt som inte går att använda så bör man få reklamera den.

Konstigt att en hel drös andra miljoner hävdar precis raka motsatsen? Dvs. att spelet funkat felfritt sen release?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av lappen81:

Tycker det är sjukt av blizzard att kräva inlog på b.net för singelplayer läge. Köper man en produkt som inte går att använda så bör man få reklamera den.

Nja, de gör ju det för en bra orsak, de vill ju förhindra fuskare. Att fuska på D2 var ju lätt som en plätt, ingen ban eller något alls.
Nu kan man ju bli bannad då det går över deras servrar så mindre fuskare lär du nog se.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av syndicatan:

Blizzard är väl mer eller mindre känt för det här konstiga fenomen, citera en vän "Klart att det inte funkar felfritt, de har ju bara haft 14år på sig".
Själv tar jag deras downtime med en nypa salt, det här kommer vi nog märka av i ca 2veckor till minst.

Inte bara det, vi får inte glömma att stackars källarföretaget Blizzard inte har resurserna som krävs för att möta efterfrågan på ett sånt här stort spel. Vem hade kunnat ana att det skulle bli såhär stort lixom?

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är solklart köper man en produkt som inte funkar måste man kunna lämna tillbaka, visst kan man ha överseende för problem men det är frivilligt inget de kan tvinga mig att ha. Jag har köpt en produkt och de kan inte leverera så vill jag lämna tillbaka. Finns kanske något annat man vill göra för 600kr denna månaden utom att titta på ett fodral på ett spel man inte kan spela.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem

Det är helt enkelt för att förhindra piratkopiering man måste logga in för att spela. Hur bra som helst.

Bara se det som ett fullfjädrat onlinespel oavsett "mode". Jag menar, när jag spelade WoW för ett par år sedan och bara farmade, skulle jag ju lika gärna ha kunnat göra det i ett offline-läge.

Nä, skäms på er.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 PSU: Corsair RM750x 750W 80+ Guld Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F GAMING CPU: Intel Core i9-9900K Kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 32GB Systemdisk: Corsair Force Series MP600 1TB M.2 SSD GPU: ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG Strix OC

Permalänk

Har inte haft ett enda problem sedan onsdag då jag började lira. Enda gången man inte har kunnat spela är när dom stänger ner servrarna.
Men lite paus skadar inte

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Medlem

Tror att de mestadels har byggt D3 så att man måste koppla upp sig mot battle.net för att spela på grund av att de vill förhindra piratkopiering av spelet.

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk
Medlem

Haha dessa trådar är sannerligen roliga. Vad hade ni förväntat er? Att spela utan de minsta bekymmer?! Det ska klagas direkt, gör något annat istället ett tag då. Visste redan innan spelet kom att det skulle bli problem vid lanseringen. Ingen raketforskning direkt, väntar nog 2 veckor till innan man slår till. Varför så bråttom? Förstår inte!

Att vänta 10 år eller vad det var så borde man kunna vänta 2-3 veckor till åtminstående när det har lugnat ner sig lite och de värsta problemen är lösta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uvania:

ta det lugnt och gå ut och ta lite frisk luft

Skrivet av keychain:

Nej du får inte lämna tillbaka det. Väx upp istället.

Skrivet av trisse23:

Fan klaga inte på detta

Skrivet av Tyranow:

vänta några dagar så kan du spela

Skrivet av Batman:

Du överreagerar

Skrivet av wa((o:

det var då förjäv*igt många små gnäll ungar angående d3.. det är ett data spel, inte direkt så att livet vänds upp o ner för er pga att servrarna ligger nere någon timme i veckan... Är så fruktansvärt less på allt jäkla gnäll! Håll de till er själva.

Skrivet av Batman:

Till TS, lugna ner dig

Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Nja överreagerar, kanske lite

Skrivet av gizze:

Nä, skäms på er

Skrivet av Klimpen717:

Om inte han får gnälla så får inte du gnälla. Jag får dock gnälla på dig eftersom jag tycker han har rätt att gnälla samt att jag tycker du har rätt att gnälla på honom men bara om du tycker han har rätt att gnälla.
Nu tycker ju du inte det så då har du förverkat din rätt att gnälla på honom men jag får fortfarande gnälla på dig.

Skrivet av RepZi:

Det ska klagas direkt, gör något annat istället ett tag då.

I sann anti-jantelagenanda (ingen särskrivning här inte) vill jag bara påpeka att jag är fullkomligt lugn, inte hysterisk på något vis. Påstår även att jag inte gnäller, utan det är främst en frågeställning/diskussionsöppning jag kom med. Är ni med på noterna?

Permalänk

Du kan ju ta och läsa igenom det avtal du godkände innan du installerade spelet. Jag är ganska övertygad om att det där står att spelet endast är spelbart online och att Blizzard samtidigt inte har någon skyldighet att erbjuda en avbrottsfri tjänst.

Alltså, kräva pengarna tillbaka av Blizzard blir svårt och webhallen kommer nog att hänvisa till det avtal du har godkänt.

Visa signatur

]:)
veni auditivi decendare

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av LeVvE:

För istället för att dra upp alla serverar för att ha kapacitet nog så håller dom tillbaka aka det blir billigare för dom.

wow vilken el kostnad de sparar pga det....................... nej de gör så för att släppa in några itaget om de endå har serverar varför inte använda dom? HMMMMMMMMM verkligen konstigt.............. eller så var det just anledningen att inte överbelasta direkt?? tror säkert blizz bryr sig om minimala elkostnader....

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Du är ju inte ensam om detta problemet om att inte kunna spela idag... Testa imorgon igen för dom fixar med servrarna och datorbasen för d3.

Och du kan nog inte förvänta dig att du kommer få pengarna tillbaka för detta, det är ju konstigt ifall du skulle få det då det inte är deras fel att du inte kan spela utan blizzards och det är bättre att blizzard fixar det i början nu än att du kunde spela 2 veckor med massa buggar för att sedan inte kunna spela på 3 dagar pga att dom hade fixat allt samtidigt .

Visa signatur

PC [ I7 3770K 3.5 GHz OC 4.6 GHz | 2 x Gigabyte Geforce GTX 680 2048 MB GDDR5 OC 1137MHz |16 GB DDR3, Corsair VENGANCE LP 1600 MHz | Switch 810 | SSD 80 GB | SSD 2 X 120 GB | Western 2 T | MSI Z77A-S01 | Power 750 Watt | Logitech G510 | Logitech G35 | R.A.T. 7 | Razer goliathus | Speakers Andersson HomeCinema surround system | LG 42 " Full HD tv ]
Laptop [ MSI GE70 2OE | Samsung 27'' S27B550V LED | Logitech Performance Mouse MX ]

Permalänk
Medlem

Detta är Blizzards fel och inte webhallens.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Hur som så kommer du inte få returnerat spelet då produktförpackningen är bruten och licensnyckeln aktiverad.

Att blizzard kan göra en återbetalning när du köper digitalt beror på att dom då har makten att kunna ta bort den registrerade nyckeln samt spelet från ditt konto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trisse23:

wow vilken el kostnad de sparar pga det....................... nej de gör så för att släppa in några itaget om de endå har serverar varför inte använda dom? HMMMMMMMMM verkligen konstigt.............. eller så var det just anledningen att inte överbelasta direkt?? tror säkert blizz bryr sig om minimala elkostnader....

Men grattis, kostnaderna är inte små. Sen behöver du inte ha hundra punkter efter varje mening. Och klart att dom bryr sig om de kan tjäna in pengar.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Klimpen717:

JA, det är det. Du får inte lämna tillbaka en vara bara för att den gått sönder. Du får en ANNAN/NY eller din vara reparerad.
Du KANSKE kan få återlämna den och få pengarna tillbaka men det är INGEN RÄTTIGHET du har.

Åter igen... det är INGEN RÄTTIGHET att få lämna tillbaka en vara som är trasig. Du får den utbytt eller reparerad.
Skulle du få återlämna den och få pengarna tillbaka så är det bara för att butiken i fråga har det som policy eller är "bussiga".
Konsumentköplagen ger dig itne rätt att kräva ett återköp för att en vara har gått sönder.

..och vart skall vi göra av ditt gnäll? Skall inte det också hållas till dig själv?
Om inte han får gnälla så får inte du gnälla. Jag får dock gnälla på dig eftersom jag tycker han har rätt att gnälla samt att jag tycker du har rätt att gnälla på honom men bara om du tycker han har rätt att gnälla.
Nu tycker ju du inte det så då har du förverkat din rätt att gnälla på honom men jag får fortfarande gnälla på dig.

HAHAHAHA Nu tappade du bort dig va?

Man har all rätt att kräva att få köpet hävt direkt men säljaren kan välja att istället erbjuda omleverans eller reparation i första hand. Nu är ju felet inte av sådan art att säljaren kan reparera det varpå det endast lämnar två alternativ, prisavdrag eller att köpet hävs.

För att köper ska hävas enligt konsumentköplagen måste varan ha ett ursprungligt fel vilket ju verkar vara fallet då felet i detta fall omöjligt kan ha skapats av köparen. Det är ju i allra högsta grad ett ursprungligt fel så som det är formulerat i lagen. Se 16 §.

Det som skulle kunna hända är ju att Webhallen, om vi nu ponerar att de faktiskt följer lagen, kräver att få försöka åtgärda felet, det vill säga de plockar in skivan, väntar en veckan, skickar tillbaks den och sedan upprepar de igen och hoppas att Blizzard hunnit få ordning på sina servrar under tiden. Efter tre försök säger sen praxis att de inte kan neka att köpet hävs längre. Den modellen låter dock betydligt jobbigare och dyrare för säljaren än att bara acceptera att köpet hävs direkt. Fast sen kan de ju helt skita i att följa lagen vilket blir mer och mer populärt. Tyvärr kan man inte göra så mycket åt det när det gäller så små summor då man inte kan vända sig till ARN. Alternativet är då att dra det till domstol vilket är betydligt mer jobb än det är värt.

Generellt kan man som köpare kräva en av fyra saker när det handlar om en reklamation, det vill säga ett ursprungligt fel. De är: prisavdrag, omleverans, reparation och hävning av köpet. Det är köparen som i första hand bestämmer vilket alternativ som gäller med några undantag. Till exempel kan säljaren neka till omleverans och istället erbjuda reparation om det skulle innebära en orimlig kostnad för säljaren. Exempel är enklare fel på spisar eller ett trasigt solskydd på barnvagn, alltså saker som är väldigt enkla att åtgärda och där kostnaden för en ny vara är stor. Ett annat undantag är att säljaren på egen bekostnad kan välja att först försöka reparera en vara istället för att häva köpet. Alternativt ge köparen en ny vara. Detta under förutsättningen att det kan ske utan alltför stort besvär för köparen. Säljaren har sedan enligt praxis tre försök på sig att reparera varan, sen kan säljaren inte längre neka att köpet hävs.

Jag rekommenderar konsumentverkets hemsida för en snabbkurs i konsumentlagstiftning. Sen är konsumentköplagen inte så himla lång att läsa igenom och den är bra att ha lite koll på, så slipper du skriva långa dryga svar som bygger på ett felaktigt antagande.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Man har all rätt att kräva att få köpet hävt direkt men säljaren kan välja att istället erbjuda omleverans eller reparation i första hand. Nu är ju felet inte av sådan art att säljaren kan reparera det varpå det endast lämnar två alternativ, prisavdrag eller att köpet hävs.

Och vad säger konsumentköplagen om tjänster då?
Man kan hävda att "varan" i detta fall är själva installationsskivan och med den följer en tjänst om att kunna spela med en licens. Ytterst tveksam till att samma regler gäller för mjukvarulicenser som faktiska produkter.

Sitter dock på luren och ska krypa ner under täcket så har inte tid/ork/lust att leta källa. Men enligt ditt resonemang borde ingen mjulvaruutvecklare sälja något här i Sverige med allt extraarbete det skulle innebära att ompacka alla sålda mjukvaror, säkerställa att produktnyckeln är spärrad och att dessutom allt som säljs måste kräva en uppkoppling samt verifikation för att säkerställa att produkten inte är återlämnad.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Medlem

Ganska dåligt av Blizzard att inte kunna få mer åtgärdat under den långa Beta tiden som varit. Finns flera saker de hade kunnat fixat och upptäckt redan då, och under belastningstestet/Open Beta så kunde de också se att Login Servern har rejält med underkapacitet. Det verkar de inte gjort mycket åt. Vem som helst kunde väl räkna ut att det skulle överbelastas om de inte gjorde några ordentliga uppgraderingar. Lär väl fungera betydligt bättre om någon/några veckor men det är ju ändå riktigt dåligt. Folk har ju väntat i många år på detta och så misslyckas de så grovt med att tillfredsställa spelarna. Auction House fungerar ju inget vidare heller, massor av features man saknar och ibland laggar det och ingenting kommer upp. Och i spelet får man lite slumpmässiga lagspikes.

Fast det finns ju betydligt värre spel som släpps ofärdiga och nästan ospelbara... Det kan man knappast kalla D3.

För att vara lite ontopic också:
Det är väl helt okej om man vill lämna tillbaka spelet, går säkert att ordna i samarbete med Webhallen. CD-keyn får väl Blizzard avaktivera och så får Webhallen ev. sälja om det hela med någon ny CD-key eller hur det nu kan lösas. Lite problematiskt är det ju. Pengarna tillbaka går säkert att få i alla fall.

Visa signatur

Nya: P180 - Scythe 120mm - ADDA 80mm + Hiper Type-R Blue 580W (RMA) nu Tagan 600W Dual Engine + P5WDH + E6600 - Noctua NH-12 - Scythe 120mm + A-Data 6400 2048MB + Asus 7950GX2 (RMA) nu Gainward 8800GTS + Samsung SP2504C (RMA) nu HD250HJ + HD401LJ + HD501LJ
Stock: 3dmark 01: 40000 03: 31000 05: 13000 06: 8000 SuperPI: 21s

Permalänk

har själv lirat ca 45 timmar på min barbar och 5h på resten sedan releasen. kan säga att både jag och min kompis som lirade kanske har loggat in 500-2000ggr? innan vi ens fick upp hero list.
själv jeklans irriterad själv, men man får räkna med att det är sjukliga köer och många ggr man får försöka logga in innan man ens får fram hero list. vilket inte borde underlätta för servern när folk spam loggar in tills det går. en slags queue skulle dom gjort.

för att återgå till topic, kan hålla med om att det inte är okej att man inte kan spela... dom kunde sjutit up releasen någon vecka till och fått bort dom värsta buggarna... OCH gjort sig förberedda för all trafiken... vilket dom väldigt glasklart inte är.. men nykeln är som sagt förbrukad.. även om jag älskar spelet äger CE hatar jag att jag gick över till d3 från d2....
men som många säger, har blivit bättre nu men långt ifrån godkänt.
lycka till iallafall

Visa signatur

Gigabyte Z87-X OC ,4770K@4.5,Vengance 16GB,Asus 980Ti Strix ,3x Dell Ultrasharp U2412M [5760x1200]

Permalänk
Medlem

Eftersom du köpt varan i butik så har du ingen Ångerrätt. Om jag tolkat KOs hemsida korrekt så kan du som Zotamedu sagt reklamera varan. Dock så tvekar jag på att Webhallen kommer göra något. Om du har tur och får hjälp av en schysst snubbe som är på bra humör, kanske du kan få ett tillgodokvitto som "token of goodwill".

Jag tycker det är oroväckande hur många som tycker det är fullkomligt okej att sälja en produkt som färdig, som är mer eller mindre obrukbar. Men sen har väl detta blivit standard inom dataspelsindustrin numera, precis som DRM och Day-one DLC. Ser väl inte ut som om något förändras vad gäller det heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wotanziu:

Eftersom du köpt varan i butik så har du ingen Ångerrätt. Om jag tolkat KOs hemsida korrekt så kan du som Zotamedu sagt reklamera varan. Dock så tvekar jag på att Webhallen kommer göra något. Om du har tur och får hjälp av en schysst snubbe som är på bra humör, kanske du kan få ett tillgodokvitto som "token of goodwill".

Jag tycker det är oroväckande hur många som tycker det är fullkomligt okej att sälja en produkt som färdig, som är mer eller mindre obrukbar. Men sen har väl detta blivit standard inom dataspelsindustrin numera, precis som DRM och Day-one DLC. Ser väl inte ut som om något förändras vad gäller det heller.

Håller helt med speciellt när det gäller ett eftertraktat spel som D3 som alla exemplaren var i princip slutsålda vare sig det var CE eller inte.. Dessutom att Blizzard som klantar på något så banalt som servertryck, där kan man väl ändå bara säga att dom har sparat in pengar för att det inte ska bli överflöd om några månader... Sen kan man ju tycka att med alla betor som släpps att utvecklarna borde ha bättre koll.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nerfherder:

Jag tycker det är helt fel att få lämna tillbaka det efter man aktiverat sin CD-Key. Då skulle man alltså kunna köpa spelet, spela igenom det och lämna tillbaka det.

Läs de villkor du skrev på när du beställde. Köpte du i butik eller på nätet gäller olika regler. Jag tycker det är vidrigt av dig, men det är egen åsikt

Regler och avtal står sällan över sveriges konsumentlagar

Permalänk
Medlem

Läs användar villkoren nästa gång...

Permalänk
Medlem
Skrivet av krushy:

Du är ju inte ensam om detta problemet om att inte kunna spela idag... Testa imorgon igen för dom fixar med servrarna och datorbasen för d3.

Och du kan nog inte förvänta dig att du kommer få pengarna tillbaka för detta, det är ju konstigt ifall du skulle få det då det inte är deras fel att du inte kan spela utan blizzards och det är bättre att blizzard fixar det i början nu än att du kunde spela 2 veckor med massa buggar för att sedan inte kunna spela på 3 dagar pga att dom hade fixat allt samtidigt .

Är det webhallens fel om ett grafikkort från Asus är trasigt vid leverans?!

Jag har svårt att se varför ni förespråkar att mjukvarutillverkare ska ha större acceptans för undermåliga produkter än de som tillverkar hårdvara?! Hur kommer det sig att ni resonerar som ni gör?

Skrivet av Andreas_SyntaX:

Läs användar villkoren nästa gång...

Som sagt, villkor och avtal står inte över lagen. Fast förstår inte hur det knyter an, står det i avtalen att spelet inte levererar det som står på kartongen?

Permalänk
Medlem

har haft noll problem den här veckan. lite serverstrul idag men det är också den enda gången den här veckan om man räknar bort att det var massiv belastning först timmarna.

självklart kan du inte lämna tillbaka ett pc-spel där man förbrukar nyckeln. det är ungefär som att äta upp en pizza och sen vilja lämna tillbaka kartongen när man är klar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fronix:

Tycker att du ska växa upp som inte kan inse att TS anser att sin produkt är defekt och vill lämna tillbaka den och få pengarna tillbaka. Lagarna gäller även spel, så du vet..

spelet är inte defekt. de tar ner servern en gång några timmar och folk börjar klaga. störtlöjligt!
hade folk inte kunnat spela på hela veckan så hade jag förstått problemet.

Permalänk
Medlem

Jag har faktiskt inte köpt spelet än, det var helt uppenbart att detta skulle hända med Blizzard. Inte deras fel heller då andra spel som ni har kört knappast har nått WoW eller Diablo i antal spelare och popularitet. Men jag håller med om att man bör kunna ställa högre krav på ett företag som Blizzard närm an är påväg att släppa ett spel som många har väntat på i åratal. De stressade fram nästintill alla expansioner till WoW och nu har de lyckats göra detsamma med Diablo 3.

Ska köpa den om ett par veckor så att jag spela i lugn och ro