Boxer; Kan man ändra ssid/kryptering i modem? (Trådlöst)

Permalänk
Medlem

Boxer; Kan man ändra ssid/kryptering i modem? (Trådlöst)

Jag försöker installera en repeater (Netgear WNR834Bv2) i mitt Boxer-nätverk. Dessvärre fattar inte den vad wpa2 kryptering är.

Gjorde tidigare idag ett snabbt försök att ändra kryptering i modemet och i samband med det även SSID (namn) på det trådlösa nätverket. Fick dock inte detta att funka. Den tappade internetuppkoplingen. Det trådlösa funkade dock.

Kan någon bekräfta att det går att göra dessa ändringar eller ska jag lägga ner det och istället satsa på en annan repeater?

Modemet är ju från boxer och var förinstallerat... Därför undar jag

Tacksam för svar

Permalänk
Hedersmedlem

Det enklaste brukar vara att sätta modemet i "modem-läge" utan routingfunktioner över huvud taget och sedan använda en vanlig router, som Netgear WNR834Bv2 exempelvis. Vilket modem har du?

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3070 :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Fractal Design R5
WiFi: 2x Alta Labs S24-POE :: 2x Alta Labs S8-POE :: 3x AP6 Pro

Permalänk
Medlem

Inteno x5669A

Förlorar jag inte den trådlösa funktionen på modemet med din lösning?
Jag vill inte köra netgear som AP utan som repeater i andra sidan av huset. Ingen sladd emellan, bara trådlöst....

Permalänk
Medlem

Nu har jag ändrat kryptering och det gick fint. Dessvärre har jag problem att på netgear att lira. Har satt den till wireless repeating men i "Basic settings" kan jag inte sätta statisk ip å gateway utan att även sätta dns....

Vad ska man sätta för dns?

Permalänk
Medlem
Skrivet av drik:

Nu har jag ändrat kryptering och det gick fint. Dessvärre har jag problem att på netgear att lira. Har satt den till wireless repeating men i "Basic settings" kan jag inte sätta statisk ip å gateway utan att även sätta dns....

Vad ska man sätta för dns?

Google opendns tex
8.8.8.8
8.8.4.4

Permalänk
Medlem

Eller samma IP som gateway.

Permalänk
Medlem
Skrivet av suhrim:

Google opendns tex
8.8.8.8
8.8.4.4

Skiten crashar iaf... Blir utslängd å sen står det typ 10.0.0.10 i adressfältet och jag måste resetta repeatern igen....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whitewiz:

Eller samma IP som gateway.

Det kunde man inte alls enligt netgears web-interface... Protest direkt