Level vs Items/vapen

Permalänk

Level vs Items/vapen

Hej

Nu fattar jag inget. Jag är lvl17 med min Barbarian och kan inte ha ett svärd starkare än 27.7dps för tillfället. DVS visst, jag kan söka i AH men det står min lev 50, 55 etc. för de grymma svärden. Det förstår jag men ska det verkligen va så kassa svärd? Det känns som att ens items är exakt anpassade till vilken "progress" man har gjort.

Det jag vill säga att det känns inte kul att de "grymmare" svärden kan köpas/användas EFTER att man har levlat upp till tex. 50 för då är allt så mycket svårare och inte så konstigt om man använde ett svärd som gav 250dps. Vad jag minns så kunde man i D2 va level 20 och ändå i vissa fall ha ett svärd som va grymt j*vla bra, dvs över vad som behövs för den svårighetsgraden.

Har jag missuppfattat nåt eller är det såhär nu? Känns tråkigt och inte kunna ba döda bossar, han droppar nåt grymt med högt j*vla dps men som jag ändå kan använda :(( vad är poängen då liksom, jag vill inte bara "hänga med" i svårighetsutvecklingen. Jag vill va FÖRE den.

mvh

Permalänk
Medlem

Ja det är level krav på all utrustning annars skulle det bli för lätt.

Permalänk
Medlem

Level krav har alltid existerat...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Det finns ett annat problem med item find senare i spelet... jag är kör Nightmare Act II och har fortfarande samma utrustning som jag hade i Act IV Normal. Har iofs bara 34% magic find, men ändå.

Permalänk
Medlem

tips, skriv in i AH när du söker lvl 1-17 (brukar vara standard så förstår inte hur du får fram lvl 60 vapen..) då får du fram det högsta dps vapnet för din lvl, men som alla redan sagt har det alltid funnits lvl requirements för vapen annars skulle spelet blivit alldeles för lätt ju.

tänk dig själv att ha ett 400+ dps vapen i normal hade ju one-hit dödat allt typ.

Permalänk

Legat före min lvl hela tiden. Har en aoe med 1.53 aps som tar alla fiender på 1-2 attacker. Är lvl 52 wd och kör hell

Permalänk
Skrivet av jaghetermicke:

Legat före min lvl hela tiden. Har en aoe med 1.53 aps som tar alla fiender på 1-2 attacker. Är lvl 52 wd och kör hell

Kan man få en länk till skills med runes du använder ?

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk

Jo alltså jag vet att det alltid funnits levelkrav men det känns som att dem nu är mycket mer restrektiva. Jag menar absolut inte att jag som level 17 skall kunna ha ett svärd med 400dps. men komigen, över 27.7dps borde man ju få kunna ha, seriöst.

Jag är medveten att man kan sortera i AH på levelnivå och det är det jag gör också, därav mitt kassa svärd med enbart 27.7. Är ni med?

Det verkar omöjligt att använda ett svärd som är 30+ i dps om man är level 17-18. Tycker isf att det är kasst. Jag kommer inte ihåg att D2 var så restrektiv, jag vill minnas att jag faktiskt kunde ha lite tuffare vapen än vad som är anpassat för min level.

Permalänk
Medlem

det stiger rätt fort bara du går några lvlar till menar normal är ju fortfarande piss enkelt så

Permalänk
Medlem

vänta tills du kommer till hell, det finns bara pissig loot i hela normal och nightmare, det tar ca 1 timme att döda mobs om man inte har haft röta med rares och crafting.

Permalänk

Hmm jag letade lite info och hittade dessa svärd tex. "Professional Russian's Fear Proc Sword" ger 100dps och detta "Professional Russian's Fast Sword" ger hela 500dps! och ingen level krav! kan detta stämma??

har bifogat länkhttp://www.diablowiki.net/Swords

Permalänk
Medlem
Skrivet av heltstörd:

Hmm jag letade lite info och hittade dessa svärd tex. "Professional Russian's Fear Proc Sword" ger 100dps och detta "Professional Russian's Fast Sword" ger hela 500dps! och ingen level krav! kan detta stämma??

har bifogat länkhttp://www.diablowiki.net/Swords

Jag har nästan svårt att avgöra om du trollar eller ej.. tror du på allvar att det finns ett ingame-item som heter "Professional Russian's Fear Proc Sword"? Kolla på den officiella Diablo 3 sidan istället. Den där Wikisidan har säker data-minat fram de dessa items.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk

skärp dig med trolla hit och dit. Nej, va vet jag. Frågade för jag inte visste. Och sen såg jag den sidan och tänkte fan va sjukt bra det såg ut, sen om det är sant eller inte vet jag inte. Därför frågar ju jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av heltstörd:

skärp dig med trolla hit och dit. Nej, va vet jag. Frågade för jag inte visste. Och sen såg jag den sidan och tänkte fan va sjukt bra det såg ut, sen om det är sant eller inte vet jag inte. Därför frågar ju jag.

Det finns bra låglvl vapen. Börja med att söka på snabba vapen med sockets, för då kan du lägga in röda gems på väldigt hög nivå (dessa har ingen lvlreq) och öka skadan med >30. Har du då 1.5 i atkspeed får du 45 ökad DPS bara av din socket.

Det finns även vapen med +elemental damage modifiers, exempelvis +10-20 fire damage. Dessa är också väldigt kraftfulla, och tillsammans med -lvl modden kan du få sjuka vapen på låg nivå. Dessa blir dock extremt sällsynta och extremt dyra.

Visa signatur

Fractal Design Arc | Fractal Design Newton R2 650W | Asus Maximus Gene V | Asus GTX 680 | i7-2700k @ 4.6GHz w. Kühler 620 | 2133MHz 8GB RAM | A-data S510 SSD 120GB

Permalänk
Hedersmedlem

Det finns items där stats kan vara "Lowers item requirements by 3 levels". Samla på dig flera såna så kan du ha ett vapen som är bättre än vad du kan ha annars.

Visa signatur

Meow

Permalänk

Fan va bra svar! Tack så hemskt mycket!! Will do! ))

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kinekin:

Det finns items där stats kan vara "Lowers item requirements by 3 levels". Samla på dig flera såna så kan du ha ett vapen som är bättre än vad du kan ha annars.

Funkar det så? Trodde den "Lowers item requirements by 3 levels"-funktionen bara fungerar för just det itemet som har den statsen?

Visa signatur

Intel Core i5 2500K@4.5GHz, Noctua NH-D14, Gigabyte GeForce GTX 980 Ti 6GB G1, Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP, FSP Aurum 750W 80+ Gold Modulär

Permalänk
Hjälpsam

På lvl 15 blir det nog inte så mycket bättre än såhär på just svärd;
http://d3db.com/item/i/falchion?affixes=1616088367,512004505,...

Redan vid lvl 23 kan du få upp till 50% mer skada
http://d3db.com/item/i/war-sword?affixes=1616088368,147656006...

Se till att använda gott om +X-Y damage på ringar och liknande, det gör stor skillnad på din DPS då de räknas innan styrke och skill multipler.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk

normal,nightmare och hell va enkelt som fasen imo medans inferno kräver att du farmar/craftar gear så du ens kan tanka mer än 1 slag från mobsen. Nu kan ja iaf på min monk stå och tanka en 5-7 st.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Throllo:

Funkar det så? Trodde den "Lowers item requirements by 3 levels"-funktionen bara fungerar för just det itemet som har den statsen?

Jag har faktiskt inte testat, men det är min tolkning av det.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kinekin:

Jag har faktiskt inte testat, men det är min tolkning av det.

Låter lite sjukt. Head, shoulder, wrist, boots, chest, neck, ringar. 3*8=24. lvl 36 med 60vapen

Visa signatur

Intel Core i5 2500K@4.5GHz, Noctua NH-D14, Gigabyte GeForce GTX 980 Ti 6GB G1, Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP, FSP Aurum 750W 80+ Gold Modulär

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Throllo:

Låter lite sjukt. Head, shoulder, wrist, boots, chest, neck, ringar. 3*8=24. lvl 36 med 60vapen

Problemet blir ju att hitta alla dessa, plus att den tar upp en stats slot så resten av allt gear förutom vapnet är kasst. Så det kanske är balanserat så

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kinekin:

Problemet blir ju att hitta alla dessa, plus att den tar upp en stats slot så resten av allt gear förutom vapnet är kasst. Så det kanske är balanserat så

Är nästan helt säker på att det endast gäller på det itemet som har affixet.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Schluug:

Är nästan helt säker på att det endast gäller på det itemet som har affixet.

Gäller med största sannolikhet endast itemet med affixet. Så var det i D2, och ser ingen anledning att det skulle vara skillnad i D3. Ganska lätt att testa dock med ett sådant item.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schluug:

Är nästan helt säker på att det endast gäller på det itemet som har affixet.

Du har helt rätt.

Permalänk
Medlem

Är inte så det funkar, statsen gäller bara på just det itemet.
Ett exempel är att jag hittade en 2h yxa med ca 500 dps. Den skulle varit lvl 60 req men fick -6 i level requirement. Alltså blev det lvl 54 req.

Permalänk
Skrivet av Wickit:

Är inte så det funkar, statsen gäller bara på just det itemet.
Ett exempel är att jag hittade en 2h yxa med ca 500 dps. Den skulle varit lvl 60 req men fick -6 i level requirement. Alltså blev det lvl 54 req.

Så var det i D2an iaf. vet inte hur det är nu dock.

Permalänk
Medlem

Köp ett vapen och sätt i en hög ruby så är det klart.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av TwiceFire:

Kan man få en länk till skills med runes du använder ?

poison dart - splinters
grasp of the dead - death is life
spirit walk - honored quest
soul harvest - swallow your soul
zombie charger - explosive beast ( 1shottar exakt alla mobs i hell med denna nu, kombinerad med soul harvest crittar jag 18k, 12k noncrit. med en APS på 1.1 sec
gargauntian - restell beast

passiva:
spiritual attunement
blood ritual
vision quest

detta är den optimala speccen för WD som jag själv klurat ut, finns såklart många som är roligare och lättare. men denna är utan tvekan den mest effektiva.

Permalänk

Vad jag märkt så droppas oftast gear för några levlar mindre än vad du faktisk är när man spelar själv. Så jag har alltid kunnat hitta något bättre på AH.

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR