Permalänk
Medlem

amerikansk ac/dc-adapter?

Va i staterna förra veckan och köpte med mig en liten pre-amp hem utan att tänka på att den hade en amerikansk strömadapter. Jag tror det står på den att den tar in 110v 60hz och sprutar ut 9 volt 1ampere. Frågan är vad som händer om jag bara köper en reseadapter/skarvar på en sladd så att jag kan köra den i vägguttaget. Kommer den att smälla/sabba amp:en (så att jag behöver leta upp ny europeisk adapter) eller kommer det funka hur bra som helst?

Visa signatur

"Say unto thine own heart, I am mine own redeemer"
Don't touch me when I'm crazy of that airplane glue

Permalänk
Medlem

Du kommer att elda upp nätadaptern minst, gå till kjell eller clas ohlsson och köp en adapter.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Du kommer att elda upp nätadaptern minst, gå till kjell eller clas ohlsson och köp en adapter.

Japp, produkter för 110VAC inkopplade i 230VAC brinner/smäller, eller i bästa fall går säkringen om adaptern har en sådan (antagligen inte). Köp en 230VAC-9VDC-adapter, som klarar minst 1A (gör inget om den klarar mer, produkten drar vad den drar oavsett om adaptern klarar 1A eller 10A). Du kan däremot skarva på själva 9V-pluggen om du hittar en passande adapter med fel plugg.

Permalänk
Medlem

Jag kollade på adaptern nu när jag kom hem och outputen är 9v AC vilket verkar vara lite krångligare att få tag på. Ser ut som att jag kanske inte sparade något på att köpa den där pre-ampen i usa till slut.

Visa signatur

"Say unto thine own heart, I am mine own redeemer"
Don't touch me when I'm crazy of that airplane glue

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.