Diablo 3 HD 7870 lagg HJÄLP!!!

Permalänk
Medlem

Diablo 3 HD 7870 lagg HJÄLP!!!

Hej alla glada sweclockare!
Jag har börjat spela Diablo 3 nu för några dagar sedan, och det vägrar fungera bra.
Jag har 60 jämna fps, men spelet ''hackar'' endå, och efter ett tag så får jag felmeddelandet: ''AMD drivrutinerna har slutat fungera och har återställts''
Mitt specc är:

*Intel core i5 2500k 3.3ghz
*Sapphire radeon HD7870 ghz edition oc
*OCZ Agility 3 120gb
*1tb HDD 7200rpm
*650w fractal designe r2
*Gigabyte -Z68A-D3-B3
*Cooler Master Hyper 212 EVO
*Fractal define r3

Jag har spelar Crysis 2 och andra spel och det har inte varit några som helst problem.
Är det nån som sitter med ett HD 7*** series som har samma problem?
Börjar bli less på dessa problem....

Permalänk
Hedersmedlem

Testa med andra graffedrivisar.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Vällkommen till klubben, kör 2st 680 med senaste drivisarna som kom idag, fortfarande samma problem.

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk

Sista gången jag svarar på dina trådar, eftersom du har redan fått svar som hjälpt.

Sluta överklocka ditt kort. du verkar inte ha något vidare koll på nackdelarna vid överklockning när man saknar kunskap.

Permalänk

Jag har hört att de senaste ATI drivrutiner inte fungerar bra.
http://support.amd.com/us/kbarticles/Pages/AMDCatalyst124ahot...

Edit. Såg nu att detta inte gällde ditt grafikkort, men testa 12.3 ändå

Visa signatur

Dell XPS 9510, LG OLED48CX

Permalänk
Hedersmedlem

Om det är som Oldvikingschool säger att du har klockat grafikkortet så tycker jag du ska börja med att köra det i standardhastighet och se om problemet med kraschande drivrutiner kvarstår.

Angående lagget så citerar jag mig själv från en annan tråd:

Skrivet av Casgar:

Ser det ut såhär när du spelar? I så fall är du inte ensam. Rätt så många som upplever samma problem. I denna tråd på det officiella Diablo III forumet är det massor med posts och diverse lösningar som fungerar FÖR VISSA! Den enklaste jag har hittat går ut på att avaktivera ljudet i spelmenyn. Du blir utan ljud men slipper lagget. Påpekar åter igen att detta inte fungerar för alla!

Personligen så har jag inga problem alls, men har en polare som är småirriterad kan vi säga, just på grund av detta problem. Det verkar inte vara bundet till varken AMD, Geforce eller Intel eftersom jag har sett personer med i princip identisk dator som mig men som upplever lagget. Alla typer av datorer påverkas oavsett prisklass och tillverkare, så det verkar som om problemet ligger på Blizzards sida.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldvikingschool:

Sista gången jag svarar på dina trådar, eftersom du har redan fått svar som hjälpt.

Sluta överklocka ditt kort. du verkar inte ha något vidare koll på nackdelarna vid överklockning när man saknar kunskap.

Jag överklockar inte mitt kort längre, det är ju redan fabriksöverklockat.
Har också testat att dra ned både core och memory klocken men det har inte blivit någon skillnad.

Detta är kortet: http://cdon.se/hemelektronik/sapphire_radeon_hd7870_ghz_editi...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spajdah:

Vällkommen till klubben, kör 2st 680 med senaste drivisarna som kom idag, fortfarande samma problem.

Har du ingen aning om hur man löser problemet?