Ska jag byta ut min processor eller mitt grafikkort först?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Inte direkt, C2Qan klockar bättre... Sen kunde ni talat om för honom att stockkylaren till AM3 är mycket sämre än den han fick med E8500, så han behöver omedelbart en ny.

Om du hade läst hela tråden, så hade du sett att jag gjort just detta i ett tidigare inlägg.

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Skrivet av Hippiecow:

Har ca 2400 kronor att spendera. Men du tycker att jag borde byta Grafikkort först?

Ja, det tycker jag. Du kommer få bättre FPS i de spelen du listade genom att byta Grafikkort än att uppdatera CPU.

Skrivet av Blazin87:

nej!!! byt cpu mobo och minnen FÖRST! han har ingen aning om vad han snackar om.

Som alla andra tidigare sagt, spara ihop ca 3k så har du en 2500k + mobo + 8gb ram.

du kommer tacka oss.

Men det grafikkortet kommer inte klara sig bra alls.

Citat:

Jag kör en överklockad E8400E @ 3,8GHz och ett GTX570. Jag hade tidigare ett HD4850. Jag kan säga att det gav en rejäl ökning i fps i vissa av mina lir. T ex gick jag från typ 20-30fps på maxinställningar i wow till 80-90. Jag bytte graffe innan BF3 så jag vet inte riktigt hur det blir där, men nu kör jag på high och det laggar inte mycket utan funkar väldigt bra. Tror inte mitt förra kort hade fixat det. Jag märker att jag har en gammal processor på laddningstider och på att det kan hacka till en del när det händer riktigt mycket skit på skärmen, men jag har verkligen inte störts av det. Ibland blandar sig windows7 i och säger att min dator är långsam och vill byta färgschema, men jag ignorerar bara det och kör på och det funkar bra. Men som sagt så har jag överklockat med dryga 25%

WoW, LoL, Diablo 3 klarar sig bra på 2 kärnor och 2 trådar uppenbarligen. Däremot håller jag med om att BF3 skulle bli tufft, men det är ju inte aktuellt för TS.

Kolla här: http://www.anandtech.com/bench/CPU/62

E8600 får högre poäng än t.ex. Phenom II X4 980 som har 4 kärnor och 4 trådar.

EDIT: Eller varför inte: http://www.tomshardware.com/reviews/diablo-iii-performance-be...

En Phenom II X2 får avg. 106 FPS och i5 2500K 112 FPS med ett GTX580 i Diablo 3 i 1080P.