Råd om uppiffning av min spel dator!

Permalänk

Råd om uppiffning av min spel dator!

Tjena!

Tycker att frame raten är lite seg på min dator och tänkte fixa iordning den lite!

Just nu sitter där:
*AMD 3200+
*par gig ram
* inbyggt geforce 6150

tycker processorn och ram minnet är rätt overkill med grafikortet hänger inte riktigt med! Kan det vara lönt att slänga in ett 6600GT(PCI-E) för att sanbba upp framesen lite eller ska man slänga in ett billigare 8xxx kort?

spelen jag främst spelar Counter Strike 1.6, Warcraft III, Quake III, Unreal Turnamnet, C&C Generals Zero Hour samt RA2 Yuris Revange

Tack på förhand!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

eeeh, det är 2012 nu:)
Allt "borde" egentligen bytas men eftersom du kör enklare spel så kan det vara värt med ett nytt grafikkort. Kolla på marknaden men se till att det är minst 4xx eller 5xxx serien så du får något som kommer att få uppdaterade drivers.

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

Kan du hitta ett begagnat kort som är bättre än vad du har, till en billig penning, så kan det vara ngt.

Men ja, allt är gammalt. Det är inte lönt att lägga några större summor på gamla grejer.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av roykio:

Tjena!

Tycker att frame raten är lite seg på min dator och tänkte fixa iordning den lite!

Just nu sitter där:
*AMD 3200+
*par gig ram
* inbyggt geforce 6150

tycker processorn och ram minnet är rätt overkill med grafikortet hänger inte riktigt med! Kan det vara lönt att slänga in ett 6600GT(PCI-E) för att sanbba upp framesen lite eller ska man slänga in ett billigare 8xxx kort?

spelen jag främst spelar Counter Strike 1.6, Warcraft III, Quake III, Unreal Turnamnet, C&C Generals Zero Hour samt RA2 Yuris Revange

Tack på förhand!

Tyvärr, du måste köpa en ny dator, det tjänar ingenting till att försöka uppgradera den där gamla burken ifrån 2004.
Hur kan du tycka processorn och ram minnet är OVERKILL? snarare UNDERKILL

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk

Varför uppgradera hela burken? den funkar ju bra till allt annat

har annars en 1366 rigg så jag är inte sugen på att köpa ny då den kostade en del...

det ända jag vill är att få en 10-20 FPS till på den datorn!

1366 riggen använder jag till mina servrar, Media encode, BF3 Diablo III samt Skyrim vilket jag kan spela helt laggfritt. Dock vill jag ha kvar den gamla datorn då en del spel inte funkar så bra med Windows 7 ^^

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Avstängd
Skrivet av roykio:

Varför uppgradera hela burken? den funkar ju bra till allt annat

har annars en 1366 rigg så jag är inte sugen på att köpa ny då den kostade en del...

det ända jag vill är att få en 10-20 FPS till på den datorn!

Personligen hade jag inte lagt ett öre på den där gamla burken, men om du absolut vill , så försök leta upp ett gammalt geforce 6800gt.
Se till så du har powersupply för att driva ett sånt kort

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Medlem
Permalänk

Jaja, PSU är det inga problem med!

Jag har faktiskt ingen lust att köpa en ny dator, processor och ram är ju redan overkill för dessa spelen

Anledningen är ju för att dom andra spelen har många mysko buggar i windows 7( t.ex: Total Anhilation, jag har två skrämar på 1366 riggen vilket resulterar i att jag inte kan scrolla åt sidan eller ner av någon anledning)

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Skrivet av Uvania:

verkade som ett reko kort, lite för dyrt i min mening

en hundring plus frakt kan jag tänka mig att lägga!

ska nog titta vidare på tradera

Jag skiter nog i den tanken... kollar om någon har ett kort liggande istället

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

Förstår varför du vill ha kvar burken din till dessa spel. Så mitt råd är nog att försöka hitta ett begagnat kort åt den precis som jag ser du har tänkt göra! Skulle jag ha gjort iaf.

Permalänk

Ett tips är att kolla i grovsuprummet och slakta gamla datorer som folk slänger titt som tätt

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk

eftersom det var en PCI-E kontakt så fanns där ju en del kort att välja på(rent pris mässigt) men jag fick höra av grannen att han hade ett gammalt XFX 7300 passivt liggande så jag fick det av han. så nu är allt till min belåtelse

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti