Permalänk
Medlem

Jag ångrar mig att jag köpte en dyr mössa, och dyr text och piss på. Användes 1 dag sen aldig mer. Hade haft minst lika roligt med en vanlig studentmössa utan en massa skit på.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Kompisen beställde från samma butik även han missade att fylla i namn och klass. Han dök up på studenten med sin mössa, dock hade han skrivit sitt namn och klass med tuschpenna!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Skrivet av Segimer:

Låter inte allt för kul.

Ja, att stå på ett lastbilsflak, som man har betalat åtskilliga tusenlappar för, medan man häller ut öl över gatorna och skriker halsen av sig som ett annat klappmongo är väl något av det finaste vi får vara med om här i livet :> Ännu bättre blir det om man har köpt en svindyr keps där man broderat in sitt namn och klass, ifall man skulle råka glömma. Sen avslutar man hela dan med att supa sig så redlös att man glömmer bort alltihop

Ber om ursäkt för den dryga kommentaren ovan, den är inte riktad mot dig, men blir så trött på att den allmänna bilden av vad som är roligt är att hoppa runt och skrika och hälla ut öl, och de flesta skulle nog anse en som en tråkmåns om man skippar att åka flak. Det är ju trotts allt "ett minne för livet", för alla har ju sagt att det ska vara det, så då måste det ju vara kul

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Var in på deras hemsida och det fanns verkligen ingenstans att skriva i namn, klass eller annan text som skulle stå på mössan.

OfT: Jag tyckte det inte var något speciellt och det var ingen dag jag såg fram emot direkt, man åkte några varv i stan på den kärran jag och 4 kompisar till hade fixat dagen innan, sen hem och åt lite grann, sedan vart jag övertalad att åka hem till en klasskompis för att sitta ner ett tag innan krogen, men jag valde istället att gå hem då. Tycker studenten är över reklamerad.

Sen var jag väl lite småsur för att jag vart tvungen att tacka nej till 2 veckor i japan pga studenten för vissa i familjen tyckte studenten var viktigare, hade hellre gått omkring i tokyo än åkt på den där kärran kan jag ju säga.

Angående texten var alla "ordentliga" och skrev sitt namn och sen Teknik på mössan, förutom en i klassen som skrev typ "rock n roll, sex and drugs" och några andra mindre passande ord på sin.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Då kommer alla tro att man är fattig och man blir mobbad enligt mig.

Hade en fet guldkedja ihop med Armani kostymen istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jespuur:

Ring och var trevlig istället då! ska de va så svårt?

haha

Visa signatur

Nostalgi: i7-2600K@5.0Ghz, Obsidian 650D, Noctua NH-U9BSE2, AX850, [img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/mjt9ux.png[/img]
Nuvarande: 7950X3D, RTX4070-S, X670-E Asus Prime, ROG Loki 1000WSFX, MP700 Pro, Liquid Freezer II, G. Skill Trident 6400Mhz, Raijintek Thetis Window
Övrigt: Alienware m15 R7 i7-12700H RTX3060 | DALI Mentor 1 + Opticon vokal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Ja, att stå på ett lastbilsflak, som man har betalat åtskilliga tusenlappar för, medan man häller ut öl över gatorna och skriker halsen av sig som ett annat klappmongo är väl något av det finaste vi får vara med om här i livet :> Ännu bättre blir det om man har köpt en svindyr keps där man broderat in sitt namn och klass, ifall man skulle råka glömma. Sen avslutar man hela dan med att supa sig så redlös att man glömmer bort alltihop

Ber om ursäkt för den dryga kommentaren ovan, den är inte riktad mot dig, men blir så trött på att den allmänna bilden av vad som är roligt är att hoppa runt och skrika och hälla ut öl, och de flesta skulle nog anse en som en tråkmåns om man skippar att åka flak. Det är ju trotts allt "ett minne för livet", för alla har ju sagt att det ska vara det, så då måste det ju vara kul

Jag håller till viss del med dig, i alla fall i Stockholm (har ingen koll på övriga landet) så känns studentfirandet rätt degenererat, att fara genom sta´n iklädd t-skjorta med öronsprängande musik och spruta ut flakvis med öl är inte det mest förfinade sättet att fira en avslutad utbildning på.
Bort med ölsprutandet, ner med musiken och på med kostym samt mer energi på att smycka åket, så har man något mycket finare.

Men det finns ju hur som helst mer till studenten än att åka flak och jag förstår inte att man kan vilja strunta helt i det, skulle i alla fall inte önska min student ogjord.

Vad gäller studentmössa så skrev jag själv att det är ren mössa utan ful maskinbrodyr och annat skräp som gäller i mina ögon.:)

Permalänk

Du måste fixa text på din mössa fram till studenten om du vill inte vill bli utskrattad. Vet folk som inte hade det på vår student, de ville man ju inte ens kolla på. Se till att ha en hyffsad kostym också, du behöver inte ta en för fin då den ändå kommer bli nersprutad med Champagne men något billigt skräp från H&M/Dressman eller liknande duger inte, Stenströms är ganska lagom om du ska snåla kan du väll ta någon av de något bättre konfekterna typ Sir och sedan få den anpassad hos en skräddare, gå inte med svart kostym, vit skjorta och svart/röd slips då ser du bara fantasilös ut. Det är djävligt viktigt att du inte glömmer detaljer så som rätt skor (inga sneakers eller liknande för fan), en bra slips&näsduk, skjorta med riktig dubbelmanschett kombinerat med schyssta manschettknappar, etc. I flaskorna bör den finnas Cristal men i värsta fall duger någon vettig billigare typ Moët eller motsvarande. Glöm inte heller att boka limousine i god tid om ni inte har någon egen då det lätt kan bli svårt att få tag i annars (dock kanske det redan är försent att tänka på nu så i sådant fall får du kanske försöka ordna något med någon polare). Du vill ju som sagt inte se ut som en fattiglapp!

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem

Får tacka för alla svar.
Ringde iallafall kundtjänsten och frågade lite varför det saknades text/programpin.
Fick till svar att dom hade slutat med att skriva text för ungefär en månad sen eftersom dom var fullbeställda.
Sa att dom kan väl åtminstonde skriva på hemsidan att man inte får någon text med på mössan.
Och fick till svar " Ja det kan man tycka! "
Känns lite surt att man köpte en mössa för 1200kr som det inte ens finns text på.

Aja, det är väl som det är.

Permalänk
Skrivet av Segimer:

Jag håller till viss del med dig, i alla fall i Stockholm (har ingen koll på övriga landet) så känns studentfirandet rätt degenererat, att fara genom sta´n iklädd t-skjorta med öronsprängande musik och spruta ut flakvis med öl är inte det mest förfinade sättet att fira en avslutad utbildning på.
Bort med ölsprutandet, ner med musiken och på med kostym samt mer energi på att smycka åket, så har man något mycket finare.

Men det finns ju hur som helst mer till studenten än att åka flak och jag förstår inte att man kan vilja strunta helt i det, skulle i alla fall inte önska min student ogjord.

Vad gäller studentmössa så skrev jag själv att det är ren mössa utan ful maskinbrodyr och annat skräp som gäller i mina ögon.:)

Våran klass skippade flaket helt, och nöjde oss med en skön studentskiva och tyckte det var firande nog, även om de flesta annordnade skivor är till för festprissar som älskar att hoppa runt till dunka dunka så var det trevligt ändå, när man fick chansen att prata och umgås lite Att en öl kostade 63 spänn var ju kanske lite avtändande, men gick bra ändå.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoghurty:

Beställde en studentmössa ifrån http://studentmossor.abcgruppen.se/shop/web_shop2/show/12206.
Och där har dom ett sånt här designprogram där man får designa mössan själv.
Fick hem mössan, UTAN TEXT.
Och då började jag fundera lite, när jag beställde mössan så hittade jag inte vars man skulle skriva sitt namn/initialer på mössan. Efter många minuters letande så tog jag för givet att det var namnet man skrev in i början som blir som text.

Är det nån av er som huvudtaget kan hitta på den där hemsida vars man skriver in sina initalier?
Tror jag håller på bli galen.
För jag vågar inte ringa o skrika och vara förbannad på dom om det är jag själv som har klantat till det.
// MVH

Vi beställde därifrån, du skulle skrivit in allt du vill ha på mössan när man designar.

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoghurty:

Är det någon som har varit in på hemsidan och hittat vars man ska skriva texten någonstans?

När vi gjorde våra mössor så skulle man skriva i allt man ville ha på olika olika platser på mössan. Den tar liksom inte förgivet att den ska skriva in ditt namn bara för att du beställer i ditt namn.

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Medlem

Det går nog inte få med text om man beställer för sent, vet det för att jag beställde min och kunde få text för flera månader sen, medans min bror (han har gått om, tar studenten samtidigt som mig) beställde sin ny och kunde inte få med egen text på.

Visa signatur

Citera för svar!
Stationär: AMD Ryzen 5600x | 32GB G.Skill 3600Mhz | AMD Radeon 5700xt
Laptop:MacBook Pro 13" 2016 TB 16gb 512gb

Permalänk
Medlem

Gillar alla som "hade annat att göra".
Kul att spela WoW när alla har kul på riktigt?

Permalänk
Medlem

Seriöst man drar väl inte hem direkt efter avslutningen när resten av kompisarna i klassen har kul och umgås ? :S

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Våran klass skippade flaket helt, och nöjde oss med en skön studentskiva och tyckte det var firande nog, även om de flesta annordnade skivor är till för festprissar som älskar att hoppa runt till dunka dunka så var det trevligt ändå, när man fick chansen att prata och umgås lite Att en öl kostade 63 spänn var ju kanske lite avtändande, men gick bra ändå.

Låter inte helt fel det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Jag har inte förstått vad det är som är så speciellt med studenten? Man avslutar gymnasiet efter tre års studier... eh, inget speciellt.

Jobb är viktigare än fester... speciellt när man trivs på jobbet.

Ptja, handlar väl om den västerländska (eller kanske till och med mänskliga kulturen) att fira avslutningar och introduktioner. Dom flesta är ju inte särskilt viktiga i sig. Det är ju rationellt viktigare med att jobba än att gå på begravning eller bröllop, om man ska ta lite mer extrema exempel.

Permalänk
Antielefant
Skrivet av -=|ZetaXtreme|=-:

Du måste fixa text på din mössa fram till studenten om du vill inte vill bli utskrattad. Vet folk som inte hade det på vår student, de ville man ju inte ens kolla på. Se till att ha en hyffsad kostym också, du behöver inte ta en för fin då den ändå kommer bli nersprutad med Champagne men något billigt skräp från H&M/Dressman eller liknande duger inte, Stenströms är ganska lagom om du ska snåla kan du väll ta någon av de något bättre konfekterna typ Sir och sedan få den anpassad hos en skräddare, gå inte med svart kostym, vit skjorta och svart/röd slips då ser du bara fantasilös ut. Det är djävligt viktigt att du inte glömmer detaljer så som rätt skor (inga sneakers eller liknande för fan), en bra slips&näsduk, skjorta med riktig dubbelmanschett kombinerat med schyssta manschettknappar, etc. I flaskorna bör den finnas Cristal men i värsta fall duger någon vettig billigare typ Moët eller motsvarande. Glöm inte heller att boka limousine i god tid om ni inte har någon egen då det lätt kan bli svårt att få tag i annars (dock kanske det redan är försent att tänka på nu så i sådant fall får du kanske försöka ordna något med någon polare). Du vill ju som sagt inte se ut som en fattiglapp!

Vet att du är sarkastisk, men nu är det studenten vi pratar om, inte ett bröllop.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Jag har inte förstått vad det är som är så speciellt med studenten? Man avslutar gymnasiet efter tre års studier... eh, inget speciellt.

Jobb är viktigare än fester... speciellt när man trivs på jobbet.

Förstod inte jag heller först, gymnasiet är ändå frivilligt och firar man att man slutat studera? Nej, man kommer inte långt med gymnasieutbildning så länge man inte har rätt kontakter och tur. Men jag märkte, när jag tog studenten kunde man ha ett helt annat beteende utan att det skulle vara konstigt, jag menar... om man i en grupp hyr ett flak och super och skriker osv. vanligtvis ser man bara galen ut eller så är det något fel på en. Så det kändes ju rätt fritt att skapa oväsen o vara lite off vid studenten och ändå var det acceptabelt, med folk man ändå läst med i 3 år :P.

OnT: Tycker det är konstigt att de inte tar emot, kände folk som hade fått sina felskrivna eller att de var i dåligt skick, de fick nya någon vecka innan studenten lyckligtvis. Företaget är väl dryg....

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Yoghurty:

Får tacka för alla svar.
Ringde iallafall kundtjänsten och frågade lite varför det saknades text/programpin.
Fick till svar att dom hade slutat med att skriva text för ungefär en månad sen eftersom dom var fullbeställda.
Sa att dom kan väl åtminstonde skriva på hemsidan att man inte får någon text med på mössan.
Och fick till svar " Ja det kan man tycka! "
Känns lite surt att man köpte en mössa för 1200kr som det inte ens finns text på.

Aja, det är väl som det är.

Har de skrivit att man ska få med text för det priset så kan de ju inte bara vifta bort det med "ja det kan man tycka", antingen låter de dig returnera mössan eller så får de betala mellanskillnaden för vad det skulle kostat för en mössa utan text IMO.

Sen 1200 spänn? När jag tog studenten 2005 gick klassen ihop och beställde samtidigt, tror vi betala typ hälften av vad du betalat, och jag som student med andra prioriteringar tyckte det var dyrt då... :S

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phukkitt:

Har de skrivit att man ska få med text för det priset så kan de ju inte bara vifta bort det med "ja det kan man tycka", antingen låter de dig returnera mössan eller så får de betala mellanskillnaden för vad det skulle kostat för en mössa utan text IMO.

Sen 1200 spänn? När jag tog studenten 2005 gick klassen ihop och beställde samtidigt, tror vi betala typ hälften av vad du betalat, och jag som student med andra prioriteringar tyckte det var dyrt då... :S

Det är väldigt tydligt om man kan skriva in text eller inte. Om man beställer så sent som ts gjorde så kan man inte få med text. Man får även räkna med att det är dyrare när man beställer sent. Ts får acceptera att det är segt att denne beställt för sent för att få text och. Inte ska h*n få pengar tillbaka för det. Men vad fan gör text på mössan egentligen? Njut av dagen istället

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av flyawaynille:

Det är väldigt tydligt om man kan skriva in text eller inte. Om man beställer så sent som ts gjorde så kan man inte få med text. Man får även räkna med att det är dyrare när man beställer sent. Ts får acceptera att det är segt att denne beställt för sent för att få text och. Inte ska h*n få pengar tillbaka för det. Men vad fan gör text på mössan egentligen? Njut av dagen istället

Nu har jag inte varit inne i shoppen men om det står någonstans där att hans namn kommer finnas på mössan och det inte står något datum för när beställning senast måste göras för detta så är det butikens fel, ej TS.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phukkitt:

Nu har jag inte varit inne i shoppen men om det står någonstans där att hans namn kommer finnas på mössan och det inte står något datum för när beställning senast måste göras för detta så är det butikens fel, ej TS.

Det står inte att namnet kommer vara på mössan. När man beställer så sent som Ts gjorde så finns inte samma möjligheter att göra mössan som man vill som det gjorde för ett par månader sen. Då fick man själv lägga till om man ville ha text på mössan och vad man ville att det skulle stå. Butiken har alltså inte gjort fel.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoghurty:

Får tacka för alla svar.
Ringde iallafall kundtjänsten och frågade lite varför det saknades text/programpin.
Fick till svar att dom hade slutat med att skriva text för ungefär en månad sen eftersom dom var fullbeställda.
Sa att dom kan väl åtminstonde skriva på hemsidan att man inte får någon text med på mössan.
Och fick till svar " Ja det kan man tycka! "
Känns lite surt att man köpte en mössa för 1200kr som det inte ens finns text på.

Aja, det är väl som det är.

Knepigt att den kostar 1200kr och du inte ens får text har du beställt massa tillbehör? (visselpipa kalsonger osv?)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Knepigt att den kostar 1200kr och du inte ens får text har du beställt massa tillbehör? (visselpipa kalsonger osv?)

Grejen är att oftast har skolorna väldigt bra erbjudanden innan vårterminen börjar men efter att dessa erbjudanden går ut brukar priset gå upp kraftigt. Om man beställer nu på våran så blir priset väldigt högt.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Det står inte att namnet kommer vara på mössan. När man beställer så sent som Ts gjorde så finns inte samma möjligheter att göra mössan som man vill som det gjorde för ett par månader sen. Då fick man själv lägga till om man ville ha text på mössan och vad man ville att det skulle stå. Butiken har alltså inte gjort fel.

Ja vad gör texten på bröllopstårtan, egentligen. Eller ens namn öht, man kan väl bara heta den, dagarna blir väl ändå samma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Det står inte att namnet kommer vara på mössan. När man beställer så sent som Ts gjorde så finns inte samma möjligheter att göra mössan som man vill som det gjorde för ett par månader sen. Då fick man själv lägga till om man ville ha text på mössan och vad man ville att det skulle stå. Butiken har alltså inte gjort fel.

Tycker ändå att det är en princip sak att det ska vara text på mössan. Och sen borde det finnas information på hemsidan där det står klart och tydligt att mössan kommer utan text. Så att man kan ta en annan butik istället.

Permalänk

lägga till text efteråt brukar inte vara några problem alls:)

Dock så när jag tog studenten förra året så hade jag problem med abc-gruppen

Mössa 1: texten på baksidan var sned så fick ringa in och be dom skicka en ny, fick dock först skicka cirka 20 bilder till dom där jag verkligen bevisade att den va sned.
Mössa 2: texten på baksidan var fortfarande sned och ska jag lägga 1000 kr på en mössa jag ska ha en dag så ska det fan vara perfektion! räcker med en bild denna gången och dom börjar på den nya.
Mössa 3: texten var fortfarande sned(mer än på mössa 2) och nu hade dom t.om lyckats missa en bokstav. Nu fanns det heller ingen tid för dom att göra en ny.

Fick välja den bästa mössan(mössa 2) och abc-gruppen stod för alla mina kostnader. så en mössa som inte är helt perfekt men som är gratis. Det kan jag leva med. Men jag skulle inte rekommendera abc-gruppen till någon

Visa signatur

----

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

Vet att du är sarkastisk, men nu är det studenten vi pratar om, inte ett bröllop.

Fast bröllop kan du ha flera gånger. Studenten tar du bara en gång.

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64