Förslag på bra co-op spel?

Permalänk
Medlem

Förslag på bra co-op spel?

Tjenare!
Kommer ha det föräldrarfritt i nästan två veckor med min äldre bror ( vi är 18 och 19 ) så vi tänkte spela co-op spel så mycket vi kan Har inte gjort det förut och har ingen koll på bra spel inom området, finns det några ni kan komma på som är värda att lägga ner lite tid på?

Några krav vi tänkte ha på spelen:
-Svärd, magi, pilbågar, knivar, yxor, hammare, saxar?, spjut osv. dvs. ungefär som i WoW/Skyrim etc. ( Tror att alla fattar vid det här läget )
-Helst inte för gammalt, grafiken ska vara något vi kan stå ut med
-Third/First Person, dvs. vill inte titta på gubben uppifrån som i Diablo

Tack på förhand!

Mvh
Abe

Visa signatur

Case: Custom made: Chieftec Dragon Midtower
Motherboard: ASRock P67 Extreme 6 B3 CPU: Intel Core i5 2500k
GPU: 2x Sapphire Radeon HD5770 1GB CrossFire RAM: 8GB ( 2x4GB ) Corsair Vengeance DDR3 @1600 MHz
PSU:
Corsair TXV2 650W

Permalänk

Det enda som jag riktigt kan komma på är Fable spelen. Har dock inte testat coop och bara kört 2an men det är ett roligt spel.

Visa signatur

Skit komputter just nu, ska uppgraderas i sommarn.

Dropbox. Ha alltid dina filer med dig. 2Gb gratis. http://db.tt/pF5PXWu

Permalänk
Medlem

Fyller inte alls dina krav men tycker portal 2 har bästa co-op'en någoinsin.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

Fyller inte alls dina krav men tycker portal 2 har bästa co-op'en någoinsin.

Hur lång är coopen i portal 2? Har ju mest tänkt på RPG just för att vi kommer sitta ca 10 timmar / dag i två veckor och jag kommer ihåg hur man varvade portal 1 på nån timme max

Visa signatur

Case: Custom made: Chieftec Dragon Midtower
Motherboard: ASRock P67 Extreme 6 B3 CPU: Intel Core i5 2500k
GPU: 2x Sapphire Radeon HD5770 1GB CrossFire RAM: 8GB ( 2x4GB ) Corsair Vengeance DDR3 @1600 MHz
PSU:
Corsair TXV2 650W

Permalänk

BORDERLANDS med stora versaler!

Edit: Jag läste bara rubriken och såg inte dina krav.

Visa signatur

Main: ASRock Z390 Phantom Gaming ITX/ac | Intel Core i9 9900K | Corsair LPX 32GB 3200CL16 | EVGA RTX 2080 XC Gaming | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 EVO 1TB | Louqe S1 Ghost Limestone

Permalänk

Age of empires? Speciellt 2:an Ni borde testa det om ni tycker om strategispel! Ett game kan hålla på i flera timmar!

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem

Diablo 3?

Visa signatur

Fractal Design Arc | Fractal Design Newton R2 650W | Asus Maximus Gene V | Asus GTX 680 | i7-2700k @ 4.6GHz w. Kühler 620 | 2133MHz 8GB RAM | A-data S510 SSD 120GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AbeS:

min äldre bror

<---------

Skrivet av Wiggleforce:

BORDERLANDS med stora versaler!

Edit: Jag läste bara rubriken och såg inte dina krav.

Det är ganska nära, det perfekta spelet skulle vara Borderlands med normal grafik och svärd magi osv. istället för skjutvapen (och kanske lite flera klasser med mer variation), eller co-op till Gothic III.

Permalänk
Medlem

Borderlands är king, speciellt med alla expansions som finns. Kan sitta i flera timmar och nöta=)

Permalänk
Medlem

Halo, Sagan om den tredje tidsåldern.

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av AbeS:

Hur lång är coopen i portal 2? Har ju mest tänkt på RPG just för att vi kommer sitta ca 10 timmar / dag i två veckor och jag kommer ihåg hur man varvade portal 1 på nån timme max

skulle tro fem sex timmar första gången bereonde på problemlösningsförmåga. ofantligt underhållande dock.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

Trotts att ni ogillade grafiken i Borderlands (jag hatade den också i början) så tror jag att det är de co-op spel som bäst uppfyller de krav ni har, är verkligen riktigt kul, och tar tid att lvla upp till lvl 60, speciellt om man inte rushar igenom det, och grafiken vande jag mig vid rätt snabbt, älskar den nu

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Kogster:

skulle tro fem sex timmar första gången bereonde på problemlösningsförmåga. ofantligt underhållande dock.

Med tanke på att jag känner dessa killar så skulle jag nog snarare säga 3-4 timmar om ens de, så inget de kan sitta med någon längre tid

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Jag säger World at War, med hela sitt moddcommunity så håller det spelet i åtminstonne en månad

EDIT: Warface, PvE?

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk

Inte direkt Co-op men Minecraft är riktigt underskattat.
I alla fall PvP servers.

Visa signatur

Aka: Telefonskaft

Permalänk
Medlem

Roligaste Co-op jag spelat är Gears of War-serien med kompis

Inte direkt enligt er kravspec, men var tvungen att flika in det.

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av AbeS:

Några krav vi tänkte ha på spelen:
-Svärd, magi, pilbågar, knivar, yxor, hammare, saxar?, spjut osv. dvs. ungefär som i WoW/Skyrim etc. ( Tror att alla fattar vid det här läget )
-Helst inte för gammalt, grafiken ska vara något vi kan stå ut med
-Third/First Person, dvs. vill inte titta på gubben uppifrån som i Diablo

Uppfyller ju inte det första kravet tyvärr, men Battlefield 3 är extremt värt att köra co-op i. Då tänker jag främst på Multiplayer med 1–3 kompisar. (Man ska helst vara tre som spelar tillsammans i min mening, så fråga någon ni känner om den vill joina.) Gå in i samma Party, så att ni hamnar i samma Squad, och lira järnet!

Det går att köra Co-Op Mode också, men ni lär klara det på betydligt kortare tid än två veckor.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av AbeS:

Tjenare!
Kommer ha det föräldrarfritt i nästan två veckor med min äldre bror ( vi är 18 och 19 ) så vi tänkte spela co-op spel så mycket vi kan Har inte gjort det förut och har ingen koll på bra spel inom området, finns det några ni kan komma på som är värda att lägga ner lite tid på?

Några krav vi tänkte ha på spelen:
-Svärd, magi, pilbågar, knivar, yxor, hammare, saxar?, spjut osv. dvs. ungefär som i WoW/Skyrim etc. ( Tror att alla fattar vid det här läget )
-Helst inte för gammalt, grafiken ska vara något vi kan stå ut med
-Third/First Person, dvs. vill inte titta på gubben uppifrån som i Diablo

Tack på förhand!

Mvh
Abe

Diablo 3 är underbart i co-op!

Permalänk

Trine?

Permalänk
Medlem

EYE- Svärd, pistoler och väldigt annorlunda

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Neverwinter nights 2 + båda expansionerna, Ni kommer nog dock inte hinna köra igenom allt på 2 veckor. Sålänge ni inte nötar då

Vad jag ser så uppfyller det alla dina krav...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Med tanke på att jag känner dessa killar så skulle jag nog snarare säga 3-4 timmar om ens de, så inget de kan sitta med någon längre tid

Fortfarande skitkul. Får man tag i det för under 100:- (steam hade rea härom veckan t.ex.) så tycker jag det är värt.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Skrivet av Kogster:

Fortfarande skitkul. Får man tag i det för under 100:- (steam hade rea härom veckan t.ex.) så tycker jag det är värt.

Sant, dock tyckte jag inte co-open var så väldigt kul, alldeles för lätt, och det bästa med portal tycker jag ändå är storyn och stämningen under campaign, tyckte man tröttnade rätt snabbt, är lite som ett IQ test, kommer man på hur man ska göra på en så kan man använda samma metod på alla andra utmaningar, och där försvinner utmaningen imo

EDIT: Insåg nu hur självgod jag lät när jag skrev sådär xD menade mer att i ett IQ test så har en del frågor samma mönster, och tyckte att nästan hela co-op delen var så.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av filipcombat:

Age of empires? Speciellt 2:an Ni borde testa det om ni tycker om strategispel! Ett game kan hålla på i flera timmar!

Age Of Mythology är också riktigt roligt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Sant, dock tyckte jag inte co-open var så väldigt kul, alldeles för lätt, och det bästa med portal tycker jag ändå är storyn och stämningen under campaign, tyckte man tröttnade rätt snabbt, är lite som ett IQ test, kommer man på hur man ska göra på en så kan man använda samma metod på alla andra utmaningar, och där försvinner utmaningen imo

EDIT: Insåg nu hur självgod jag lät när jag skrev sådär xD menade mer att i ett IQ test så har en del frågor samma mönster, och tyckte att nästan hela co-op delen var så.

Jag och min polare skrattade i typ 3 minuter efter jag krossade honom med en dörr på första banan. Kanske bara är vi som är lättroade^^ Storyn forsätter ju faktiskt single campaignens story...

i.ö IQ test är jättetjatiga;)

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

Gauntlet, ärligt talat ett av dom roligaste COOP spelet som finns. Spelade originalversionen när jag var riktigt liten och upptäckte en dag en "nyutgåva" till PS2.

" Gauntlet II " Finns i playstation storen till PS3. Har inte spelat tvåan jag hade inte tvekat att köpa det iallafall. Hack and Slash, Magi, Svärd, Pilbågar, Blod, Power ups, Leveling. Allt finns och ger dig och brorsan en riktigt rolig session !

Visa signatur

Case - Silverstone Raven Rv03 → Mobo - Asus P8P67 Pro rev b3
CPU - i7 2600k @ 4,5 ghz → Corsair H70
PSU - Corsair AX850+ → RAM - x4 4gb Xms3
GPU - Gtx 580 →

Permalänk
Entusiast

Dungeon defenders, roligare än man kan tro ^^

Permalänk
Skrivet av Rewinding:

Gauntlet, ärligt talat ett av dom roligaste COOP spelet som finns. Spelade originalversionen när jag var riktigt liten och upptäckte en dag en "nyutgåva" till PS2.

" Gauntlet II " Finns i playstation storen till PS3. Har inte spelat tvåan jag hade inte tvekat att köpa det iallafall. Hack and Slash, Magi, Svärd, Pilbågar, Blod, Power ups, Leveling. Allt finns och ger dig och brorsan en riktigt rolig session !

*Spinger till PS3t för att logga i och köpa*

Underbart spel, även om jag själv föredrar Legends och Dark Legacy

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Kogster:

Jag och min polare skrattade i typ 3 minuter efter jag krossade honom med en dörr på första banan. Kanske bara är vi som är lättroade^^ Storyn forsätter ju faktiskt single campaignens story...

i.ö IQ test är jättecatiga

Jo, vet att storyn på sätt och vis fortsätter, men inte den intressanta delen av storyn imo xD

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av MOstling333:

Det enda som jag riktigt kan komma på är Fable spelen. Har dock inte testat coop och bara kört 2an men det är ett roligt spel.

Vet att co-op i Fable 3 är förskäckligt dåligt. (okej hela spelet är skit, men co-op delen tar priset, då det enda där co-op medlemen egentligen kan hjälpa är i striderna, som ändå är så galet lätta och urtråkiga att det känns helt meningslöst) Är inte säker på hur det var med co-op i tvåan, eller om det ens fanns.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |