Trasig nätverksdel i 990fx sabertooth?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borlänge
Registrerad
Okt 2011

Trasig nätverksdel i 990fx sabertooth?

Problemet är att datorn tar väldigt lång tid på sig att identifiera nätverket, ikonen nere till höger snurrar i ca 1 minut, när nätverket väl hittas fungerar det knappt. Ibland laddas t.ex. en sida skitsnabbt medan annat inte laddas alls. Började med att det var problem ~var 20e boot och nu får jag reboota 5-6 gånger innan internet fungerar normalt.

Har uppdaterat drivrutiner för nätverkskortet, flashat bios, bytt kontakt i routern, vet inte vad mer jag kan göra.

Sedan igår har jag även fått ett felmeddelande när jag bootar (inte alla gånger jag bootar dock) där det står:

"Server busy

This action cannot be completed because the other program is busy. Choose 'switch to' to activate the busy program and correct the problem."

Har alternativen "Switch to" "retry" och en avmarkerad "cancel".

Trycker jag på "Switch to" så öppnas startmenyn ?!, trycker jag på "retry" så kommer en ny ruta upp.

Googlade lite på detta och kom inte fram till något annat än att kolla eventlog, och i den verkar CCC.exe (ati-program) krångla får flera errors från ATI-skräp, bland annat det nedan. Vilka ATI-program kan man ta bort/stänga av ifall att det är den skiten som förstör allt? Har svårt att se varför det skulle orsaka problemen men har inget annat att gå på om det inte är ett hårdvarufel.

0000000038: 2012-05-25 10:05:06:402 Exception <UpdateJumpLists>: A valid active Window is needed to update the Taskbar
Exception Called by: ATI.ACE.CLI.Component.Dashboard.DBFavouritesSectionVMController::LoadBookmarks processID:00788 threadID:(CCCThreadNew:Dashboard) domainName:(CCC.exe ) assemblyName:(CLI.Component.Dashboard, Version=3.5.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=90ba9c70f846762e)

Har för övrigt ett lagligt windows 7 x64 pro sp1. Problemet med att det inte är "active" kanske är för att windows inte kommer åt internet?

Tacksam för hjälp!

AMD 1090T, 8gb Corsair xms3, AMD 7870, Sabertooth 990FX, Intel 520 120gb SSD, 750W Corsair 80+ i ett Fractal Design Define R3. HTPC - BitFenix Prodigy, AMD 3870, Samsung 830 128gb, Scythe Ninja 3.