Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Sep 2010

Spänningssökarna!

I Lund så har elever från årskurs 8 från nästan varje skola deltagit i tävlingen "Spänningssökarna" där vi ska försöka komma på en lösning till energiproblemen i världen.

Vi delades in i grupper inom klassen och röstade sedan fram en grupp från varje klass som ska representera klassen i en omröstning på internet där vemsomhelst kan rösta på bidragen. De fem bidragen med flest röster går vidare till finalen, där grupperna blir bedömda av en jury. Vinnaren får en klassresa till London!

Så till saken:
Min grupp blev framröstad till att representera vår klass, så jag tänkte passa på att dela vår sida så att ni som vill kan rösta på oss.

Kom ihåg att man kan rösta hur många gånger man vill, dock med ett visst tidsintervall emellan rösterna.

Rösta gör ni här

Länken går direkt till min grupps bidrag, men om ni vill rösta på någon annan grupp så kan ni givetvis också göra det.
Det är alltså bidrag "#07: Effektivisera solenergi" som min grupp står för.

/ Kattmat

Chassi: Fractal Design R3 CPU: Intel Core i5 2550K GPU: MSI GeForce GTX 770 (Powercolor Radeon HD 7970 never forget...) RAM: 2x4GB Corsair 1600MHz SSD: A-data 120GB HDD: Seagate 2TB Skärm: Benq G2220HD Tangentbord: Ducky 9008G2Pro Mx Greens Mus: Corsair M65 Headset: Sennheiser PC320

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2003

Jag ska fundera på saken om vilken jag anser vara bäst.
Er variant hade jag hellre föredragit på ett gym, där personerna som rör på redskapet gärna vill ha lite belastning. En sådär 300 Watt är inga som helst problem att plocka ur en motionscykel under lite längre tid, oja många kan bränna mer effekt, men det ska vara under en timma eller så..
Styrketräningsredskap går också såklart också plocka ur energi ur.

*edit*
På många kondensationsredskap står det klart och tydligt hur mycket effekt som man förbränner och som man skulle kunna använda till mer än värme i lokalen. Denna värmeeffekt förlorar man dock på vintern när man gör elenergi av den istället, men får dubbelt igen på sommaren då man slipper kyla ner anläggning.

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".