Spelat igenom på Normal, now what?

Permalänk
Medlem

Spelat igenom på Normal, now what?

Först och främst vill jag säga att jag inte är något inbitet Diablo-fan, så jag garderar mig mto ejn eventuellt korkad fråga;
Spelat igenom kampanjen på Normal med min Witch Doctor, vilket var rätt underhållande, men vad ska man göra nu? Är nästa steg att nöta igenom precis allt igen på en högre svårighetsgrad? Kan man hoppa och bara köra om bossarna eller hur fungerar det nu?

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Är nästa steg att nöta igenom precis allt igen på en högre svårighetsgrad?

Ja, precis så är det

Du måste köra om allt, iallafall så var det på Diablo 2 (spelar inte D3). Du spelar igenom exakt samma saker igen, fast denna gång svårare.
Du får chans till bättre drops, du blir högre level m.m

Permalänk
Medlem

Precis så är det ,allt igen.. jag är lv 60 redan tröttnat.. infernor är alldeless för svårt för att det ska vara kul enligt mig.. visst alla diablo 3 fans som läser på exakt vad för stats man ska ha osv kanske tycker de är kul men ja vill bara spela lite då och då och de är waaay to hard for that.. så rätt långtråkigt.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

då är du nog klar med spelet. gissa vad folk gjort i diablo 2 i 12 år? jo grindat efter loot diablo 3 är precis likadant. vill man klara inferno så måste man ha rätt utrustning och det kan ta väldigt lång tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Först och främst vill jag säga att jag inte är något inbitet Diablo-fan, så jag garderar mig mto ejn eventuellt korkad fråga;
Spelat igenom kampanjen på Normal med min Witch Doctor, vilket var rätt underhållande, men vad ska man göra nu? Är nästa steg att nöta igenom precis allt igen på en högre svårighetsgrad? Kan man hoppa och bara köra om bossarna eller hur fungerar det nu?

Ja ungefär, och det är faktiskt väldigt roligt att nöta igenom allt igen, det blir svårare och svårare. Och normal var så tråkigt att om du tyckte det var underhållande så kommer du älska nightmare, hell och inferno!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Först och främst vill jag säga att jag inte är något inbitet Diablo-fan, så jag garderar mig mto ejn eventuellt korkad fråga;
Spelat igenom kampanjen på Normal med min Witch Doctor, vilket var rätt underhållande, men vad ska man göra nu? Är nästa steg att nöta igenom precis allt igen på en högre svårighetsgrad? Kan man hoppa och bara köra om bossarna eller hur fungerar det nu?

Exakt, när du nu börjar på Nightmare börjar utmaningen lite, allt blir lite svårare och du kanske måste tänka på vilka skills du har Men du kan ju självklart välja vilket quest i Normal du vill köra igen!

Skrivet av Theunit:

Precis så är det ,allt igen.. jag är lv 60 redan tröttnat.. infernor är alldeless för svårt för att det ska vara kul enligt mig.. visst alla diablo 3 fans som läser på exakt vad för stats man ska ha osv kanske tycker de är kul men ja vill bara spela lite då och då och de är waaay to hard for that.. så rätt långtråkigt.

Inferno är skapat för att vara extremt svårt, man ska behöva grinda Hell ett tag så man får gearet så man ska kunna klara det.

Men det jag rekomenderar är att köra inferno med 2-3 vänner, det blir enklare än att köra själv, men jag skulle säga att se upp med 4 vänner, för det hoppet är väldigt extremt! (Precis dödat Skeleton King i inferno på 3 pers)

Permalänk
Medlem

Jahaja, då spelar jag om då

Tack för svaren allihopa

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Du kan även spela om med andra klasser och påbörja långtidsprojektet hardcore.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Först och främst vill jag säga att jag inte är något inbitet Diablo-fan, så jag garderar mig mto ejn eventuellt korkad fråga;
Spelat igenom kampanjen på Normal med min Witch Doctor, vilket var rätt underhållande, men vad ska man göra nu? Är nästa steg att nöta igenom precis allt igen på en högre svårighetsgrad? Kan man hoppa och bara köra om bossarna eller hur fungerar det nu?

Det låter kanske lite tråkigt, men när du kommer upp i svårare typ som hell och inferno kommer allt helt plötsligt bli svårt, du kommer få en utmaning, det lovar jag dig!

Normal kan man sprgina in i typ 10 st och slakta alla, om du gör det i inferno är du stendöd, du kan knappt tanka 1-2 mobs(varierar från klass till klass).