Efterlyder litet youtube gaming nätverk!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jul 2010

Efterlyder litet youtube gaming nätverk!

Hejsan, hoppas jag har postat i rätt del av forumet

Det är så att jag han en youtube kanal som gör gaming videor och nu vill jag gärna bli en youtube gaming partner. Jag vill inte ansöka till något av de stora som Machinima, TGN, Fullscreen mm. eftersom att chansen är väldigt liten att komma in, specielt när man ligger precis på gränsen till kraven
Nu till min fråga, är det någon som vet något lite mindre gamingnätverk som inte har så stora krav som T.ex TGN men 1000 dagliga visningar mm?

MVH Artur

Dator: Mobo: Gigabyte Z77-UD3H Cpu: Intel Core i5 3570K @ 4,6Ghz OC --- CoolerMaster Hyper 212 EVO GFX-card: Sapphire Radeon R9 280X Toxic PSU: Corsair RM 650W RAM: 8Gb(2gbX4) @ 1333Mhz.
Övrigt: Surfplatta: Asus eee Pad Transformer Prime TF201 Rooted Androwook 2.2(Android 4.2) Telefon: Samsung Galaxy S6 Edge 32GB stock ROM

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2006

Lita inte på några nummer som lullar runt! Det flesta nätverken kan till och med ta in små kanaler, så länge du gör bra/roliga/informativa filmer behöver du inte mycket views eller subscribers för att fånga god uppmärksamhet. Självklart är det en fördel med en någorlunda stabil fanbase.

Jag hade drygt 14k subs när jag blev tillfrågad partnership, hade aldrig skickat ett enda mail eller tänkt tanken förut.

Om du har copyright eller fått copyright eller en community strike så försvåras dina chanser oerhört mycket dock.

Jag är med machinima och är super nöjd, skicka ett mail till partner@machinima.com och försök kontakta Rishi på twitter @RdotChadha

Skrev detta i en annan tråd för inte så länge sedan.

Skrivet av Robbaz:

Det du huvudsakligen måste göra är att sticka ut från mängden, håll dig borta från för gamla spel eller spel där du bara blir en i mängden typ cod, battlefield, minecraft för ingen kommer då hitta ditt content. Satsa på nya spel, mods och dlc's som folk söker efter och det finns allmänt intresse av.

Först till kvarnen får först mala är också viktigt att veta, är du först upp med ett bra klipp kommer du säkert bli related till andra stora filmer och kanaler. Tags är då viktigt se till att citera tags som exempel "Diablo 3 act 3 ending" så kommer du har större chans att bli sökresultat eller related.

Satsa på minst 720p, har du uselt uppkoppling kan du alltid rendera till 720p30 wmv så blir filerna små och ser nice ut på tuben och inte mörka som många andra codecs lätt blir.

Ska du prata i filmerna se till att det inte är något brus, sprak eller knaster i bakgrunden. Flytta så nära micen det går och sänk även micen då kommer knapptryckningar och musklick försvinna lättare. Testa dig fram på den fronten. Om du är under 14år och har en så säga "barn röst" kommer du inte komma långt tyvärr.

Sen är det bara att panga ut filmer i din egen takt. Gör du många filmer snabbt kommer du få subscribers som subbat för att hinna med. Samma sak om du pangar ut filmer långsamt men mer genomtänkt då får du många subscribers som subbat för att inte missa något.

Gnäll aldrig på negativ feedback, ta inte heller bort negativ feedback heller då kommer du få haters. Bry dig inte en sekund om någon liten fitta ;)! Kom ihåg att om ett flamewar startar i dina comments stoppa dem inte! Alla som tar del i debatten ger dig mer views genom sina feeds. Ta bara bort och blocka personattacker, uppenbara troll, folk som reklamerar.

Om du verkligen vill ha siffror kan jag slänga lite nummer i luften själv, runt 2-10k views om dagen och runt 2000+ subs.

Såja! Kanske det hjälper lite?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2011

Rätt off topic, men hur ser det ut från din sida med kontraktet med machinema? eftersom tror det var braindeadly blev på lurad (enligt han) ett livstids kontrakt. Vilket nog inte e så kul. Eller hade han "otur"?

skrivit på mobilen

Skrivet av Robbaz:

Lita inte på några nummer som lullar runt! Det flesta nätverken kan till och med ta in små kanaler, så länge du gör bra/roliga/informativa filmer behöver du inte mycket views eller subscribers för att fånga god uppmärksamhet. Självklart är det en fördel med en någorlunda stabil fanbase.

Jag hade drygt 14k subs när jag blev tillfrågad partnership, hade aldrig skickat ett enda mail eller tänkt tanken förut.

Om du har copyright eller fått copyright eller en community strike så försvåras dina chanser oerhört mycket dock.

Jag är med machinima och är super nöjd, skicka ett mail till partner@machinima.com och försök kontakta Rishi på twitter @RdotChadha

Skrev detta i en annan tråd för inte så länge sedan.

Om du verkligen vill ha siffror kan jag slänga lite nummer i luften själv, runt 2-10k views om dagen och runt 2000+ subs.

Såja! Kanske det hjälper lite?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2006
Skrivet av Wully:

Rätt off topic, men hur ser det ut från din sida med kontraktet med machinema? eftersom tror det var braindeadly blev på lurad (enligt han) ett livstids kontrakt. Vilket nog inte e så kul. Eller hade han "otur"?

skrivit på mobilen

Kan inte säga att han blev lurad eller hade otur, många mindre kanaler är en chansning eller risk vilket man troligtvis ger man ett kontrakt efter. Efter ett tag får man nog en form av Löptid så man ska inte bli paranoid. Sen ska man såklart också läsa genom hela kontraktet och veta vad man skriver under!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av Robbaz:

Kan inte säga att han blev lurad eller hade otur, många mindre kanaler är en chansning eller risk vilket man troligtvis ger man ett kontrakt efter. Efter ett tag får man nog en form av Löptid så man ska inte bli paranoid. Sen ska man såklart också läsa genom hela kontraktet och veta vad man skriver under!

Jo men ett kontrakt som är livstid är J*vligt fult enligt mig, Men håller med dig på att man MÅSTE läsa hela kontraktet

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011

Machinima skulle jag satsa på om jag får lite mer visningar då dem står på den stabilaste grunden helt enkelt så du vet att du kan få några pengar om det är det du vill. Tänk bara på att vilket kontrakt/företag du än väljer läs igenom allt för h*lvete och tänk på copyright när du laddar upp saker annars kan det gå illa.

Skickades från m.sweclockers.com