Ta med sig grafikkort på flyget?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Aug 2011

Ta med sig grafikkort på flyget?

Hej, jag studerar för närvarande i Uppsala, men kommer att spendera sommaren uppe i Skellefteå. Jag räknar med en hel del Diablo 3 och liknande under sommaren, men datorn jag har uppe i norr är inte mycket att hänga i julgranen (gammalt slitet 4870 som ligger på 85 grader idle... *suck*).

Därför tänkte jag att jag kunde ta med mitt gtx 580 upp till norr och sätta det i gammelburken (för att efter sommaren antingen ta ner det igen alt. införskaffa ett kepler-kort).

Är det säkert (för kortet) att transportera det med flyg? Bör jag ha det i stora bagaget eller handbagage, och hur ska det paketeras?

Jag tänkte mig inpackning i originalförpackningen som sen placeras mitt i stora väskan, omgiven av kläder på alla sidor.

Erfarenheter/idéer uppskattas!

Mvh, John

Case: Fractal Design Arc MoBo: Asus SaberTooth P67 B3 CPU: Intel Core i5 2500k @4.5 GHz Cooler: Noctua NH-D14 GFX: Asus Geforce GTX 690 RAM: 16 GB Corsair Vengeance 1600 MHz SSD: Intel 320 series 160GB HDD: WD Caviar Green 2 TB PSU: Corsair TXV2 650W Monitor: LG IPS231P Accessories: Steelseries Sensei ¤ MS Sidewinder X4 ¤ Steelseries Siberia V2

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Okt 2006

Antistatpåse och handbagage borde väl vara okej? Jag skulle aldrig i mitt liv lägga något ömtåligt i en resväska för transport med flyg.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Jan 2004
Skrivet av Svj0hn:

Hej, jag studerar för närvarande i Uppsala, men kommer att spendera sommaren uppe i Skellefteå. Jag räknar med en hel del Diablo 3 och liknande under sommaren, men datorn jag har uppe i norr är inte mycket att hänga i julgranen (gammalt slitet 4870 som ligger på 85 grader idle... *suck*).

Därför tänkte jag att jag kunde ta med mitt gtx 580 upp till norr och sätta det i gammelburken (för att efter sommaren antingen ta ner det igen alt. införskaffa ett kepler-kort).

Är det säkert (för kortet) att transportera det med flyg? Bör jag ha det i stora bagaget eller handbagage, och hur ska det paketeras?

Jag tänkte mig inpackning i originalförpackningen som sen placeras mitt i stora väskan, omgiven av kläder på alla sidor.

Erfarenheter/idéer uppskattas!

Mvh, John

Skrivet av Segas:

Antistatpåse och handbagage borde väl vara okej? Jag skulle aldrig i mitt liv lägga något ömtåligt i en resväska för transport med flyg.

kan bara hålla med, antistat påse och en mindre kartong i handbagaget, skulle aldrig lagt något ömtåligt i det stora bagaget

Trädvy Permalänk
Skribent
Mathias Blomberg
Plats
Linköping
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av Segas:

Skrivet av lanbonden:

kan bara hålla med, antistat påse och en mindre kartong i handbagaget, skulle aldrig lagt något ömtåligt i det stora bagaget

-Detta, handbagaget ansvarar du ju själv över och vet vad som händer med det men i det stora bagaget så slängs väskor hit och dit och kan komma bort.

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair AX 850W] ≈ [ASUS Geforce GTX 1080 Strix] ≈ [Intel Core i5 8600K@4,8 GHz] ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [Corsair Vengeance LPX 16GB@3,0 GHz] ≈ [ASUS TUF Z370-Plus Gaming] ≈ [Samsung 860 EVO 500 GB] ≈ [Intel 520 180 GB] ≈ [Samsung HD103SJ 1 TB] ≈ [ASUS Xonar Essence STX] |
Skrivmaskinen: Lenovo G50-80 Min förlängning av mig själv: Samsung Galaxy S8 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Moon
Registrerad
Aug 2007

Mitt gick sönder när jag flyttade till Frankrike, men det hade nog med att jag inte packade ner det riktigt, tyckte dock själv jag var noga.