Ta med sig grafikkort på flyget?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Aug 2011

Ta med sig grafikkort på flyget?

Hej, jag studerar för närvarande i Uppsala, men kommer att spendera sommaren uppe i Skellefteå. Jag räknar med en hel del Diablo 3 och liknande under sommaren, men datorn jag har uppe i norr är inte mycket att hänga i julgranen (gammalt slitet 4870 som ligger på 85 grader idle... *suck*).

Därför tänkte jag att jag kunde ta med mitt gtx 580 upp till norr och sätta det i gammelburken (för att efter sommaren antingen ta ner det igen alt. införskaffa ett kepler-kort).

Är det säkert (för kortet) att transportera det med flyg? Bör jag ha det i stora bagaget eller handbagage, och hur ska det paketeras?

Jag tänkte mig inpackning i originalförpackningen som sen placeras mitt i stora väskan, omgiven av kläder på alla sidor.

Erfarenheter/idéer uppskattas!

Mvh, John

Case: Fractal Design Arc MoBo: Asus SaberTooth P67 B3 CPU: Intel Core i5 2500k @4.5 GHz Cooler: Noctua NH-D14 GFX: Asus Geforce GTX 690 RAM: 16 GB Corsair Vengeance 1600 MHz SSD: Intel 320 series 160GB HDD: WD Caviar Green 2 TB PSU: Corsair TXV2 650W Monitor: LG IPS231P Accessories: Steelseries Sensei ¤ MS Sidewinder X4 ¤ Steelseries Siberia V2

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Okt 2006

Antistatpåse och handbagage borde väl vara okej? Jag skulle aldrig i mitt liv lägga något ömtåligt i en resväska för transport med flyg.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Jan 2004
Skrivet av Svj0hn:

Hej, jag studerar för närvarande i Uppsala, men kommer att spendera sommaren uppe i Skellefteå. Jag räknar med en hel del Diablo 3 och liknande under sommaren, men datorn jag har uppe i norr är inte mycket att hänga i julgranen (gammalt slitet 4870 som ligger på 85 grader idle... *suck*).