problem med WoT fps, servern eller datorn?

Permalänk

problem med WoT fps, servern eller datorn?

Jag har börjat spela world of tanks och tycker det är värkligt roligt med historian och hela systemet med upgrades. Mitt problem har alltid varit de otroligt låga fps som brukar ligga runt 3 och alltid under 10, ping ligger mellan 200 och 500.
Jag tror att problemet ligger i datorn som äär en urusel laptop med dualcore på 2.1 GHz för jag brovade med att använda ethernet kabeln med bredband på 24 mbit och fick fortfarande 3fps, samma som trådlösa. Jag provade också den gamla desktop jag har med AMD processor på 2.7GHz med inbyggd grafik och då låg fps runt 5.

Jag undrar då att har de nåt problem med servrarna eller är min dator faktist så dålig

Permalänk

World of tanks kör bara på 1 processorkärna (sägs att multicore stöd ska komma men det vet man aldrig) och det gör att det blir hyffsat tungdrivet. Jag kan dock köra på medium och får oftast 60 Fps med min AMD athlon II 630 som inte kan anses särskillt kvick. Innan senaste patchen fick jag dock ofta stabila 25-30 fps.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

WoT kör som sagt på en enda kärna, så det är fruktansvärt laggigt, oavsett dator egentligen. Jag själv har väll allt mellan 50 och 20 FPS med mina datorer i signaturen...

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841