Permalänk

Diablo 3 HARDCORE

Är det bara jag här som spelar hardcore? tycker att normal är skit tråkigt, man bllir ju knappt straffad av att dö, tom inferno är larvigt lätt!

Så nu lirar jag Hardcore, och älskar det det krävs så mycket strategi, och tänkande allt man gör!

Permalänk
Medlem

Lirade väldigt mycket HC D2-LOD.
Nådde som mest lvl 98 med en necro, och den dog inte då utan jag slutade att spela den.
Men som D3 servrarna är nu så skippar jag det ett par månader.

Permalänk
Medlem
Citat:

tom inferno är larvigt lätt!

Du är så cool.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Får jag sola mig i skuggan av din e-penis? Fattar inte riktigt syftet med tråden

Permalänk
Medlem

Nej, inte bara du som lirar hardcore.
Nej, inferno är inte lätt. Tror knappast att du kan gå fram och solo ett elite-pack med knasiga combos hur lätt som helst.

Permalänk
Skrivet av Svensktiger:

Lirade väldigt mycket HC D2-LOD.
Nådde som mest lvl 98 med en necro, och den dog inte då utan jag slutade att spela den.
Men som D3 servrarna är nu så skippar jag det ett par månader.

fint, vad menar du med servrarna, att ms'en är skit?
du borde börja det är riktigt kul

Skrivet av Zaptoit:

Får jag sola mig i skuggan av din e-penis? Fattar inte riktigt syftet med tråden

Skrivet av Minsc S2:

Du är så cool.

Trodde dom flesta var över 10 på SC, jag vill se om det är några andra som spelar hardcore, eller med likasinniga tankar om diablo. eventuellt hitta några att spela hardcore med.. till skillnad från minsc kommentar fick jag mig ivarjefall ett gott skratt av zaptoit's kommentar

Permalänk
Medlem
Skrivet av eliasbajen:

tom inferno är larvigt lätt!

Det må vara lätt när man har fått gear, men är inte allt lätt i alla spel när man är gearad?

När man precis kommit till inferno och möter alla knasiga combos då är det inte lätt...

Permalänk
Skrivet av mppl:

Nej, inte bara du som lirar hardcore.
Nej, inferno är inte lätt. Tror knappast att du kan gå fram och solo ett elite-pack med knasiga combos hur lätt som helst.

jo, det är precis vad jag kan göra, gå fram och solo ett elite-pack jätte lätt, det ända som är "svårt" är att mobsen 1 shottar dig, men som wiz är jag fan immun (absorbar) skada hur jävla länge som helst, + mina mirror images..

Och bossar är skrattretande..
bara för att du tycker det är svårt, betyder det inte att det är svårt. Och om det nu skulle vara svårt, gå det tt använda google, för att hitta något som är larvigt bra..

Permalänk

börja med en lvl 1 utan gear, ungefär som när du började med D3 första gången då är det inte lika lätt!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Skrivet av Reyintaz:

Det må vara lätt när man har fått gear, men är inte allt lätt i alla spel när man är gearad?

När man precis kommit till inferno och möter alla knasiga combos då är det inte lätt...

Absolut inte, jag fick farma gear som en idiot!
och det har du nog rätt i till 99%, MEN det är inte det i hardcore, och därför spelar jag hardcore

Permalänk

Har en gubbe som jag lirar HC med, men jag håller mig gärna till normal då det är lättare att farma.

Permalänk
Skrivet av roykio:

börja med en lvl 1 utan gear, ungefär som när du började med D3 första gången då är det inte lika lätt!

det är precis vad man gör i hardcore... suck
Och när jag dödade diablo på inferno så hade jag ingen annan gubbe, dvs, började med en lvl 1 utan gear

Permalänk
Skrivet av CyberZaikoo:

Har en gubbe som jag lirar HC med, men jag håller mig gärna till normal då det är lättare att farma.

vilket level, och vilken act/quest, har ett par bra farming ställen för hardcore

Permalänk
Medlem
Skrivet av eliasbajen:

jo, det är precis vad jag kan göra, gå fram och solo ett elite-pack jätte lätt, det ända som är "svårt" är att mobsen 1 shottar dig, men som wiz är jag fan immun (absorbar) skada hur jävla länge som helst, + mina mirror images..

Och bossar är skrattretande..
bara för att du tycker det är svårt, betyder det inte att det är svårt. Och om det nu skulle vara svårt, gå det tt använda google, för att hitta något som är larvigt bra..

Inte sagt något om bossar. Dom är väldigt lätta.
Ber om ursäkt då jag inte visste att Wizards är odödliga men om du spelar någon annan klass så är det inte lika lätt, om du nu inte har den "bästa" gearen.

Permalänk
Skrivet av mppl:

Inte sagt något om bossar. Dom är väldigt lätta.
Ber om ursäkt då jag inte visste att Wizards är odödliga men om du spelar någon annan klass så är det inte lika lätt, om du nu inte har den "bästa" gearen.

den enda klass jag inte har är demon hunter..
den svåraste jag tycker är barbarian, men inte ens det är omöjligt på något sett,

Permalänk
Medlem
Skrivet av eliasbajen:

Absolut inte, jag fick farma gear som en idiot!
och det har du nog rätt i till 99%, MEN det är inte det i hardcore, och därför spelar jag hardcore

Tack för du håller med mig där, då behöver jag inte tro att du är någon idiot alla fall!

Men hur är det att sola elite packs etc efter nerfen som Blizzard gjorde mog Wizards? Kör själv en WD ibörjan av Act 2 och jag är stora problem att sola packs själv.

Permalänk
Skrivet av eliasbajen:

det är precis vad man gör i hardcore... suck
Och när jag dödade diablo på inferno så hade jag ingen annan gubbe, dvs, började med en lvl 1 utan gear

Suck.......

Jag menade att du måste kört en annan gubbe för att komma till inferno?

så råkade du ha ett bra vapen i kistan sen tidigare eller något. vet inte hur du spelat

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem
Skrivet av eliasbajen:

Trodde dom flesta var över 10 på SC, jag vill se om det är några andra som spelar hardcore, eller med likasinniga tankar om diablo. eventuellt hitta några att spela hardcore med.. till skillnad från minsc kommentar fick jag mig ivarjefall ett gott skratt av zaptoit's kommentar

Jaja, om nu syftet med tråden var att hitta likasinnade så visade du det inte över huvud taget varken i trådens namn eller i ditt första inlägg. Läser man ditt första inlägg så låter det som om du bara vill skryta om hur duktig du är i jämförelse med alla andra. Om du verkligen vill något med tråden, så skriv det istället från början. Annars är det klart att folk uppfattar det som att du bara vill skryta.

Visa signatur

CPU: Core i5 4690K | GPU: MSI GeForce GTX 970 Gaming | Mammabräda: Asus Maximus VII Ranger | Minnen: Corsair Vengeance 8 gb (2x4) 1600 Mhz | Kylare: Be Quiet! Pure Rock Slim | PSU: Evga SuperNova G2 750W | Chassi: NZXT H440 Red/Black

Permalänk
Skrivet av Reyintaz:

Tack för du håller med mig där, då behöver jag inte tro att du är någon idiot alla fall!

Men hur är det att sola elite packs etc efter nerfen som Blizzard gjorde mog Wizards? Kör själv en WD ibörjan av Act 2 och jag är stora problem att sola packs själv.

haha tack
om man har problem med elite packs som wiz behöver du använda mirror image och diamond skin, sen fokusera på att INTE bli träffad.. me såfot du har någon av mirror image eller diamond skin uppe, så ska du slowa dom och springa iväg!
(alltså inte använda diamond skin och mirror image samtidigt)

Permalänk
Medlem
Skrivet av eliasbajen:

fint, vad menar du med servrarna, att ms'en är skit?
du borde börja det är riktigt kul

Trodde dom flesta var över 10 på SC, jag vill se om det är några andra som spelar hardcore, eller med likasinniga tankar om diablo. eventuellt hitta några att spela hardcore med.. till skillnad från minsc kommentar fick jag mig ivarjefall ett gott skratt av zaptoit's kommentar

Du är 15, tror att du drar ner snittåldern en del på sweclockers... Meningslös tråd

Permalänk
Skrivet av roykio:

Suck.......

Jag menade att du måste kört en annan gubbe för att komma till inferno?

så råkade du ha ett bra vapen i kistan sen tidigare eller något. vet inte hur du spelat

vänta, vafan snackar du om?
nej, jag spelade bara på en gubber för att komma fram till inferno, innan min wiz hade dödat diablo på inferno så hade jag inte gjort en annan gubbe?
för att få gear gjorde jag om quest, och farmade bra ställen
missföstår jag dig extremt mycket nu?

Permalänk
Medlem

HC spelare här, lvl 52 barb och vågar mig inte riktigt ut i hell. Farmar källar questen just nu, du kanske har några tips på andra ställen?

Permalänk
Skrivet av Alliaria:

Du är 15, tror att du drar ner snittåldern en del på sweclockers... Meningslös tråd

tydligen inte

Permalänk
Skrivet av eliasbajen:

tydligen inte

... där är diskussionen slut....

Du körde Wizzard vilket är som att ha Wall Hack på BF3

Dessutom så förstår jag dig inte då det du skriver inte värkar gå ihop.

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Skrivet av obadja:

HC spelare här, lvl 52 barb och vågar mig inte riktigt ut i hell. Farmar källar questen just nu, du kanske har några tips på andra ställen?

jag tycker du ska försöka nå 55 innan hell
farma act 3, qeust 1, spring fram till dit han står här

Permalänk
Skrivet av roykio:

... där är diskussionen slut....

Du körde Wizzard vilket är som att ha Wall Hack på BF3

Dessutom så förstår jag dig inte då det du skriver inte värkar gå ihop.

jag KÖRDE wizzard, nu har jag även kört allt förutom DH..

Vad går inte ihop, förklara

Permalänk
Skrivet av eliasbajen:

jag KÖRDE wizzard, nu har jag även kört allt förutom DH..

Vad går inte ihop, förklara

Läs det du skrivit och kom sedan tillbaka...

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Skrivet av folmeroN:

Jaja, om nu syftet med tråden var att hitta likasinnade så visade du det inte över huvud taget varken i trådens namn eller i ditt första inlägg. Läser man ditt första inlägg så låter det som om du bara vill skryta om hur duktig du är i jämförelse med alla andra. Om du verkligen vill något med tråden, så skriv det istället från början. Annars är det klart att folk uppfattar det som att du bara vill skryta.

det ber jag om ursäkt för

Permalänk
Skrivet av roykio:

Läs det du skrivit och kom sedan tillbaka...

jag ser inget, säg vad jag gör för fel. Eller skriv inte

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag spelar enbart HC. Jag lirade SC när jag var yngre och spelade D2, men sen blev det HC i LoD i relativt många år. Nu finns det ingen återvändo. Det skulle kännas konstigt att skapa en SC-karaktär i dagsläget med vetskapen att jag kan dö precis hur många gånger som helst utan att det spelar någon som helst roll. I mina ögon är det definitionen av ett väldigt tråkigt spel.

Just nu level 42 wizard. Jag hinner inte spela särskilt mycket pga. sista tentorna i skolan den kommande veckan.