Skapa fläktschema 6870

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Klyktattarland
Registrerad
Mar 2012

Skapa fläktschema 6870

Hej!

Jag undrar om det finns något program som man kan skapa ett eget fläktschema till sitt HD 6870?
Har den senaste tiden kört med 50% som standard, men har tänkt att ändra på det, så att när jag kollar på film osv går fläkten på typ 15%, men när jag spelar så går den på typ 60-70%. Hur ska Jag gå tillväga?

Spela World of Tanks med oss på SweClockers.com!
Vi har en inofficiell klan där alla som gillar att vara social och spela tanks får vara med!
SweC - World of Tanks clan
Välkommen!

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Whimsyshire
Registrerad
Nov 2011

MSi afterburner eller Evga Precision X kirra biffen. Du kan göra ett eget fläktschema där du bestämmer fläktens varvtal efter grafikkortets temperatur.

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Klyktattarland
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av mr_svahn:

MSi afterburner eller Evga Precision X kirra biffen. Du kan göra ett eget fläktschema där du bestämmer fläktens varvtal efter grafikkortets temperatur.

Grymt! Kostar de något?

Vi har en inofficiell klan där alla som gillar att vara social och spela tanks får vara med!
Välkommen!

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Whimsyshire
Registrerad
Nov 2011

Nepp, bara å ladda ner. http://event.msi.com/vga/afterburner/download.htm
klicka på "download MSI Afterburner"

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Klyktattarland
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av mr_svahn:

Nepp, bara å ladda ner. http://event.msi.com/vga/afterburner/download.htm
klicka på "download MSI Afterburner"

Tackar, fungerar bra!

Välkommen!