Minecraft vill inte starta.

Permalänk
Medlem

Minecraft vill inte starta.

Hej

Det går bra för mig att skriva in mina inloggnings uppgifter på Minecraft och när jag klickar på logga in står det att den loggar in och den laddar. När den laddar klart så bilr spelet svart och det slutar att svara. Sitter på en dator som har Windows XP och tillräckligt bra hårdvara för att kunna köra spelet och jag har senaste variationen av Java och grafik drivrutiner installerat. Någon som har en ide om vad som kan vara fel?

Permalänk
Medlem

gör en force update, du kanske har moddat sönder det helt enkelt

Visa signatur

Kom ihåg att ''Citera" mig ifall ni vill ha svar

Intel i5-4460 | GTX 760 | MSI B85M G43 | Crucial Ballistix 8GB | Intel 335 SSD

Permalänk

Har du installerat några client mods?
Ett vanligt fel när man gör det är att man inte tar bort META-INF foldern vilket skapar detta syndrom.
Annars vet jag inte, testa rensa i "C:\Users\Pontus\AppData\Roaming\.minecraft" (Win 7) och starta minecraft.exe och låt den ladda ner en ny uppsättning av filerna.

Visa signatur

Dator: Fractal Design Define C | Intel i7 7700k | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Strix Z270E | 16GB Corsair Vengeance 2400MHz | Gigabyte GeForce GTX 1070 OC | OS: Samsung 960 EVO 500GB | Media: 1TB "noname" SSD | Corsair RM550X

Permalänk
Medlem
Skrivet av thernztrom:

Har du installerat några client mods?
Ett vanligt fel när man gör det är att man inte tar bort META-INF foldern vilket skapar detta syndrom.
Annars vet jag inte, testa rensa i "C:\Users\Pontus\AppData\Roaming\.minecraft" (Win 7) och starta minecraft.exe och låt den ladda ner en ny uppsättning av filerna.

Därav mitt inlägg att han borde göra en "Forced update"....

Visa signatur

Kom ihåg att ''Citera" mig ifall ni vill ha svar

Intel i5-4460 | GTX 760 | MSI B85M G43 | Crucial Ballistix 8GB | Intel 335 SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av willaim:

gör en force update, du kanske har moddat sönder det helt enkelt

Skrivet av thernztrom:

Har du installerat några client mods?
Ett vanligt fel när man gör det är att man inte tar bort META-INF foldern vilket skapar detta syndrom.
Annars vet jag inte, testa rensa i "C:\Users\Pontus\AppData\Roaming\.minecraft" (Win 7) och starta minecraft.exe och låt den ladda ner en ny uppsättning av filerna.

Har inte moddat något. Ska prova installera om allt endå. Tack för snabba svar

Permalänk
Medlem

Har provat ta bort allt som har med Minecraft att göra och installerat om det och gjort en force update men funkar fortfarande inte :/

Permalänk

Testa att ta bort .minecraft mappen i %appdata%/roaming och ladda ner det igen om du inte har gjort det

Permalänk

Testa att göra en .bat fil, så du allokerar mer minne till minecraft, själv har mitt 6GB att tillgå.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av BubbaRayz:

Testa att ta bort .minecraft mappen i %appdata%/roaming och ladda ner det igen om du inte har gjort det

Har gjort det

Skrivet av Slaktardej:

Testa att göra en .bat fil, så du allokerar mer minne till minecraft, själv har mitt 6GB att tillgå.

Hur går man det?

Permalänk
Skrivet av Extol:

Har gjort det

Hur går man det?

Kan göra iordning en text om du skriver namnet på din dator och hur mycket ram du vill lägga på MC.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extol:

Hur går man det?

min ser ut så här:

javaw -Xmx8192m -Xms4096m -jar "C:\Users\jacob\Downloads\Minecraft.exe"

bytt bara det efter User\ platsen där minecraft.exe ligger och sen kan du ju ändra hur mycket minne som ska användas också.

Visa signatur

Dator: Ryzen 5900X, 32GB RAM, RTX3080
Ljud: SMSL SU-8, HDVA600, HD800.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Kan göra iordning en text om du skriver namnet på din dator och hur mycket ram du vill lägga på MC.

Skrivet av bjinko:

min ser ut så här:

javaw -Xmx8192m -Xms4096m -jar "C:\Users\jacob\Downloads\Minecraft.exe"

bytt bara det efter User\ platsen där minecraft.exe ligger och sen kan du ju ändra hur mycket minne som ska användas också.

Tack för hjälp. Funkar nu