Spel med Unreal Engine kraschar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hammarö
Registrerad
Jan 2004

Spel med Unreal Engine kraschar

Hej! Jag är inte helt hundra på om detta är rätt forumsdel för mitt problem, men förhoppningsvis är det rätt.

Jag fick 2 stycken 19 tum-skärmar i tidig födelsedagspresent av familjen i förrgår. Efter att jag hade lugnat ner mig (fick en bärbar dator också), kopplade jag in båda skärmarna till min stationära dator. Allt gick suveränt bra, men det laggade lite i Windows (lagget är borta nu i Windows). Se min signatur för att ta reda på vad för grafikkort jag har. Det är ju några år gammalt. Hur som helst.

Spel som Just Cause 2, Operation Flashpoint: Dragon Rising och The Elder Scrolls V: Skyrim startar utan några som helst problem, men när jag väl ska starta till exempel Rainbow Six: Vegas 2, blir allt svart och jag hör nVIDIA-introduktionen som har laggat fast. Efter några sekunder blir det tyst och spelet kraschar. Exakt samma sak händer för andra spel som använder sig av Unreal Engine, så som Red Orchestra 2: Heroes of Stalingrad och Mirror's Edge.

Vad tror ni problemet kan vara? Är mitt grafikkort för gammalt för att köra Unreal Engine-spel med 2 skärmar inkopplade? Jag kör inte dual-screen inne i spelen (tror inte ens att det går med mitt grafikkort). Det gör jag bara i Windows. Grafikkorts-drivrutinerna är de allra senaste (uppdaterade dem igår). Detsamma gäller för DirectX, som jag uppdaterade genom webb-installationen.

Tack på förhand.

Citera mig om du önskar ett snabbare svar.
Min blogg

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011

Har hört att Unreal Engine och vissa andra spel fått massor av artefakter/inte startat alls efter den senaste uppdateringen. Hade samma sak på ett Mobility Radeon 4250 med Star Trek Online, och det funkade fint innan.

edit: En skärm då bara, såklart.

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || Silverstone FT05B
CPU/Cooler: Ryzen 1600X @3.925Ghz 1.33v || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS GTX1070 Dual OC
https://valid.x86.fr/416knk

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hammarö
Registrerad
Jan 2004

Oh. Jag hoppas att ATI släpper en fix till uppdateringen snart då

Min blogg

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av edgren:

Oh. Jag hoppas att ATI släpper en fix till uppdateringen snart då

*Host host AMD!*

Spela World of Tanks med oss på SweClockers.com!
Vi har en inofficiell klan där alla som gillar att vara social och spela tanks får vara med!
SweC - World of Tanks clan
Välkommen!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hammarö
Registrerad
Jan 2004
Skrivet av Slaktardej:

*Host host AMD!*

Ja. Det är i och för sig sant

Min blogg