Powercolor Radeon HD 7970 X2 på bild

Permalänk
Medlem

Till alla som oroar sig för microstuttering: då priset kommer vara av astronomiska summor samt att plastkåpan är stor nog att rymma ett litet djur så medföljer ju självfallet en extremt tränad ninjaapa som manuellt scannar igenom alla bilder och klistrar ihop dem så att microstuttering inte uppstår. There, problem solved.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Skrivet av Arginj:

Till alla som oroar sig för microstuttering: då priset kommer vara av astronomiska summor samt att plastkåpan är stor nog att rymma ett litet djur så medföljer ju självfallet en extremt tränad ninjaapa som manuellt scannar igenom alla bilder och klistrar ihop dem så att microstuttering inte uppstår. There, problem solved.

Kärlek på den kommentaren! <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av FabianoFerrari:

KILL IT BEFORE IT LEGS EGGS

"legs eggs?"

Permalänk
Skrivet av FribBe:

"legs eggs?"

Har du inte sätt sånna ben ägg? ruskigt farliga

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk

Tveksamt färgval, annars hade det varit ett solklart köp *trollface*

OnT: häftig produkt, blir skoj att se hur det presterar!

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av roykio:

Har du inte sätt sånna ben ägg? ruskigt farliga

Vem är Ben Ägg?

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

a men då har man ju microsuttering på köpet också !

När det är ett tredje kort inblandat så försvinner det mesta av microstuttering. Det tredje kortet fixar det.

Permalänk
Skrivet av Dimman:

Vem är Ben Ägg?

Nej nej ben som i ben du går med... glöm det

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Skrivet av Wallman_91:

Är ju helt sjukt hur många som överdriver i dom här kommentarerna och de flesta äger även ett kort från Nvidia! Undrar om Nvidia fansen är oroliga eller nåt...?

525W, 3 st 8-pin och detta på en arkitektur som inte riktigt nådde upp till GK104, speciellt inte i effektivitet... Jag tror inte någon som sitter på ett nVidia behöver vara orolig.

Permalänk
Medlem

"Väl tilltagen"
Bara jag som har börjat använda den frasen?

Visa signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4,20 GHz GPU: ASUS ROG Matrix R9 290X
RAM: 4x2GB Corsair Dominator CL8 1600Mhz SSD: Samsung 840 250GB
PCB: ASRock 990FX Extreme9 SPU: Xonar D2 PSU: Corsair AX 750 W
Jag har högre V-core än dig! http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2427150

Permalänk
Medlem
Skrivet av roykio:

Har du inte sätt sånna ben ägg? ruskigt farliga

Sätt? Nja, har inte SETT några heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lundiin:

Intressant, powercolor börjar göra snygga kort! Backplate på de oxå!

Förstår dock inte varför dom ska förstöra hela kortet med en jävla logga där det står "DEVIL13"

Kan du förklara för mig varför det är positivt med backplate?

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Men det gör jag, och tydligen många andra här

Förstår verkligen inte varför folk bryr sig om sånt? Det är ju inte som när man köper en ny bil som man glider runt och ser cool ut i, eller går du genom stan och bär på datorn "heeeeey baby check out the cooler on my brand new GFX, feelin horny?"

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem

holy mother of god, det där är inge liten grej O.O

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem

vet inte riktigt hur jag ska uttrycka mig... men JÄVLAR!<33

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Kan du förklara för mig varför det är positivt med backplate?

Lättare att hantera vid montering, är positivt.

Ang grafikkortet: GE MIG!

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Pimpim666:

Jo men i dom flesta spel och flesta fall märker man inte av det.

och siktar man efter att ha 3 eller fler gpuer är GTX 600 serien helt värdelös.

Har du kollat på AMD microsuttering vs Nvidia? och 600 serien vs 700 serien så väljer jag hellre adaptive vsync och ingen microsuttering.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Man fick sig många fniss när man läste igenom tråden alltså! Haha.

Vilket jävla kort!

Skrivet av HElephant:

3x8-Pin = 3x150W = Upp till 450W strömförbrukning

+75W från PCI-E bussen så 525W

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Kan du förklara för mig varför det är positivt med backplate?

den håller gpu rak, kraftiga kort blir rätt varma så svalare på andra sidan, brukar kyla några transitorer* på baksida, tror oxå att det skydd mod esd och sist och inte minst fint:)

btw om den inte har bakplate så betyder det ju att det inte finns någon kylfläns som sitter på minnerna?(riktig kylfläns, sån som kyler alla minnerna)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomaseron:

Lättare att hantera vid montering, är positivt.

Ang grafikkortet: GE MIG!

Skämtar du eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

den håller gpu rak, kraftiga kort blir rätt varma så svalare på andra sidan, brukar kyla några transitorer* på baksida, tror oxå att det skydd mod esd och sist och inte minst fint:)

btw om den inte har bakplate så betyder det ju att det inte finns någon kylfläns som sitter på minnerna?(riktig kylfläns, sån som kyler alla minnerna)

Kollade du inte på förra sweclockers Fredagspanel där dem dissade Backplate rätt hårt flera gånger. Varken Jonas eller Emil kunde förstå sig på folk på forumet som ville ha backplate.

Permalänk
Skrivet av Tommy_h:

Förstår verkligen inte varför folk bryr sig om sånt? Det är ju inte som när man köper en ny bil som man glider runt och ser cool ut i, eller går du genom stan och bär på datorn "heeeeey baby check out the cooler on my brand new GFX, feelin horny?"

Nej, jag glider genom galleriet här i stället

Nej men seriöst, sluta fjanta dig. Varför tror du att folk lägger mycket pengar på chassin och sleeve? Du måste väl ändå förstå själv vad jag menar, att alla tycker olika och använder sina datorer till olika saker, och att det inte är samma sak som att köpa en bil? Jag bygger datorer ungefär som jag bygger lego. De ska inte bara fungera bra, utan även se bra ut, och huvudsaken är att bygga dem, inte att leka med dem

Jag blir så trött på folk som ska visa hur vuxna och sofistikerade de är genom att tydligt visa att det är funktionalitet som är det viktiga, att chassit helst ska smälta in i väggen, och framför allt att vad de tycker är rätt, och att alla andra tycker fel. Lägg ner, det är bara pinsamt. Låt folk gilla backplates om de vill det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

"legs eggs?"

Haha, årets felstavning!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Skrivet av landahl:

Kan du förklara för mig varför det är positivt med backplate?

Kan du förklara varför det är positivt med sleeve?

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Nej, jag glider genom galleriet här i stället

Nej men seriöst, sluta fjanta dig. Varför tror du att folk lägger mycket pengar på chassin och sleeve? Du måste väl ändå förstå själv vad jag menar, att alla tycker olika och använder sina datorer till olika saker, och att det inte är samma sak som att köpa en bil? Jag bygger datorer ungefär som jag bygger lego. De ska inte bara fungera bra, utan även se bra ut, och huvudsaken är att bygga dem, inte att leka med dem

Jag blir så trött på folk som ska visa hur vuxna och sofistikerade de är genom att tydligt visa att det är funktionalitet som är det viktiga, att chassit helst ska smälta in i väggen, och framför allt att vad de tycker är rätt, och att alla andra tycker fel. Lägg ner, det är bara pinsamt. Låt folk gilla backplates om de vill det!

Men du har ju helt åt helsike fel grabben, självklart är det insidan som räknas. Sitter du och tittar på din datorlåda när du spelar eller? Jag kollar på bildskärmen hela tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Kollade du inte på förra sweclockers Fredagspanel där dem dissade Backplate rätt hårt flera gånger. Varken Jonas eller Emil kunde förstå sig på folk på forumet som ville ha backplate.

nej, förresten har du alldrig sett gpuer på internet som har förstörts pga tungkylare, genom att kortet böjs? typ med kylaren arctic xtreme 2. eller har du någon gång känt på dett gpu efter lite belastning? eller att det står gpu kartongen låt ditt gpu sitta i datorn i några minuter innan du tar ut den från datorn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Har du kollat på AMD microsuttering vs Nvidia? och 600 serien vs 700 serien så väljer jag hellre adaptive vsync och ingen microsuttering.

Men då köper du heller inte 3 kort i den serien.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaks:

Det är insidan som räknas! Skiter fullständigt i hur kortet ser ut xD

Även om det var ett rosa grafikort med bumbibjörnarna på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SebboD:

Visst men du glömmer bort microstuttering, som vissa säger så märker vissa av det och andra inte, likt 75 vs 120 Hz. Jag kan inte spela med microstuttering och därför skulle 7970 CF kännas mycket sämre. För att inte tala om strömförbrukningen på 7970 X2. Dessutom kan man förmodligen klocka 690 mer än 7970 X2.

Testerna visar på att microstuttering inte ska vara något större problem i tre GPU lösningar. Fler GPUer ger mindre microstuttering.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk

gigantiskt!! vem köper det?