Fläkt som skurit på windforce kylare

Permalänk

Fläkt som skurit på windforce kylare

Som sagt, idag började en av fläktarna på mitt gtx570 låta som ett tröskverk. Verkar vara lite från och till , men snart skär den nog helt

Går det att byta ut en enstaka fläkt i kylaren? Om inte funderar jag på att bara tejpa fast fläkten, kortet lär klara sig på två.

Känns som för mycket strul att byta hela grafikkortet i alla fall, då det fungerar bra annars.

Mvh
//Markus

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mackan3379:

Som sagt, idag började en av fläktarna på mitt gtx570 låta som ett tröskverk. Verkar vara lite från och till , men snart skär den nog helt

Går det att byta ut en enstaka fläkt i kylaren? Om inte funderar jag på att bara tejpa fast fläkten, kortet lär klara sig på två.

Känns som för mycket strul att byta hela grafikkortet i alla fall, då det fungerar bra annars.

Mvh
//Markus

Hör av dig till Gigabyte, det går nog att lösa!
Annars, skulle jag byta kylare.

Visa signatur

|NZXT H440 Black |GTX 970 STRIX|GIGABYTE Z97X-SLI|Corsair XMS3 1600 mhz 8x2 GB|Intel Core i5 4690K(4,0GHz)|Corsair RM750x| ADATA SSD PREMIER 256GB + Samsung 850 EVO 500GB |Corsair H110i|

Permalänk
Skrivet av Deaflong:

Hör av dig till Gigabyte, det går nog att lösa!
Annars, skulle jag byta kylare.

Tack, jag skickar en fråga till gigabyte support

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem

skickar du kortet på lagning så kommer det att dröja!! så kolla om du kan fixa det själv utan att bli av med garantin, du vet sånna klistermärke, testa med att tyrcka ner fläkten lite ner några gånger, kolla vad den träffar och gör att den låter så mycket, det brukar vara små fel, annars kolla om gigabyte kan skicka dej en kylare/fläktar.

Permalänk
Skrivet av Gulbanan:

skickar du kortet på lagning så kommer det att dröja!! så kolla om du kan fixa det själv utan att bli av med garantin, du vet sånna klistermärke, testa med att tyrcka ner fläkten lite ner några gånger, kolla vad den träffar och gör att den låter så mycket, det brukar vara små fel, annars kolla om gigabyte kan skicka dej en kylare/fläktar.

Jag anade att det skulle ta tid, kommer inte skicka in kortet för en sådant fel.

Tejpade fast fläkten nu, det får gå tills jag hört med gigabyte

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Skrivet av Mackan3379:

Jag anade att det skulle ta tid, kommer inte skicka in kortet för en sådant fel.

Tejpade fast fläkten nu, det får gå tills jag hört med gigabyte

Jag har nog samma fel på mitt GTX570 SOC. Den är väldigt högljud, vilket denna kylare inte bör vara. Fick du nått svar från Gigabyte?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av punkarn89:

Jag har nog samma fel på mitt GTX570 SOC. Den är väldigt högljud, vilket denna kylare inte bör vara. Fick du nått svar från Gigabyte?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, de skickade inte en ny kylare :-/

Jag gjorde en RMA på grafikkortet till Dustin, passade på samtidigt som jag bytte mitt nätaggregat som hade coilwhine.

Fick ett nytt grafikkort till slut.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk

Skickade tillbaka mitt kort till komplett. Hoppas jag får nått bättre, typ 660ti. GTX570SOC finns ju inte längre.

Permalänk

Fick svar från Komplett idag, får ett GTX 660 OC. Synd då jag hoppades på ett GTX 660 Ti, men det var väl för mycket att hoppas på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av punkarn89:

Fick svar från Komplett idag, får ett GTX 660 OC. Synd då jag hoppades på ett GTX 660 Ti, men det var väl för mycket att hoppas på.

Fråga annars om du kan lägga en liten peng i mellan och få ett Ti istället?

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk

Har frågat, men inte fått något svar ännu. Är något besviken då GTX 570 SOC är på snudd GTX 580 prestanda. Och GTX 660 är inte lika bra när man drar upp upplösning och AA.

Fick även kollinumret idag så kortet är redan skickat.

Skickades från m.sweclockers.com