Amazon.co.uk hävdar att Crysis är en VHS

Permalänk
Medlem

Amazon.co.uk hävdar att Crysis är en VHS

Jag ville köpa:
http://www.amazon.co.uk/Crysis-Maximum-Edition-PC-DVD/dp/B001...
Och lade en order på den men noterade att priset var märkligt.

Efter att ha kontaktat amazon supporten fick jag svaret:

Citat:

I have looked at your order#(SNIP) and see that video game "Crysis - Maximum Edition (PC DVD)" comes under Video (VHS tapes) category and not under DVD category. Therefore the delivery charge of 4.02 GBP was applied to your order. I am sorry that this information wasn't clear when you've placed the order.

Någon mer än jag som tycker detta är skrattretande?

Permalänk
Medlem

Vad är det som skulle vara skrattretande, att de begått ett misstag och rättar till detta när det uppmärksammas?

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

spelet är väl en DVD ? och inte en VHS ?

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

Jag tror att det kan vara ett tjockt dvd fodral vilket är i storlek som VHS. Därför lite högre fraktpris.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Det är nog Crysis Vic 64 edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Jag tror att det kan vara ett tjockt dvd fodral vilket är i storlek som VHS. Därför lite högre fraktpris.

Ja, rimligen handlar det om den fysiska storleken och/eller vikten. Vad det är i påverkar ju knappast fraktkostnaden.

Dock kan man ju tycka att det är lite lustigt att de har en fraktkategori som kallas "VHS".

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Måste vara Crysis 2, som ser ut som VHS-kvalité jämfört med Crysis/Warhead

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Vad är det som skulle vara skrattretande, att de begått ett misstag och rättar till detta när det uppmärksammas?

Problemet är att de hävdar att det är rätt och inte vill rätta till det.

jag beställde för övrigt andra spel. T.ex. Tropico 4 (enkel dvd och enkel fodral) och de ville de också ha VHS pris för.

Permalänk
Medlem

VHS =Virtual Head-shooter, lite udda benämning på en kategori, menmen..

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av exodeus:

Problemet är att de hävdar att det är rätt och inte vill rätta till det.

jag beställde för övrigt andra spel. T.ex. Tropico 4 (enkel dvd och enkel fodral) och de ville de också ha VHS pris för.

Här har du fraktkategorierna som de listar för kunder: http://www.amazon.co.uk/gp/help/customer/display.html?ie=UTF8...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av frankof:

VHS =Virtual Head-shooter, lite udda benämning på en kategori, menmen..

Fast nu står det ju VHS Tapes...

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Skrivet av frankof:

VHS =Virtual Head-shooter, lite udda benämning på en kategori, menmen..

du kan vara i den prekära situationen att du har en 90talist i andra änden som inte vet vad ett VHS-band är för nått men vet vad en Virtual Head-shooter är för något.

När man möter hopplös idioti ska man läsa Sven Stolpes "Möte i Värmland" och komma ihåg att det alltid är den som möter som ska backa.

Visa signatur

The fact that no one understands you doesn't mean you're an artist.

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Här har du fraktkategorierna som de listar för kunder: http://www.amazon.co.uk/gp/help/customer/display.html?ie=UTF8...

Njae, stämmer in riktigt (men det var ett bra försök ). Amazon säljer via butiken The Game Collection och priserna för de är:
http://www.amazon.co.uk/gp/aag/details/ref=aag_m_ss?ie=UTF8&i...
där återfinns även 4.02GPS för VHS..

Det var värt ett försök att köpa billigare spel från amazon.co.uk (dom har billigare skatt i UK). Men jag får säga att jag inte är imponerad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Den_Samme:

du kan vara i den prekära situationen att du har en 90talist i andra änden som inte vet vad ett VHS-band är för nått men vet vad en Virtual Head-shooter är för något.

När man möter hopplös idioti ska man läsa Sven Stolpes "Möte i Värmland" och komma ihåg att det alltid är den som möter som ska backa.

Sven Stolpe humm? måste undersökas.

och Virtual Head-shooter? hehe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av exodeus:

Njae, stämmer in riktigt (men det var ett bra försök ). Amazon säljer via butiken The Game Collection och priserna för de är:
http://www.amazon.co.uk/gp/aag/details/ref=aag_m_ss?ie=UTF8&i...
där återfinns även 4.02GPS för VHS..

Det var värt ett försök att köpa billigare spel från amazon.co.uk (dom har billigare skatt i UK). Men jag får säga att jag inte är imponerad.

Antar att det är samma kategorier även om det är andra priser?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Jag brakade vidare med dem och fick ett svar som verkar rimligare (men langt ifran rimligt). Jag klippte bort det vanliga där dom ber om ursäkt osv.

Citat:

I have now taken this issue into my own hands, and will be investigating it as thoroughly as I can, however to tentatively give you a potential answer, I would say that you should follow the final entry in the table describing the dispatch rates:

Other Categories Delivery rates are set directly by the third-party seller and can vary.

...and assume that there is a sub category which is PC and Video Games, with GBP 2.03 for UK delivery, and GBP 4.03 for eligible European destinations.

I will be trying to confirm this with our seller support department tomorrow, and I have also raised the point that VHS is a defunct format, and having it as a prominently advertised category of delivery rate is going to cause confusion, such as what we've seen here.

Either way, I will e-mail you with an update as to what I've discovered, as it may well be in your favour, and you may be due a refund.

wohoo! jag kanske kan fa en amazon kupong värd 20sek!

Pa en lite mer seriös not: dom kanske ändrar lite sa att man nu faktiskt kan se vad frakten gar pa. Det vore kul för framtiden.

Edit: Även om hans svar är rimligare sa är det inte konsekvent eftersom en del av spelen gar under dvd och andra inte. mycket märkligt.