lurad av canal digital

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Björn Endre:

Ok, nu har du sagt vad ni hade förut, Viasat Guld så är det enklare att jämföra.
K'nns dock som något inte riktigt stämmer här. Viasat Guld kostar 465 Kr/månad och har film etc. och 57 kanaler. Motsvarande hos Canaldigital är väl Max paketet som innehåller 87 kanaler inklusive HD-kanaler och filmkanaler. Den kostar 450 kr. För att även få in HD-kanaler hos Viasat måste man lägga till 99 Kr/månad => 565 Kr och har då nästan 70 kanaler.

Så dubbelt med kanaler får ni kanske inte (jag räknar inte med alla gratiskanaler man kan få oavsett). Däremot så får ni fler kanaler mot ett lägre pris.
Sen kan man självklart diskutera vad som är bäst. Några här i tråden föredrar Viasat och andra, som jag, tycker CD är bättre i många avseenden.

Du skriver att filmkanaler etc. nu inte funkar längre men då blir jag helt förvirrad. Då har ni ju inte fått ett paket som motsvarar vad ni har idag? Allt ni behöver göra är ju att kontakta dem och höja upp abbet till Max-paketet och ändå så är det billigare är Viasats motsvarande.

Sa din far verkligen åt dom att ni ni hade Guld-paketet med film etc.? För om de gav er ett abb. utan film är det självklart inte "bättre". Men då ska det bara vara att öka upp.

jag frågade min pappa och han sa att han betalade runt 400 för viasat när canal digital är runt 300 så det blev billigare men inte bättre kanaler som dem sa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Hur blir 288:- ett lägre pris än 255:- per månad?

Du får mindre kanaler från Viasat så det blir billigare med CD även om summan är högre men slå ut det per kanal.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av zzcool:

jag frågade min pappa och han sa att han betalade runt 400 för viasat när canal digital är runt 300 så det blev billigare men inte bättre kanaler som dem sa

Jag antar att han betalar 400 Kr i månaden och sen kortavgiften ett par gånger om året så det blir runt 465 Kr som det står på deras hemsida. 300 Kr för CD låter som famlijepaketet för 288 Kr inkl. kortavgift (som har 13 HD-kanaler). Uppgradera till deras Max-paket så får ni fler kanaler (inkl. 13 HD-kanaler) för billigare än ni betalade förut.

Bättre/sämre kanaler är ju ganska subjektivt så det hade han ju 14 dagar på sig att testa. Så ledsen men jag har fortfarande svårt att känna att det är orättvist.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av StabTheDrama:

Avstängd much?

obildad much?

Permalänk
Skrivet av JSvanberg:

obildad much?

Kryp tillbaka under din sten.

Permalänk
Skrivet av StabTheDrama:

Det beror ju på vad man har för avtal där man bor.

6an är en gratiskanal precis som svt 1, 2, 24 och kanal 4, behövs inget avtal. Hemma hos farsan kunde jag t.ex få in 6an på min tv, men inte på deras tv i vardagsrummet, och där finns ingen digitalbox, och inga andra avgifter än tv-licens betalas.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Beställer själv aldrig på telefon själv då man inte får se det"finstilta" i avtalet. Men jag är på eran sida eftersom jag tycker att de inte sköt sig smidigt, vad hände med "Kunden har alltid rätt?"

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM