"Utfasning av klassiskt lösenordsstöd för YouTube"?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Naboo
Registrerad
Okt 2003

"Utfasning av klassiskt lösenordsstöd för YouTube"?

Hej!

Jag gjorde en återställning av lösenordet för mitt Google Code konto. Jag trodde att jag hade glömt det, men sedan insåg jag att det är samma lösenord och e-postadress som jag har till mitt YouTube konto, i och med att det skickades till samma e-postadress. Men jag valde ändå att göra en återställning med hjälp av länken jag fick i e-postmeddelandet från Google.

När jag sedan gick till YouTube för att logga in så provade jag logga in med det gamla lösenordet först. Då dök den där röda texten under inloggningsrutan som normalt alltid dyker upp när man skriver fel lösenord, men den här gången fanns det en extra rad som sa något om att jag inte längre kan logga in med det gamla lösenordet och så ett frågetecken på slutet. När jag klickade på frågetecknet så öppnades en Google hjälpartikel som talar om "utfasning av klassiskt lösenordsstöd".

Länk: http://support.google.com/accounts/bin/answer.py?hl=sv&answer...

Jag kunde dock logga in med det nya lösenordet som jag har valt.

Men vad fan är "Utfasning av klassiskt lösenordsstöd för YouTube för användare som är kopplade till ett Google-konto"?

Vad innebär det här för mitt YouTube konto? Jag har ett gammalt YouTube konto som jag skapade innan Google köpte YouTube, så jag har aldrig haft det kontot kopplat till något Google konto. Blir jag tvungen att skaffa ett nytt Google konto nu som jag kopplar till mitt gamla YouTube konto, alternativt att mitt YouTube görs om till ett Google konto?

Jag vet att man idag t.ex. inte kan skapa nytt YouTube konto utan att först skaffa ett Google konto. Jag har inget emot Google konton, men jag känner att det är helt onödigt att ha det för det här YouTube kontot om jag bara vill använda det på YouTube.

.....

Edit: Kan det vara så att alla YouTube konton idag redan fungerar som Google konton?... jag vill minnas att de gjorde en sån här liknande förändring för något år sedan. Och så fungerar mitt "YouTube" konto även på Google Code... så jag tänkter att det kanske redan är ett Google konto. Men jag har inte Gmail eller några av de andra tjänsterna kopplade till det.

Kan man inte återanvända ett gammalt lösenord med Google eller Youtube? "Obs! Du kan inte använda ditt gamla lösenord när du har ändrat det." Det är meddelandet jag får när jag försöker ändra tillbaka lösenordet. Jag har då inte sett det tidigare...

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111