Permalänk
Medlem

Snabb fråga ang. Vita lysrör

Tjennare!

Funderar på att köpa dessa
http://www.dustinhome.se/product/5010598302/revoltec-lysror-2...

Vet ni ifall man får med en on/off switch och behöver man nått annat för att använda dom i datorn? har läst att man behöver motstånd men behövs det till dessa?
Även har någon erfarenhet ifrån dessa? lyser det bra eller är det bara skräp?

Tackar på förhand!

Visa signatur

CPU:Intel Core i5 4670K @stock Mobo:MSI z87 G-45 GPU:MSI GeForce GTX 1070 6GB Minne:Corsair Vengeance 1600Mhz 2x4GB HDD:Samsung 103SJ 1Tb SSD:Samsung 830 128GB PSU:Fractal Design 650Watt Chassi:InWin 303 Svart
www.surfburken.se

Permalänk
Medlem

Dem har en on/off knapp: ja. Dem lyser bra: ja!;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av CloudPW:

Dem har en on/off knapp: ja. Dem lyser bra: ja!;)

Ok, jag köper nog dom då, är ju inte så mycket pengar det handlar om ändå.

Visa signatur

CPU:Intel Core i5 4670K @stock Mobo:MSI z87 G-45 GPU:MSI GeForce GTX 1070 6GB Minne:Corsair Vengeance 1600Mhz 2x4GB HDD:Samsung 103SJ 1Tb SSD:Samsung 830 128GB PSU:Fractal Design 650Watt Chassi:InWin 303 Svart
www.surfburken.se

Permalänk

Tror de ska ha en on/off knapp som man monterar på en pci-plats bak på dator (bara i plåten och inget med moderkortet att göra)

Permalänk
Medlem

Jag har ett par såna fast UV ljus hemma och dem har ingen On/off switch vad ja vet iaf, nån som vet vart man hittar såna switchar? Behöver inte passa i en PCI plats men alltid gött om de går!

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Conceptor:

Tror de ska ha en on/off knapp som man monterar på en pci-plats bak på dator (bara i plåten och inget med moderkortet att göra)

Aa förstår vad du menar.

Visa signatur

CPU:Intel Core i5 4670K @stock Mobo:MSI z87 G-45 GPU:MSI GeForce GTX 1070 6GB Minne:Corsair Vengeance 1600Mhz 2x4GB HDD:Samsung 103SJ 1Tb SSD:Samsung 830 128GB PSU:Fractal Design 650Watt Chassi:InWin 303 Svart
www.surfburken.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spille:

Jag har ett par såna fast UV ljus hemma och dem har ingen On/off switch vad ja vet iaf, nån som vet vart man hittar såna switchar? Behöver inte passa i en PCI plats men alltid gött om de går!

Det är ju bara att köpa en vipbrytare (eller vilken brytare som helst) och koppla in. Så har du din On/off switch. Kostar inte många kr.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Det är ju bara att köpa en vipbrytare (eller vilken brytare som helst) och koppla in. Så har du din On/off switch. Kostar inte många kr.

o löda fast? tänkte om de kanske fanns att bara koppla in i molexkontakten elr liknande

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av CloudPW:

Dem har en on/off knapp: ja. Dem lyser bra: ja!;)

Skrivet av Conceptor:

Tror de ska ha en on/off knapp som man monterar på en pci-plats bak på dator (bara i plåten och inget med moderkortet att göra)

Nej, det har de inte längre. Jag köpte från Inet och fick inte med någon strömbrytare. Revoltec cancelade tydligen strömbrytaren för några månader sedan.

Däremot är det lite kul, för jag har precis byggt en frontpanel som featurar en strömbrytare som slår på och av lysrören samtidigt som en grön eller röd LED indikerar on respektive off.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zuggmate:

Nej, det har de inte längre. Jag köpte från Inet och fick inte med någon strömbrytare. Revoltec cancelade tydligen strömbrytaren för några månader sedan.

Däremot är det lite kul, för jag har precis byggt en frontpanel som featurar en strömbrytare som slår på och av lysrören samtidigt som en grön eller röd LED indikerar on respektive off.

Aha där ser man, har sådana och då fick jag strömbrytare!;)